دین ویتمن در جاودانگان مارول کیست؟

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، دنیای سینمایی مارول، آینده ای مرموز را برای کاراکتر ویتمن در فیلم جاودانگان تدارک دیده است. دین ویتمن با نقش آفرینی کیت هرینگتون، یکی از دو انسان حاضر در فیلم بود که نقش مهمی را در طول داستان بر عهده داشت. دیگر انسان موجود در فیلم نیز، کارون (با بازی هاریش پاتل) خدمتکار کینگو بود. با این حال، این بدان معنا نیست که یک کاراکتر فانی، همچون دین نمی تواند بر داستان های این دنیای سینمایی تاثیر خاصی داشته باشد.

دین ویتمن در جاودانگان مارول کیست؟

دین ویتمن با بازی هرینگتون که به عنوان دوست سرسی در دوران مدرن معرفی گشت، مورخ و استاد دانشگاه بود و در موزه تاریخ طبیعی کار می کرد. دین قبل از نبرد با دیوینت ها، دریافت که نامزدش دارای توانایی هایی فراتر از آنچه به نظر می آید است.

در اوایل داستان فیلم جاودانگان، کاراکتر او چندان جدی گرفته نشد در حالی که سرسی (با نقش آفرینی جما چان) برای نجات دنیا به متحدانش پیوست. لذا دین به عنوان فردی که با گروه سفر نمی کرد، در جاودانگان حضور چشمگیری نداشت. در واقع در ابتدا قرار بود که او فقط رابطه عاشقانه ای با یکی از قهرمانان اصلی داشته باشد، اما در نهایت معین شد که دین نیز داستان خاص خودش را دارد.

اعتراف دین و درد و دل او با سرسی در رابطه با سابقه خانوادگی پیچیده و پررمز و رازش نشان داد که مارول برنامه های زیادی برای این کاراکتر دارد. در یکی از صحنه های فیلم، وقتی که دین به شمشیری با تیغه سیاه می نگرد، صدای بلید با نقش آفرینی ماهرشلا علی به گوش می رسد که از او می پرسد: آقای ویتمن، آیا مطمئنید که برای چنین مسئولیتی آماده اید؟. حال این سوال پیش می آید که چرا کاراکتری مانند بلید باید به دین علاقه مند باشد، رمز و رازی که او در رابطه با تاریخچه خانوادگی اش پنهان می کند چه چیزهایی هستند و سرنوشت او در دنیای سینمایی مارول به کدام سمت وسو کشیده می شود؟

دین ویتمن در کمیک های مارول همان شوالیه سیاه است

در دهه 1960، هنک پیم و مرد آهنی با ناتان گرت که با نام مستعار شوالیه سیاه شناخته می شد مبارزه نمودند. شوالیه سیاه دانشمندی شیطان صفت بود که از نیزه ای باانرژی خاص استفاده می نمود و همواره سوار بر یک اسب پرنده جهش یافته بود. پس از مرگ او، ردای او به دین ویتمن رسید و او به عنوان یک فیزیکدان آمریکایی و برادرزاده گرت، در فیلم معرفی گردید. دین با پوشیدن ردای عمویش، لقب شوالیه سیاه را برای خود برگزید و شمشیری باستانی به نام ابونی بلید را نیز در قلعه عمویش کشف کرد. سال ها بعد، دین به قدرتمندترین قهرمانان حامی زمین پیوست و به کاراکتر اصلی انتقام جویان مارول تبدیل شد و خیلی زود، به عنوان یکی از بزرگ ترین شمشیربازان دنیای مارول به معروفیت رسید.

اما با عمیق تر شدن رابطه اش با دیگر قهرمانان، کاراکتر او مسئولیت های بیشتری را بر عهده گرفت. در اوایل دهه 1990، شوالیه سیاه، رهبر اصلی انتقام جویان و یکی از چهره های مطرح کتاب های کمیک آن دوران بود. شوالیه سیاه که قهرمان اصلی بسیاری از داستان های آن دهه بود، در مثلث عشقی سرسی و کریستال گرفتار می شود و انتقام جویان را در چندین مبارزه رهبری می کند. اما بی شک، مسئله ای که همچون طاعونی مدام او را آزار می داد، ابونی بلید بود که گویا یک نفرین خونین را در سینه داشت. از آنجایی که هر بار که خونی به وسیله این شمشیر ریخته شود، شمشیر از روح فردی که کشته شده تغذیه می کند، دین بیشتر وقت خود را صرف مقاومت در برابر وسوسه های شمشیر می کرد و از کشتن انسان ها امتناع می ورزید.

