اپلیکیشن ArriveCan همه را ناامید کرد

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، حتی پس از اینکه دولت فدرال نقص فنی اپلیکشین ArriveCan که به بعضی از کاربران دستور قرنطینه بی مورد را می داد، رفع کرد، درخواست ها برای توقف استفاده از برنامه از طرف متخصصان پزشکی و فناوری و بعلاوه مسافران ادامه دارد.

اپلیکیشن ArriveCan همه را ناامید کرد

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول به نقل از سی تی وی، در حالی که این نقص چهارشنبه گذشته رفع شد، رسانه های اجتماعی پر از پُست هایی از مسافرانی است که از کاربرپسند نبودن این برنامه شکایت دارند.

کارشناسان خدمات مرزی تخمین می زنند که حدود 30 درصد از افرادی که قصد رد شدن از مرز را دارند آن را پر ننموده اند که این موضوع باعث طولانی تر شدن زمان رسیدگی به مسافران در بحبوحه فصل سفر می گردد.

به گفته دکتر اندرو موریس، پروفسور بیماری های عفونی در دانشگاه تورنتو، این اپلیکیشن دیگر به عنوان راهی برای محافظت از سلامت عمومی کارایی ندارد.

اپلیکیشن ArriveCan که در نوامبر 2020 راه اندازی شد، هدفش کاهش شیوع کووید-19 با اطمینان از واکسینه شدن افراد وارد شده و تسهیل تماس با آنها و کاهش زمان پردازش در مرز بود.

در ابتدا این اپلیکیشن فقط برای مسافران هوایی که وارد کانادا می شدند اجباری بود اما در فوریه 2021 در همه گذرگاه های مرزی الزامی شد. مسافران کانادایی و بین المللی همچنان باید اطلاعاتی از جمله مدرک واکسیناسیون، تاریخ سفر و اطلاعات تماس را ظرف 72 ساعت قبل از ورودشان ارسال نمایند.

دولت کانادا، ماه گذشته گفت که این اپلیکیشن حداقل تا 30 سپتامبر اجباری خواهد بود.

در همین حال، آزمایش تصادفی که به وسیله آدرس ایمیل با یک کاربر ArriveCan ارتباط برقرار می نماید، در چهار فرودگاه بزرگ کانادا از سه شنبه گذشته از سر گرفته شد.

بعضی کارشناسان معتقدند که استفاده از پلتفرم ArriveCan باید داوطلبانه باشد چون افرادی هستند که برای کار با این برنامه راحت نیستند و بعضی هم ممکن است امکانات لازم را برای استفاده از آن نداشته باشند.

این برنامه به وسیله آژانس خدمات مرزی کانادا و با مشارکت پنج شرکت ساخته شده است که به علت قراردادهای قبلی با دولت و برای پاسخ به تغییرات سریع شرایط همه گیری مجبور به شرکت در یک فرآیند مناقصه رقابتی نبودند.

آژانس خدمات مرزی گفته است که 24.7 میلیون دلار برای توسعه و نگهداری ArriveCan به علاوه 2.2 میلیون دلار برای تبلیغات آن هزینه نموده است.

منبع: خبرکانادا

به "اپلیکیشن ArriveCan همه را ناامید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن ArriveCan همه را ناامید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید