سلامتی و پزشکی

9 ابزار کاربردی برای سالمندان که باید در خانه داشته باشید!

طبق آمارها، بیش از 25 درصد افراد در ایران حداقل 55 سال را دارند و بیش از یک چهارم آن ها به تنهایی زندگی می کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور گزارش می دهد که در میان افراد مختلف در رده های سنی بالای 65 سال، متاسفانه از هر چهار نفر یک نفر، در هر سال...

23 بهمن 1402

شخصیت ریک دکارد فیلم بلید رانر چه تفاوت هایی با نسخه ی کتاب دارد؟

فیلم بلید رانر ساخته ریدلی اسکات، اقتباسی از کتاب آیا آدم مصنوعی ها خواب گوسفند برقی را می بینند نوشته فیلیپ کی دیک است اما نمادین ترین شخصیت آن، ریک دکارد، تفاوت های جالب توجهی با نسخه کتاب دارد.

2 دی 1402

هوش مصنوعی صدای زنی که قدرت تکلمش را از دست داده بود، برگرداند

یورونیوز نوشت: زنی که توانایی تکلم خود را به علت سکته مغزی از دست داده بود، با استفاده از فناوری ای که سیگنال های مغز او را به گفتار و حالات چهره ترجمه می نماید، توانست صحبت کند. این فناوری سینگال های مغز او را به یک آواتار دیجیتال منتقل می نماید.

3 شهریور 1402

اسباب کشی راحت؛ راهنمای 0 تا 100 اثاث کشی

چگونه اسباب کشی کنیم تا هم زودتر کارمان تمام گردد و هم وسایلمان سالم به مقصد برسند. برای اینکه بتوانیم اثاث کشی خوبی داشته باشیم ضروری است که باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم که در راس آن برنامه ریزی واقع شده است برنامه ریزی ابعاد مختلفی دارد و موارد...

22 تیر 1402

بیماری پوستی که اثرش تا آخر عمر می ماند

بیماری سالک به علت شیوع فراوان و پراکندگی آن در نقاط مختلف کشور دارای اهمیت زیادی است که خوشبختانه اندازه بروز آن در سال 1401 به کمتر 15 مورد در 100 هزار نفر رسیده است.

14 خرداد 1402

مراسم جن گیری یا پایکوبی زار در جنوب ایران

رسوم برجا مانده از سنت های کهن، ریشه در باورهای بومی هر منطقه ای دارند. مراسم زار یکی از این رسوم در جنوب ایران است.

18 اردیبهشت 1402

8 کلید طلایی افزایش عشق در رابطه عاشقانه

داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

1 اردیبهشت 1402

آیا گریه در محل کار نشانه ضعف است؟

محل کار شما ممکن است آخرین جایی باشد که می خواهید در آن گریه کنید. این به این دلیل است که فرد احساس می کند که گریه در محل کار ممکن است برای بسیاری به عنوان نشانه ای از ضعف تلقی شود.

30 فروردین 1402

10 ورزش صبحگاهی عالی برای پرانرژی بودن در طول روز

مطالعات بسیاری نشان داده اند که اگر ورزش صبحگاهی انجام دهید حال بهتری در طول روز خواهید داشت. علاوه بر این در طول روز پر انرژی تر بوده و همکار، دوست یا همسر بهتری خواهید بود. روانشناسی در دانشگاه دوک (Duke) تحقیقاتی را درباره اثرات ورزش کردن بر بیماران مبتلا...

22 فروردین 1402

اقدام به خودکشی به خاطر پورشه در تهران!

یک جوان 25 ساله به علت اختلافات خانوادگی و نداشتن پورشه در خیابان خواجه عبدالله اقدام به خودکشی کرد.

15 فروردین 1402

متن ادبی، شعر زیبا و پیغام تبریک متفاوت عید نوروز 1402

در این مطلب می توانید متن ادبی تبریک عید نوروز 1402، شعر زیبا برای تبریک عید 1402، پیغام تبریک متفاوت مخصوص عید نوروز را مشاهده کنید.

26 اسفند 1401

مومیایی جد بوریس جانسون و مرگ پر حاشیه اش!

مومیایی جد بوریس جانسون و علت مرگش جنجال های بسیاری به پا نموده و حالا نظریه ای تازه درباره مرگ او مطرح شده است.

11 اسفند 1401

مادربزرگ مومیایی بوریس جانسون چرا مرده است؟!

سال 1975 یک مومیایی عجیب و غریب حین بازسازی کلیسای Barfüsser در بازل سوئیس کشف شد که معلوم شد بقایای آنا کاترینا بیشوف است؛ زنی که در سن 68 سالگی در سال 1787 از جهان رفت، اگرچه درباره علت واقعی مرگ او تا به امروز بسیار بحث شده است.

1 اسفند 1401

این روغن معجزه آسا پوستتان را نجات می دهد

بیشتر افراد هنگامی که در کوشش برای مبارزه با چین و چروک صورت هستند، نگرانی های دیگری مانند چرب شدن پوست و آکنه نیز دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

27 بهمن 1401

یک بازیکن از فهرست پرسپولیس خارج شد ، درخواست یحیی برای اضافه شدن 3 بازیکن نو

بلافاصله بعد از صدور ITC، امکان صدور مجوز بازی برای مهاجم برزیلی فراهم خواهد شد.

19 بهمن 1401

موزه ای پر از حشرات در تهران

رده ای از بی مهرگان که بزرگترین گروه بندپایان را به خود اختصاص داده اند، یکی از موزه های شهر تهران را به نام خود زده اند. این بی مهرگان که با نام کلی حشرات شناخته می شوند، در موزه هایک میرزایانس گرد هم جمع شده اند تا ما را بیش از پیش با دنیای خود آشنا نمایند.

10 بهمن 1401

کمتر از ده روز هوای سالم داشتیم

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در 14 نیروگاه کشور مازوت سوزی داریم، گفت: در سال 1400 شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روز های هوای پاک بوده است.

3 بهمن 1401

راز های کاهش وزن پایدار

نشانگر های زیستی (biomarkers) می توانند خصوصیات زیستی یا مولکول های زیستی باشند که با آزمایش قسمت هایی از بدن مانند بعضی بافت های خاص یا آزمایش خون شناسایی می شوند و فرایند های بیمار یا طبیعی را در بدن نشان دهند؛ بعلاوه این نشانگر ها می توانند بعضی سلول...

28 دی 1401

نکات ضروری برای توریست های فینال لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرنگاران، برگزاری مسابقات فوتبال میان تیم های مطرح جهان، همچون مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا فرصت خوبی است تا توریست ها راهی شهرهای میزبان مسابقات شوند.

22 دی 1401

سافاری و لذت هایی خاص همانند دوش گرفتن در حمام سطلی

شاید تا به امروز نام سافاری بارها و بارها به گوش شما خورده باشد و از این رو با شنیدن این نام به یاد ماشین های قدرتمند of road بیفتید که در میان راه ها و تپه های سرسخت طبیعت گوشه و کنار این دنیا خاکی طی طریق می نمایند، حال آنکه سافاری مفهوم گسترده تری از این...

17 دی 1401
تعداد: (257)