خانواده دین ویتمن در کمیک های مارول چه کسانی هستند

از آنجا که سرسی به رابطه دین با عموی نه چندان محبوبش پی برده، به نظر می رسد که فیلم جاودانگان کم کم دارد شرایط را مهیا می کند تا به سابقه دین که در کتاب های کمیک ذکر شده اشاره نماید. گویا هر اتفاقی که بین دین و عمویش افتاده، سبب شده تا پای شمشیر به ماجرا باز شود. قطعا این شمشیر همان ابونی بلید است که دین، پیش ترها در دوره ابرقهرمانی خود به کرات از آن استفاده کرده است. هم در کتاب های کمیک و هم در دنیای سینمایی مارول، ابونی بلید با پیوند خونی دین ویتمن و ناتان گرت مرتبط است. در کمیک ها به کرات شرح داده شد که این کاراکترها، نوادگان سر پرسی از اسکاندیا هستند که شوالیه سیاه اصلی کمیک های دهه 1950 و یکی از مدافعان کاملوت بود.

ابونی بلید در دوران آرتوریان، از تکه ای از یک شهاب سنگ سیاه ساخته شد و به وسیله مرلین جادو شد. پایان، معین شد که این شمشیر حامل نوعی نفرین شیطانی است که به تدریج روح صاحبانش را تسخیر می کند و آن ها را به انسان هایی فاسد تبدیل می کند. این همان رازی بود که مرلین از سر پرسی، پنهان کرده بود. پس از مرگ پرسی، ابونی بلید و ردای شوالیه سیاه، نسل به نسل در این خاندان منتقل شد. اما آنچه شرم آور بود این بود که بسیاری از جانشینان سر پرسی، شخصیت قوی ای همچون او نداشتند و تسلیم جادوی تاریک شمشیر شدند. یکی از این شخصیت ها گرت بود که قبل از اینکه نفرین، روح او را فاسد کند، دانشمندی محترم و انسان دوست بود. دین که تصمیم گرفته بود نام نیک عمویش را بازگرداند و میراث از هم پاشیده شوالیه سیاه را نجات دهد، کوشش کرد تا در استفاده از شمشیر، بهتر از نسل های پیشین عمل کند. البته او در این راه پرخطر، چندین بار دچار لغزش شد، اما در نهایت توانست روحیه قهرمانانه خویش را حفظ کند.

آینده دین ویتمن چگونه خواهد بود

دست یافتن به ابونی بلید نشان می دهد که مارول می خواهد دین را به همان قهرمان افسانه ای کتاب های کمیک تبدیل کند و در حال حاضر دارد به تدریج شرایط را برای حضور او به عنوان یک ابرقهرمان آماده می کند. بر اساس آنچه بین او و سرسی در رابطه با عمویش گذشته، به نظر می رسد که داستان تبدیل شدن او به شوالیه سیاه از کتاب های کمیک الهام گرفته شده است.

دلیل اختلاف بین دین و عمویش در فیلم شرح داده نشد اما این طور به نظر می رسد که این اختلاف هم به تاثیرات منفی نفرین خونین ابونی بلید باز می شود. در حال حاضر این طور به نظر می رسد که این شمشیر از گرت به دین ارث رسیده است.

قطعا سوالات بی شماری در رابطه با اینکه چگونه قرار است دین با استفاده از این شمشیر به شوالیه سیاه تبدیل شود در فکر مخاطبان ایجاد شده است. هشدار بلید به دین نشان می دهد که او با عواقب پذیرفتن چنین مسئولیتی کاملا آشناست و شاید بلید همان کسی باشد که قرار است دین را از استفاده از شمشیر منصرف نماید. اما در عین حال روی دادن بعضی اتفاقات مانند به دام افتادن سرسی ممکن است دین را متقاعد نمایند تا این عواقب را نادیده بگیرد و مسئولیت تبدیل شدن به شوالیه سیاه را بپذیرد. به هر حال شواهد حاکی از آن هستند که در طول این ماجرا، بلید راهنما و هادی راه دین خواهد بود. اگر دین به شوالیه سیاه تبدیل شود قطعا در فیلم های بعدی که نقش اصلی آن را بلید بر عهده خواهد داشت، حضور چشمگیری را به نمایش می گذارد.

وقتی صحبت از آینده دین به میان می آید، بلید تنها گزینه پیش روی دنیای سینمایی مارول نیست. جدا از اینکه ممکن است دنباله فیلم جاودانگان فراوری شود، این احتمال نیز وجود دارد که دیزنی پلاس، سریالی را با موضوع کاراکتر دین فراوری نماید. با توجه به این که مارول در کوشش است تا مجموعه برنامه های تلویزیونی خود را تا جایی که می تواند بیشتر و بیشتر کند، شوالیه سیاه قطعا گزینه خوبی برای ساخت فیلم ها و سریال های آینده خواهد بود. اگر قرار باشد که او شخصیت اصلی یک فیلم یا سریال باشد، داستان فیلم می تواند به تاریخچه اجدادش، تشریح نفرین خونین ابونی بلید و سایر موضوعات بپردازد. شاید علاوه بر سریالی حول محور کاراکتر شوالیه سیاه، دین بتواند در لیست قهرمانان بعدی انتقام جویان نیز حضور داشته باشد. در انتقام جویان 5 (دنباله های بعدی)، دین می تواند همچون آنچه در کتاب های کمیک آمده به رهبر گروه تبدیل شود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "دین ویتمن در جاودانگان مارول کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دین ویتمن در جاودانگان مارول کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید