مقالات گردشگری

از مدیر اقامتگاه بومگردی بن میمند به عنوان مدیر برتر کشور تجلیل شده است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، از مدیر اقامتگاه بومگردی بن میمند به عنوان مدیر برتر کشور تجلیل شده است.

18 شهریور 1402

شروع برنامه سال نو با قصه های نو

به گزارشخبرنگاران (ایبنا)، سال نو، قصه نو کاروان شادی آفرینی است که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل آموزش های شهروندی و با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان ذیل مجموعه برنامه های بهار در بهار کار خود را در تهران شروع کرد.

29 اسفند 1401

مومیایی جد بوریس جانسون و مرگ پر حاشیه اش!

مومیایی جد بوریس جانسون و علت مرگش جنجال های بسیاری به پا نموده و حالا نظریه ای تازه درباره مرگ او مطرح شده است.

11 اسفند 1401

هلی کوپتر مریخی ناسا برای چهل و سومین بار پرواز کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، این چهل و سومین پرواز هلی کوپتر 1.8 کیلوگرمی هلی کوپتر نبوغ است که همراه کاوشگر استقامت در فوریه 2021 میلادی در مریخ فرود آمد.

29 بهمن 1401

تورهای خارجی نوروز 97 شرکت خدمات مسافرتی ایوار

همزمان با به نیمه رسیدن فصل زمستان، تب و تاب انتخاب یک سفر لذت بخش برای تعطیلات نوروز بیشتر می شود. شاید آخرین زمان هم برای انتخاب و جمع بندی سفر در تعطیلات عید، همین ماه باشد، پس بهتر است تا اسفند از راه نرسیده و شما را درگیر مشغله های آخر سال و شب عید...

11 بهمن 1401

موزه ای پر از حشرات در تهران

رده ای از بی مهرگان که بزرگترین گروه بندپایان را به خود اختصاص داده اند، یکی از موزه های شهر تهران را به نام خود زده اند. این بی مهرگان که با نام کلی حشرات شناخته می شوند، در موزه هایک میرزایانس گرد هم جمع شده اند تا ما را بیش از پیش با دنیای خود آشنا نمایند.

10 بهمن 1401

نکات ضروری برای توریست های فینال لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرنگاران، برگزاری مسابقات فوتبال میان تیم های مطرح جهان، همچون مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا فرصت خوبی است تا توریست ها راهی شهرهای میزبان مسابقات شوند.

22 دی 1401

کابوپولونیو اروگوئه ، شهری که از جهان بی خبر است!

آیا تا به حال فکر کردید که بدون آب، برق، موبایل، لب تاب، اینترنت و خیلی از این امکانات مدرن چطور باید زندگی کرد. آیا تصور نموده اید که در یک مکانی باشید که به هیچ کدام از این تکنولوژی های مدرن دسترسی نداشته باشید و این که آیا واقعا چنین مکانی در جهان وجود...

20 دی 1401

سافاری و لذت هایی خاص همانند دوش گرفتن در حمام سطلی

شاید تا به امروز نام سافاری بارها و بارها به گوش شما خورده باشد و از این رو با شنیدن این نام به یاد ماشین های قدرتمند of road بیفتید که در میان راه ها و تپه های سرسخت طبیعت گوشه و کنار این دنیا خاکی طی طریق می نمایند، حال آنکه سافاری مفهوم گسترده تری از این...

17 دی 1401

شهری در مریخ ، پروژه صد ساله ساختِ شهری در مریخ

از گذشته ای نه چندان دور امارات، به عنوان کشوری سرمایه دار و ثروتمند بر سرزبان ها افتاده و این موضوع در آسمان خراش ها، هتل های لاکچری و ساختمان های لوکس، که از جاذبه های گردشگری امارات و دیدنی های امارات است، نمایان است، به این علت است که گردشگر های زیادی...

14 دی 1401

فوران بزرگترین آتشفشان دنیا پس از 40 سال خاموشی

زومیت نوشت: بزرگ ترین آتشفشان دنیا در هاوایی اخیراً فعال شده است، اما جریان گدازه های آن تا به امروز جوامع پایین دست را تهدید نکرده است.

10 آذر 1401

زمین از دورترین نقطه فضا چه شکلی است؟

زومیت نوشت: کپسول اوراین در ادامه مأموریت آرتمیس 1 به دورترین فاصله خود از زمین درطول سفرش رسید و تصویری خیره کننده از سیاره آبی و ماه در کنار یکدیگر ثبت کرد.

9 آذر 1401

هیوندای کونا می تواند وارد ایران گردد

با توجه به جزئیات قانون واردات خودرو و مشخصات اعلام شده برای خودروهایی که امکان ورود به بازار ایران دارند هیوندای کونا که در ایران ناشناخته است می تواند وارد گردد.

8 آذر 1401

جشنواره پرتقال نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای شهرستان باشت دارد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای واصله، جشنواره پرتقال نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای شهرستان باشت دارد.

26 آبان 1401

کاهش تردد در محور های برون شهری

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2442 ترددشمار فعال در محور های برون شهری، نسبت به روز قبل 8.2 درصد کاهش را نشان می دهد.

22 آبان 1401

محبوب ترین غذای تهرانی ها در عهد قاجار چه بود؟

آش پزان از رسوم سنتی پادشاهان قاجار بود و در زمان فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه رنگ و بوی دیگری داشت. ناصرالدین شاه خود بار ها در سفرنامه های متعدد از مراسم آش پزان یاد نموده است.

20 آبان 1401

در صورت جا ماندن از پرواز کانکشن چه کار کنیم؟

سفر های هوایی همواره جذابیت های زیادی دارند، به خصوص اگر پرواز شما از نوع کانکشن باشد و برای رفتن به مقصدی، چند توقف در کشور های مختلف داشته باشید. اما وقتی پای پرواز های کانکشن در میان باشد، سوال و نگرانی هایی نیز مطرح می گردد. مثلا در صورت جا ماندن از...

10 آبان 1401

پل تاریخی دوآب شازند لایروبی شد

پل تاریخی دوآب در محور اراک- بروجرد با مشارکت اداره راهداری و منابع آب استان مرکزی لایروبی شد.

5 آبان 1401

دلیل خط سفید طولانی پشت هواپیما در آسمان چیست؟

از برخورد این دود خروجی داغ و مرطوب با هوای سرد اطراف هواپیما در ارتفاع بالا، کریستال های بسیار کوچک یخ تشکیل می گردد که از دور، به صورت ابری سفید پشت هواپیما می کند.

4 آبان 1401

مخبر: ایجاد منطقه ها آزاد موانع توسعه تجارت را رفع و اثرات تحریم ها را خنثی می نماید

معاون اول رییس جمهور گفت: تحریم های ایران و روسیه نباید به بهانه و مانعی برای توقف و کند شدن برنامه های همکاری دو کشور تبدیل گردد.

15 مهر 1401
تعداد: (169)