بهداشت دهان و دندان

مادربزرگ مومیایی بوریس جانسون چرا مرده است؟!

سال 1975 یک مومیایی عجیب و غریب حین بازسازی کلیسای Barfüsser در بازل سوئیس کشف شد که معلوم شد بقایای آنا کاترینا بیشوف است؛ زنی که در سن 68 سالگی در سال 1787 از جهان رفت، اگرچه درباره علت واقعی مرگ او تا به امروز بسیار بحث شده است.

1 اسفند 1401

این روغن معجزه آسا پوستتان را نجات می دهد

بیشتر افراد هنگامی که در کوشش برای مبارزه با چین و چروک صورت هستند، نگرانی های دیگری مانند چرب شدن پوست و آکنه نیز دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

27 بهمن 1401

کشف سرنخ هایی از تکامل بشر؛ لمور شباهت زیادی با فسیل انسانی دارد

محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند در یک تحقیق اعلام کردند که تجزیه و تحلیل دندان های گونه منقرض شده میمون لمور سرنخ های جالبی را از تکامل انسان آشکار کرده است، این پژوهشگران مدعی شدند میمون لمور شباهت زیادی با فسیل های انسانی نشان می دهد.

5 دی 1401

فولیکول کامل مو در آزمایشگاه فراوری شد

محققان به طور موفقیت آمیز فولیکول های کامل مو را پرورش دادند و در مرحله بعد با افزودن دارویی که اندازه ملانین را افزایش می دهد، رنگ آن را ارتقا دادند.

30 مهر 1401

فواید بی نظیر آدامس بدون قند

قدیمی ترین آدامس جهان مربوط به 9000 سال پیش است! باورش سخت است، نه؟! به هر حال از آن روز تا به حال انواع و اقسام آدامس ها در طعم های مختلف به بازار عرضه شده که یکی از آنها آدامس بدون قند است.

19 مرداد 1401

سگ ها دخترم را مثل عروسک روی زمین می کشیدند

حمله گله سگ های ولگرد به زنی جوان و دختر 3 ساله اش در کرج حادثه تلخی را رقم زد و دختر خردسال را تا یک قدمی مرگ پیش برد.

10 تیر 1401

غذاهای محلی استان کردستان

از بهترین غذاهای کردستان می توان به آش پرپوله، آش سه نگه سیر، کتلت دیزی، خوراک گوشت برخیله، خورش ریواس و شلکینه اشاره کرد که باید امتحان کنید.

23 خرداد 1401

خواص و مضرات سم زدایی با سرکه سیب

طی چند سال اخیر، محبوبیت رژیم های پاکسازی و سم زدایی به طور پیوسته افزایش یافته است. یکی از نمونه های آن رژیم سم زدایی با سرکه سیب است. سرکه ای به رنگ کهربایی است و از سیب یا شیره سیب درست می گردد.

10 اردیبهشت 1401

انواع اختلالات خواب، علل، علائم و روش های درمانی آن

بی خوابی به ناتوانی در خواب اشاره می نماید که می تواند ناشی از استرس و اضطراب، هورمون ها یا مسائل گوارشی باشد. بعلاوه ممکن است نشانه ای از یک بیماری دیگر باشد. بی خوابی برای سلامت کلی و کیفیت زندگی شما بسیار مضر است و می تواند باعث بروز مسائل گردد ...

1 آذر 1400

مواد مغذی موجود در سیر

سیر همیشه به جهت خواص درمانی خود شناخته شده است. این مقاله اطلاعاتی را در مورد حقایق تغذیه ای سیر در اختیارتان قرار می دهد.

30 مهر 1400

نُه خاصیت شگفت انگیز چای ارل گری برای سلامتی

ارتقاء بهداشت دهان یکی از مهم ترین خاصیت های چای ارل گری می باشد. این چای حاوی اندازه زیادی فلوراید است که می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و داشتن لثه هایی سالم یاری می نماید. نوشیدن چای ارل گری برای قلب

26 مهر 1400

مسواک بزنید تا بیماری قلبی نگیرید

دهان، دروازه ارتباط بدن با مواد غذایی است و همه خوردنی ها از این راه وارد بدن می شوند، پس جای تعجبی ندارد که سلامت و بهداشت دهان در ارتباط مستقیم با سایر اعضای بدن باشد.

9 مهر 1400

مانیکور و پدیکور، عامل عفونت ناخن

عادت دارید برای پدیکور و مانیکور هر ماه به آرایشگاه بروید؟ و یا در خانه با ناخن گیر و یا قیچی ناخن هایتان را ناخن هایتان را خودتان کوتاه می کنید؟ اصلا در خانه شما هرکس یک سری وسایل کوتاه کردن ناخن مخصوص به خودش دارد و یا از یک وسیله مشترک استفاده می...

4 مهر 1400

مسائل دهان، درباره شرایط سلامتی شما چه می گویند؟

حتی اگر تمام راهکارهای مراقبتی را برای سلامت دهان و دندان انجام دهید، باز هم ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری های دهان قرار گیرید.

7 فروردین 1400

آیا خمیردندان زغالی واقعا دندان را سفید می کند؟

شاید تبلیغات درباره خمیردندان های زغالی را با ادعای سفید کردن دندان ها را دیده باشید، اما آیا واقعا این خمیردندان ها دندان ها را سفید می کنند و آیا بی خطر هستند؟

28 مرداد 1399