مسواک بزنید تا بیماری قلبی نگیرید

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، دهان، دروازه ارتباط بدن با مواد غذایی است و همه خوردنی ها از این راه وارد بدن می شوند، پس جای تعجبی ندارد که سلامت و بهداشت دهان در ارتباط مستقیم با سایر اعضای بدن باشد.

مسواک بزنید تا بیماری قلبی نگیرید

مسواک بزنید تا بیماری قلبی نگیرید

دهان، دروازه ارتباط بدن با مواد غذایی است و همه خوردنی ها از این راه وارد بدن می شوند، پس جای تعجبی ندارد که سلامت و بهداشت دهان در ارتباط مستقیم با سایر اعضای بدن باشد.

اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که بیماری های دهان که معمولاً دندان ها و لثه ها را دچار مشکل می نماید، می تواند نشان دهنده بیمار شدن دیگر اعضا باشد. به گفته پزشکان، هرچه دندان ها ولثه ها سالم تر باشند، قلب قوی تر بوده وبه بیماری های کمتری دچار می گردد.

به این ترتیب در صورتی که به بهداشت دهان ومسواک زدن مرتب داندان ها توجه نداشته باشید، نه تنها ریسک بیماری های لثه را افزایش می دهید، بلکه باید خود را برای بیماری های قلبی آماده کنید. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که بیماری های لثه می توانند هشدار اولیه بیماری های نظیر دیابت ، پوکی استخوان ،نارسایی کلیه ، آلزایمر و حتی انواعی از سرطان باشند، پس اگر به سلامت عمومی بدن می اندیشید، به بهداشت سلامت دهانتان توجه داشته باشید.

بعلاوه پزشکان توصیه می نمایند افرادی که به بیماری لثه دچارند علاوه بر مراجعه به دندانپزشک ،برای انجام آزمایش ها به پزشک داخلی هم مراجعه نمایند.

منبع:نشریه ایرانیان ش 34

منبع: راسخون

به "مسواک بزنید تا بیماری قلبی نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسواک بزنید تا بیماری قلبی نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید