آمریکا هم آماده مذاکره یا مقابله با کره شمالی است

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز (دوشنبه) با اشاره به اظهارات اخیر رهبر کره شمالی درباره آمادگی برای مذاکره و مقابله با آمریکا، گفت، منتظر است پیونگ یانگ به زودی پاسخ مثبتی به پیشنهاد مذاکره واشنگتن بدهد.

آمریکا هم آماده مذاکره یا مقابله با کره شمالی است

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی این اظهارات را در جریان نشستی با نو کیو-دوک، همتای کره جنوبی اش در سئول بیان کرد.

وی گفت: واشنگتن نیز برای مذاکره یا مقابله با کره شمالی آماده خواهد بود چرا که همان طور که می دانید ما همچنان منتظر پاسخ پیونگ یانگ به پیشنهاد برگزاری یک نشست هستیم. امیدوارم اظهارات اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیانگر این باشد که ما به زودی پاسخ مثبتی در خصوص پیشنهادمان برای برگزاری نشستی در هر کجا، هر لحظه و بدون هیچ پیش شرطی دریافت می کنیم.

سونگ کیم تاکید نمود: در عین حال آمریکا به تقویت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که تحریم هایی را علیه کره شمالی به خاطر برنامه تسلیحات اتمی اش اعمال نموده، ادامه خواهد داد و از دیگر کشورها نیز می خواهد همین کار را انجام دهند.

پس از این نشست، این نماینده ویژه آمریکا بار دیگر بر تعهد مشترک سئول و واشنگتن نسبت به تکمیل خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره به وسیله دیپلماسی و مذاکره تاکید نمود.

سونگ کیم گفت: همان طور که رهبران واشنگتن و سئول در جریان سفر مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا تاکید نمودند، من نیز بار دیگر حمایت خودمان از گفت وگو، همکاری و مشارکت معنادار دو کره را تکرار کردم.

نو کیو-دوک نیز در این نشست گفت: سئول به ایفای نقشی لازم و حیاتی برای از سرگیری سریع مذاکره با پیونگ یانگ به وسیله هماهنگی با واشنگتن ادامه خواهد داد. ما می خواهیم این ساختار را که در جریان آن روابط بین دو کره و روابط آمریکا-کره شمالی به روشی سودمند برای تمامی طرفین تقویت می گردد، احیا کنیم.

وی اضافه کرد: من و سونگ کیم درباره راه هایی برای همکاری و تسهیل از سرگیری سریع مذاکرات با کره شمالی مذاکره کردیم.

به دنبال این نشست، نمایندگان ویژه آمریکا و کره جنوبی در امور کره شمالی موافقت کردند تا یک نشست سه جانبه با حضور تاکهیرو فوناکوشی، همتای ژاپنی شان برگزار نمایند.

کیم جونگ اون در جریان جلسه چهار روزه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران از کشورش خواست تا هم برای مذاکره و هم برای مقابله با آمریکا آماده باشد و بر لزوم کنترل باثبات اوضاع شبه جزیره کره تاکید نمود.

در این سفر جونگ پاک، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و نماینده ای از شورای امنیت ملی آمریکا سونگ کیم را همراهی می نمایند.

سونگ کیم روز یکشنبه برای یک سفر پنج روزه وارد سئول شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکا هم آماده مذاکره یا مقابله با کره شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا هم آماده مذاکره یا مقابله با کره شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید