مانیکور و پدیکور، عامل عفونت ناخن

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، عادت دارید برای پدیکور و مانیکور هر ماه به آرایشگاه بروید؟ و یا در خانه با ناخن گیر و یا قیچی ناخن هایتان را ناخن هایتان را خودتان کوتاه می کنید؟ اصلا در خانه شما هرکس یک سری وسایل کوتاه کردن ناخن مخصوص به خودش دارد و یا از یک وسیله مشترک استفاده می کنید؟ وقتی ناخن هایتان ریشه می نماید با چه وسایلی به جانشان می افتید؟

مانیکور و پدیکور، عامل عفونت ناخن

مانیکور و پدیکور، عامل عفونت ناخن

توصیه های دکتر بهروز باریک بین درباره اصول علمی کوتاه کردن ناخن ها

عادت دارید برای پدیکور و مانیکور هر ماه به آرایشگاه بروید؟ و یا در خانه با ناخن گیر و یا قیچی ناخن هایتان را ناخن هایتان را خودتان کوتاه می کنید؟ اصلا در خانه شما هرکس یک سری وسایل کوتاه کردن ناخن مخصوص به خودش دارد و یا از یک وسیله مشترک استفاده می کنید؟ وقتی ناخن هایتان ریشه می نماید با چه وسایلی به جانشان می افتید؟ شاید آسان تر روش را انتخاب می کنید و با دندان ریشه ناخن را از ته جدا می کنید؟

اگر شما هم همین سوالات را دارید با ما در مصاحبه با دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همراه باشید تا اصول کوتاه کردن و فرم دادن به ناخن ها به صورت بهداشتی و سالم را یاد بگیرید.

آقای دکتر! اصلا چرا ناخن ها ریش ریش می گردد؟

ناخن ها، تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار اختلال می شوند. بیماری های داخلی، بیماری های پوستی و عوامل محیطی و ترکیبات آرایشی بهداشتی همگی می توانند روی ناخن ها تاثیر بگذارند و در ایجاد بیماری های ناخن موثر باشند. اگر به ناخن های خود خوب دقت کنید، می بینید که در قسمت بالای ناخن در جایی که به پوست متصل می گردد یک بخش وجود دارد که مثل چسب پوست را به ناخن چسبانده است و مانع ورود اجسام خارجی و رطوبت به شکاف بین صفحه ناخن و چین بالای ناخن می گردد. به این لایه محافظ اصطلاحا کوتیکول می گویند. ریش ریش شدن ناخن ها در اثر توسعه بیش از حد کوتیکول و جدا شدن آن از چین های دور ناخن ایجاد می گردد. این ضایعات گاه دردناک و ناراحت نماینده هستند و بیمار اغلب به طور دایم کوتیکول ناخن هایش را می نماید. این مشکل اساسا در افرادی که پوست خشک داشته و در شستشوی دست ها زیاده روی نموده و یا از شوینده های نامناسب استفاده می نمایند، رخ می هد.

راه چارهش چیست؟

کوتاه کردن این ضایعات با قیچی یا ناخن گیر برترین راه چاره است. استفاده از کرم های نرم نماینده به خصوص آنها که حاوی اوره هستند، هم می تواند از پیدایش مجدد ریشه شدن ناخن ها جلوگیری کند. فرد نباید فراموش کند که در شستشوی دست ها از صابون های بسیار ملایم استفاده نموده و بلافاصله پس از شستشوی دست و خشک کردن آنها، با یک مرطوب نماینده مناسب دست ها و دور ناخن های خود را چرب کند.

با فرو رفتن ناخن در پوست اطراف آن چه کنیم؟

یکی از مسائل بسیار دردسرساز می تواند فرو رفتن ناخن به داخل گوشت پا باشد. این اتفاق علل متفاوتی می تواند داشته باشد اما یکی از این علل روش اشتباه کوتاه کردن ناخن ها است. فشار خارجی به ناخن ها در اثر پوشیدن کفش های تنگ هم یک علت دیگر است. کوتاه کردن قسمت انتهایی و آزاد ناخن به شکل مستقیم، موجب می گردد که کناره های ناخن بتوانند از لبه های چین های ناخن خارج شده و وارد بافت های اطراف ناخن شوند. یادمان باشد که هنگام گرفتن و کوتاه کردن ناخن ها، آنها را نباید به شکل هلالی و گرد کوتاه کرد بلکه بهتر است به شکل ضخیم به صورت یک خط صاف لبه آن را کوتاه کنیم. نکته مهمی که در زمان کوتاه کردن ناخن ها باید به آن توجه کنیم، این است که برترین زمان برای این کار، بعد از استحمام یعنی زمانی که ناخن ها خوب خیس خورده و نرم شده اند، می باشد. این کار از ترک خوردن ناخن ها جلوگیری نموده و کوتاه کردن ناخن ها را بسیار ساده تر می نماید.

خیلی از خانم ها عادت دارند برای مانیکور و پدیکور ناخن هایشان به آرایشگاه بروند. این کار ضرری ندارد؟

آرایش و پرداخت ناخن های دست را مانیکور و ناخن های پا را پدیکور می نامند. متاسفانه بیشتر مانیکورسیت ها، کورتیکول ناخن را که اهمیت آن ذکر شد، برداشته و یا به آن آسیب می رسانند و این امر می تواند به عفونت های میکروبی و قارچی ناخن منجر گردد. بیشتر مسائلی که در اثر مانیکورهای حرفه ای ایجاد می گردد به علت دستکاری کورتیکول است.

شایع ترین عوارض این روش ها چیست؟

شایع ترین و بیشترین عوارض مانیکور عبارت است از شنمایندگی و لایه لایه شدن قسمت انتهایی صفحه ناخن و عفونت های چین بالایی ناخن به طور کلی مانیکور کردن چند مرحله دارد که شامل استفاده از لاک بر ها، کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن، شکل دادن، تزیین کوتیکول و... است. در هر کدام از این مراحل از مواد شیمیایی خاصی ممکن است استفاده گردد که می توانند در نهایت موجبات شنمایندگی ناخن را فراهم آورند. آسیب به کوتیکول ناخن هم منجر به مستعد کردن ناخن به انواع عفونت های میکروبی و قارچی می گردد. که گاه ممکن است پیش بیاید مسائل آلرژیک و حساسیتی است به بعضی مواد مثل رزین هایی که برای ازدیاد حالت پلاستیکی به لاک ناخن اضافه می گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "مانیکور و پدیکور، عامل عفونت ناخن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانیکور و پدیکور، عامل عفونت ناخن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید