فواید بی نظیر آدامس بدون قند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، قدیمی ترین آدامس جهان مربوط به 9000 سال پیش است! باورش سخت است، نه؟! به هر حال از آن روز تا به حال انواع و اقسام آدامس ها در طعم های مختلف به بازار عرضه شده که یکی از آنها آدامس بدون قند است.

فواید بی نظیر آدامس بدون قند

دلیل جوییدن آدامس می تواند متفاوت باشد. برخی فکر می نمایند این کار آنها را مجذوب کننده تر نشان می دهد و عده ای دیگر تنها از طعم آن خوششان می آید! به خاطر محبوبیت همه گیر آدامس ها، امروزه فروشگاه ها پر از آدامس های گوناگون است و محبوب ترین طعم ها هم نعنا و نعنا فلفلی هستند.

اما روز به روز دارد بر محبوبیت آدامس های بدون قند هم افزوده می گردد که با توجه به فوایدی که دارند دور از انتظار هم نیست.

1- حفظ سلامت دهان و دندان

جوین آدامس باعث افزایش ترشح بزاق می گردد که در نتیجه موجب شسته شدن اسیدها از دهان خواهد شد. این عمل در نهایت منجر به سالم ماندن دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها می گردد و خطر کرم خوردگی را کاهش می دهد. این کار بعلاوه باعث استحکام مینای دندان و کاهش حساسیت آنها می گردد.

2- با بوی بد دهان مبارزه می نماید

فرقی ندارد بوی دهان تان به چه دلیل به وجود آمده، سیر، پیاز یا هر چیز بو دار دیگری خورده اید، جویدن یک آدامس بدون قند راهکار مناسبی برای از بین بردن آن است. جویدن آدامس های بدون قند دهان و دندان را تمیز نگه می دارد و باکتری هایی که در فراوری بو نقش دارند را، از طریق تشویق غده های بزاقی به فراوری بزاق، از بین می برد. پس دفعه بعدی که احساس کردید دهان تان بو می دهد، تنها کافی است که یک آدامس بدون قند بجویید. طعم های نعنا یا طعم های ترش برترین انتخاب ها هستند.

3- به کاهش وزن یاری می نمایند

جویدن آدامس های بدون قند باعث کاهش وزن تان هم خواهند شد. این به آن دلیل است که جویدن آدامس ولع برای خوردن را سرکوب نموده و باعث می گردد کمتر غذا بخورید. در حقیقت جویدن آدامس باعث کاهش اشتها برای خوردن غذاهای شیرین، که اصلی ترین دلیل چاقی هستند، می گردد.

تحقیقات نشان داده جویدن آدامس باعث کاهش احساس گرسنگی کاذب و کاهش ترشح هورمون های مربوط به گرسنگی می گردد.

پس اگر می خواهید چند کیلویی وزن کم کنید، همواره یک بسته آدامس بدون شکر در کیف تان داشته باشید تا جلوی اشتهاتان را بگیرد. بهتر است از طعم های نعنایی بهره ببرید.

4- جلوی ترش کردن و رفلکس معده را می گیرد

جویدن یک تکه آدامس بدون شکر می تواند جلوی اسیدی شدن معده را بگیرد و با رفلکس معده مبارزه کند.

جویدن آدامس باعث تحریک و فراوری بزاق، که یک ماده قلیایی است، می گردد و باعث خنثی شدن اسید معده خواهد شد و سریعا شما را از درد می رهاند. اگر به رفلکس معده مبتلا هستید بعد از هر وعده غذایی یک تکه آدامس بدون قند بجویید تا دردتان سریعا کاهش پیدا نموده و اسید معده تان خنثی گردد. اما از آدامس های قند دار و طعم های نعنایی استفاده نکنید.

5- باعث کاهش استرس می گردد

استرس می تواند اثرات جبران ناپذیری روی سلامت تان، چه ذهنی و چه جسمی، داشته باشد. یکی از تکنیک های آسان برای کاهش استرس جوییدن آدامسی با طعم مورد علاقه تان است.

فرایند جویدن به کاهش اندازه هورمون کورتیزول در بدن یاری می نماید و استرس را کاهش می دهد. جویدن آدامس های بدون قند حتی می تواند با حس اضطراب و نگرانی هم مبارزه کند. تحقیقات هم این مسئله را ثابت نموده و اظهار داشته جویدن آدامس می تواند باعث کاهش سطح استرسی که هر فرد روزانه احساس می نماید، گردد.

6- افزایش تمرکز

جویدن آدامس می تواند تمرکزتان را هم افزایش دهد و تاثیری مثبت بر روی حافظه تان داشته باشد. جویدن آدامس موجب افزایش گردش خون در مغز می گردد. که این در نهایت موجب افزایش اکسیژن دریافتی مغز می گردد و باعث می گردد درس یا هر چیز دیگری را بهتر فراگیرید.

پس هر وقت احساس کردید تمرکز ندارید، یک تکه آدامس بدون قند بجویید.

7- گرفتگی گوش را باز می نماید

گرفتگی گوش با اینکه به نظر مسئله مهمی نمی آید اما می تواند بسیار آزاد دهنده باشد. گاهی احساس می کنید گوش تان بسته شده، ممکن است حس کنید صدایی در آن می آید و یا انگار کسی در آن سوت می کشد، جویدن آدامس بدون شکر می تواند همه این مسائل را حل نماید. جویدن آدامس باعث تغییر ناگهانی فشار در گوش شده و منجر به باز شدن آن می گردد.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "فواید بی نظیر آدامس بدون قند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بی نظیر آدامس بدون قند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید