روانشناسی

شخصیت ریک دکارد فیلم بلید رانر چه تفاوت هایی با نسخه ی کتاب دارد؟

فیلم بلید رانر ساخته ریدلی اسکات، اقتباسی از کتاب آیا آدم مصنوعی ها خواب گوسفند برقی را می بینند نوشته فیلیپ کی دیک است اما نمادین ترین شخصیت آن، ریک دکارد، تفاوت های جالب توجهی با نسخه کتاب دارد.

2 دی 1402

اسباب کشی راحت؛ راهنمای 0 تا 100 اثاث کشی

چگونه اسباب کشی کنیم تا هم زودتر کارمان تمام گردد و هم وسایلمان سالم به مقصد برسند. برای اینکه بتوانیم اثاث کشی خوبی داشته باشیم ضروری است که باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم که در راس آن برنامه ریزی واقع شده است برنامه ریزی ابعاد مختلفی دارد و موارد...

22 تیر 1402

8 کلید طلایی افزایش عشق در رابطه عاشقانه

داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

1 اردیبهشت 1402

آیا گریه در محل کار نشانه ضعف است؟

محل کار شما ممکن است آخرین جایی باشد که می خواهید در آن گریه کنید. این به این دلیل است که فرد احساس می کند که گریه در محل کار ممکن است برای بسیاری به عنوان نشانه ای از ضعف تلقی شود.

30 فروردین 1402

10 ورزش صبحگاهی عالی برای پرانرژی بودن در طول روز

مطالعات بسیاری نشان داده اند که اگر ورزش صبحگاهی انجام دهید حال بهتری در طول روز خواهید داشت. علاوه بر این در طول روز پر انرژی تر بوده و همکار، دوست یا همسر بهتری خواهید بود. روانشناسی در دانشگاه دوک (Duke) تحقیقاتی را درباره اثرات ورزش کردن بر بیماران مبتلا...

22 فروردین 1402

متن ادبی، شعر زیبا و پیغام تبریک متفاوت عید نوروز 1402

در این مطلب می توانید متن ادبی تبریک عید نوروز 1402، شعر زیبا برای تبریک عید 1402، پیغام تبریک متفاوت مخصوص عید نوروز را مشاهده کنید.

26 اسفند 1401

نکات ضروری برای توریست های فینال لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرنگاران، برگزاری مسابقات فوتبال میان تیم های مطرح جهان، همچون مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا فرصت خوبی است تا توریست ها راهی شهرهای میزبان مسابقات شوند.

22 دی 1401

خواص و فواید چای لیندن ، سم زدا و کاهنده فشار خون و ...

خبرنگارانـ تا اوایل قرون وسطی مردم از قسمت های مختلف درخت لیندن (که به آن گل lime نیز گفته می گردد) مانند چای لیندن برای توانایی طبیعی این گیاه در ایجاد تعریق و سم زدایی، کاهش درد و اضطراب استفاده می کردند.

20 آذر 1401

استخراج ارز دیجیتال با تلفن همراه امکان پذیر است؟

گجت نیوز نوشت: برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که آیا استخراج ارز دیجیتال با گوشی ممکن است؟. در اینجا به تمامی سوال ها در این زمینه پاسخ می دهیم.

13 آبان 1401

سل همچنان در کشور جولان می دهد

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه در سال های اخیر افزایش سل مقاوم به درمان در جهان معضل و چالش بزرگی بوده است، گفت: بعضی از سل های مقاوم به درمان به هیچ درمانی پاسخ نمی دهند که این مساله موجب شده جهان به اهدف کنترل سل نرسد.

23 مهر 1401

واقعا بازی های کامپیوتری نسل تازه را خشن نموده است؟

خشونت شکل بروز احساسات منفی سرخورده است. ترس، شرم، ناامیدی و بعضی هیجانات منفی و البته عادی زندگی اگر به شکلی روزمره و مکرر پیش بیایند، ما و نوجوانان ما را دچار خشم می نمایند؛ حتی اگر پیش آمد آنها بواسطه بازی های خشن کامپیوتری باشد.

20 مهر 1401

چرا نصف شب از خواب بیدار می شویم؟

بیدار شدن از خواب در شب امری رایج است و معمولاً جای نگرانی نیست. اما باید توجه داشته باشید که بعضی شرایط می تواند پیامدهایی جدی یا خطرناک برای سلامتی شما داشته باشد.

1 شهریور 1401

فواید بی نظیر آدامس بدون قند

قدیمی ترین آدامس جهان مربوط به 9000 سال پیش است! باورش سخت است، نه؟! به هر حال از آن روز تا به حال انواع و اقسام آدامس ها در طعم های مختلف به بازار عرضه شده که یکی از آنها آدامس بدون قند است.

19 مرداد 1401

نجات 100 مسافر از حریق هتلی در مشهد

سرپرست آتش نشانی مشهد گفت: آتش سوزی یک هتل پنج طبقه در مشهد مهار شد و 100 مسافر از میان دود آتش نجات یافتند.

3 مرداد 1401

آشنایی با گیاه افدرا،خواص و عوارض آن

خواص افدرا در پزشکی از سالیان بسیار دور شناخته شده بوده است. با این که این عصاره 2500 سال پیش به وسیله چینی ها از این گیاه به دست آمده، جدیدا به خاطر تاثیراتش بر روی کاهش وزن و ورزش بدن سازی، به معروفیت جهانی دست پیدا نموده است. اما کاربردهای دارویی زیادی...

20 تیر 1401

سگ ها دخترم را مثل عروسک روی زمین می کشیدند

حمله گله سگ های ولگرد به زنی جوان و دختر 3 ساله اش در کرج حادثه تلخی را رقم زد و دختر خردسال را تا یک قدمی مرگ پیش برد.

10 تیر 1401

انتقاد رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی درباره پدیده کارتن خوابی

کوروش محمدی معتقداست که شهرداری تهران برای برطرف تکلیف خود و فرا رسیدن فصل سرد زمستان، افراد بی خانمان را در اتوبوس ها ساماندهی می نماید.

23 خرداد 1401

معرفی بهترین هتل های ارومیه برای یک اقامت راحت

هرکسی دلایل خاص خودش را برای سفر دارد، خیلی ها سفر می کنند که خوش بگذرانند، جاهای دیدنی یا تاریخی را ببینند، از طبیعت لذت ببرند یا صدها دلیل کوچک و بزرگ دیگر. اما چیزی که در تمام این سفرها مشترک است و باید به آن توجه شود، محل اقامت است. شما اگر صبح تا شب...

14 خرداد 1401

خواص و مضرات سم زدایی با سرکه سیب

طی چند سال اخیر، محبوبیت رژیم های پاکسازی و سم زدایی به طور پیوسته افزایش یافته است. یکی از نمونه های آن رژیم سم زدایی با سرکه سیب است. سرکه ای به رنگ کهربایی است و از سیب یا شیره سیب درست می گردد.

10 اردیبهشت 1401

به زودی پرواز دارید؟ پس این اشتباهات ناشیانه را در هواپیما انجام ندهید

کارهای اشتباه در هواپیمازمان هایی در داخل هواپیما هستیم، بارها پیش آمده که یکی از مسافران داخل هواپیما کاری بکند که بقیه افراد را ناراحت یا عصبی کند. معمولا این افراد خودشان متوجه نیستند که شاید این کاری که در حال انجامش هستند، یکی از کارهای اشتباه در...

3 اردیبهشت 1401
تعداد: (48)