هشدار محققان در خصوص ظهور بیماری همه گیر تازه به علت تغییرات آب و هوایی

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مطالعات نو محققان حاکی از آن است که تغییرات آب و هوایی احتمالا باعث ظهور یک بیماری همه گیر نو گردد.

هشدار محققان در خصوص ظهور بیماری همه گیر تازه به علت تغییرات آب و هوایی

یک مطالعه نو نشان داده است که تغییرات زمین و آب و هوا از سوی انسان ها عامل انتشار مداوم پاتوژن های خطرناک خفاش ها است، به گونه ای که تیم بین المللی محققان هشداری جدی به بشریت داده اند که اگر می خواهیم از همه گیری ویروسی دیگر مشابه کووید 19 جلوگیری کنیم، باید به سرعت عمل کنیم.

کارشناسان اطلاعات مربوط به 25 سال در خصوص تغییر کاربری زمین و رفتار خفاش ها در نیمه گرمسیری استرالیا را بین سال های 1996 تا 2020 مورد مطالعه قرار دادند.

کارشناسان می گویند که کمبود غذا و از بین رفتن زیستگاه های طبیعی به علت استفاده انسان از زمین و تغییرات آب و هوایی باعث می گردد خفاش ها به منطقه ها پرجمعیت مهاجرت نمایند.

این امر منجر به انتشار ویروس هندرا، یک ویروس عفونی که به وسیله خفاش ها حمل می گردد، در میزبان واسط آن یعنی اسب می گردد که می تواند آن را به انسان منتقل کند، بنابراین، حفظ و احیای زیستگاه های طبیعی خفاش ها می تواند آن ها را از این منطقه ها پرجمعیت دور نگه داشته و به جلوگیری از یک بیماری همه گیر مرگبار دیگر یاری کند.

مطالعه نو به وسیله Raina Ploughright از دانشگاه کورنل در ایتاکا، نیویورک انجام و در مجله Nature منتشر شده است.

SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث Covid می گردد)، SARS-CoV-1، Nipah، Hendra و احتمالا ابولا نمونه هایی از ویروس هایی هستند که به طور مرگبار از خفاش ها به انسان سرایت نموده اند.

پلرایت و همکارانش در مقاله تحقیقاتی خود می گویند: توسعه مشترک بین انسان و دام انتقال عامل بیماری زا از مهره داران غیرانسانی به انسان است. توسعه ویروس ها از خفاش ها منجر به پیدایش و انتشار ویروس ها در بین انسان ها شده است. ما متوجه تغییرات سریعی در رفتار خفاش ها شدیم که همزمان با ظهور ویروس هندرا بوده است؛ ما هشدار می دهیم تا با شرایط تغییرات آب و هوایی این ویروس به یک بیماری همه گیر تبدیل نگردد.

منبع: الیوم السابع

وبلاگ تورهای استانبول علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار محققان در خصوص ظهور بیماری همه گیر تازه به علت تغییرات آب و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان در خصوص ظهور بیماری همه گیر تازه به علت تغییرات آب و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید