همه اخبار و مقاله ها

پل آغلاغان یکی از پل های دیدنی اردبیل به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار واصله، پل آغلاغان یکی از پل های دیدنی اردبیل به شمار می رود.

15 فروردین 1403

منشا حیات پیدا شد!

تلسکوپ فضایی جیمز وب مولکول هایی را مشاهده نموده است که به درک چگونگی شکل گیری سیارات قابل سکونت یاری می نماید.

25 اسفند 1402

پردازنده 64 بیتی در برابر 32 بیتی؛ چه تفاوتی بین این دو CPU وجود دارد؟

با پیشرفت کمپانی های AMD و Intel و اضافه شدن ویژگی های تازه و بهبودیافته به هر نسل از پردازنده ها، هنگام انتخاب پردازنده تازه باید نکات زیادی را در نظر گرفت. برای مثال، گیمرهای حرفه ای باید بر روی پردازنده های قدرتمند با سرعت کلاک بسیار بالا و TDP (میزان توان...

17 اسفند 1402

هر روستای این منطقه یک معدن دارد!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهسرخ گفت: در شهرستان بالغ بر 28 معدن و 28 روستا داریم، عملاً هر روستا در محدوده خودش یک معدن دارد.

2 اسفند 1402

9 ابزار کاربردی برای سالمندان که باید در خانه داشته باشید!

طبق آمارها، بیش از 25 درصد افراد در ایران حداقل 55 سال را دارند و بیش از یک چهارم آن ها به تنهایی زندگی می کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور گزارش می دهد که در میان افراد مختلف در رده های سنی بالای 65 سال، متاسفانه از هر چهار نفر یک نفر، در هر سال...

23 بهمن 1402

ورود سامانه بارشی تازه به کشور در هفته آینده

دوشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، در شمال غرب و غرب سواحل بارش پراکنده رخ خواهد داد.خبرنگاران: نوشت:سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور طی 5 روز آینده اعلام نمود.سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی...

28 دی 1402

شخصیت ریک دکارد فیلم بلید رانر چه تفاوت هایی با نسخه ی کتاب دارد؟

فیلم بلید رانر ساخته ریدلی اسکات، اقتباسی از کتاب آیا آدم مصنوعی ها خواب گوسفند برقی را می بینند نوشته فیلیپ کی دیک است اما نمادین ترین شخصیت آن، ریک دکارد، تفاوت های جالب توجهی با نسخه کتاب دارد.

2 دی 1402

قیمت دایون Y7 صنایع خودروسازی ایلیا اعلام شد ، قیمت کارخانه مهر 1402

قیمت دایون Y7 رسماً از سوی شورای رقابت مشخص شد. صنایع خودروسازی ایلیا برنامه دارد تا این شاسی بلند دو دیفرانسیل را به سرعت وارد بازار کند. شورای رقابت بهای درب کارخانه این خودرو را بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان مشخص کرد.

16 مهر 1402

از مدیر اقامتگاه بومگردی بن میمند به عنوان مدیر برتر کشور تجلیل شده است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، از مدیر اقامتگاه بومگردی بن میمند به عنوان مدیر برتر کشور تجلیل شده است.

18 شهریور 1402

هوش مصنوعی صدای زنی که قدرت تکلمش را از دست داده بود، برگرداند

یورونیوز نوشت: زنی که توانایی تکلم خود را به علت سکته مغزی از دست داده بود، با استفاده از فناوری ای که سیگنال های مغز او را به گفتار و حالات چهره ترجمه می نماید، توانست صحبت کند. این فناوری سینگال های مغز او را به یک آواتار دیجیتال منتقل می نماید.

3 شهریور 1402

کتاب متفاوت مصطفی رحماندوست به بازار آمد

کتاب جان بابا و جین بی بی یکی از متفاوت ترین سروده های مصطفی رحماندوست است که با تلفیقی از مفاهیم و باورهای انسانی و کهن سنت ها، سروده شده، به تازگی انتشار یافت.

29 مرداد 1402

لیونل مسی مرد عنکبوتی شد

اینترمیامی صبح امروز در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگز کاپ به مصاف شارلوت رفت و پیروز شد با نتیجه 0-4 گل از سد این تیم عبور کند. مسی که از ابتدای پیوستن به این تیم پیروز شده در تمامی ملاقات ها گلزنی کند، دیشب هم سنت شکنی نکرد و توانست گل چهارم تیمش...

21 مرداد 1402

کسب 8 مدال رنگارنگ دختران نوجوان و جوان در هند

دختران وزنه بردار ایران در رده سنی های جوانان و نوجوانان دسته 64 کیلوگرم، صاحب 8 مدال (5 طلا، دو نقره و یک برنز) مسابقات قهرمانی آسیا در هند شدند.

10 مرداد 1402

اسباب کشی راحت؛ راهنمای 0 تا 100 اثاث کشی

چگونه اسباب کشی کنیم تا هم زودتر کارمان تمام گردد و هم وسایلمان سالم به مقصد برسند. برای اینکه بتوانیم اثاث کشی خوبی داشته باشیم ضروری است که باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم که در راس آن برنامه ریزی واقع شده است برنامه ریزی ابعاد مختلفی دارد و موارد...

22 تیر 1402

گفت وگو با محمدرضا رامخو، بنیان گذار برند رونیکس به بهانه روز صنعت، رونیکس؛ از تولد تا رونق بازار ابزار

برند رونیکس را به کیفیت و تنوع بی نظیر محصولاتش می شناسند. برندی که توانسته در سال های گذشته با تکیه بر تخصص، استفاده از تکنولوژی روز جهان در ساخت ابزار، شناخت احتیاج بازار، نیروی انسانی متعهد و خدمات پس از فروش متمایز، نگاه مصرف کننده به ابزار را تغییر...

10 تیر 1402

احیای جنگل های آمازون به ربات ها سپرده می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ABBرباتیکز با همکاری یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی به نام جانگل کیپرز یک ربات به نام یومی را طوری تنظیم نموده اند که به احیای جنگل های آمازون یاری کند.

28 خرداد 1402

گرانترین آیفون دنیا کجا فروخته می گردد؟

زومیت نوشت: با افزایش قابل توجه مالیات واردات در ترکیه، این کشور هم اکنون گران قیمت ترین آیفون های جهان را می فروشد.

22 خرداد 1402

بیماری پوستی که اثرش تا آخر عمر می ماند

بیماری سالک به علت شیوع فراوان و پراکندگی آن در نقاط مختلف کشور دارای اهمیت زیادی است که خوشبختانه اندازه بروز آن در سال 1401 به کمتر 15 مورد در 100 هزار نفر رسیده است.

14 خرداد 1402

ترافیک سنگین در محور چالوس ، ترافیک نیمه سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه

کارشناس مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به ترافیک سنگین در محور چالوس، از ترافیک نیمه سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه اطلاع داد.

30 اردیبهشت 1402

معروف ترین غذای گیلانی را با این دستور پخت تهیه کنید

فرصت تجربه یک خورش گیلانی، یک نام تقریبا شنیده شده و کمتر تجربه شده؛ حداقل خارج از خاستگاهش شمال ایران.

25 اردیبهشت 1402
تعداد: (877)