نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان؛ نتیجه خوب بود اما مشکل بازی سازی تیم همچنان پابرجاست

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال و نفت مسجد سلیمان امروز به مصاف هم رفتند و این ملاقات با پیروزی 3-0 شاگردان فرهاد مجیدی به خاتمه رسید تا قهرمانی نیم فصل استقلال قطعی گردد.

نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان؛ نتیجه خوب بود اما مشکل بازی سازی تیم همچنان پابرجاست

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، آبی های تهران با پیروزی در این ملاقات نیم فصل اول خود را به سلامت پشت سر گذاشتند و پس از 10 سال توانستند به قهرمانی نیم فصل برسند اما این قضیه به هیچ عنوان برای استقلالی ها دستاورد بزرگی محسوب نمی گردد و بازیکنان این تیم نباید در باد چنین قضیه ای بخوابند چرا که آن ها تازه نیمی از راه را طی نموده اند و 15 بازی دیگر تا انتها فصل به جای مانده و استقلالی ها زمانی به یک دستاورد خوب می رسند که بتوانند در آن 15 بازی هم جایگاه جدولی خود را حفظ نمایند.

استقلال مقال تیم بحران زده نفت از لحاظ آماری هم عملکرد خوبی داشت و توانست با امید گل مجموع 1.32 به 3 گل برسد. آبی ها در این ملاقات به خوبی باگ سیستم نفتی ها را پیدا نموده بودند و بیشتر حملات خود را از سمت راست شکل می دادند جایی که نفتی ها فضای خالی زیادی به حریف می دادند و حضور یامگا هم در آن قسمت از زمین قدرت استقلال را چند برابر نموده بود.

در این بازی هم مثل ملاقات مقابل مس دیدیم که حضور یامگا در خط جلو می تواند یاری زیادی به استقلال از لحاظ هجومی بکند و با بازگشت وریا فرهاد مجیدی باید برای بهبود عملکرد هجومی تیمش به حضور یامگا پشت تک مهاجمش امیدوار باشد. یکی از نکات مثبت عملکرد استقلال در نیم فصل اول عدد صفری است که در ستون تعداد باخت های این تیم در جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است و تیم فرهاد مجیدی در طول نیم فصل اول هیچ شکستی را تجربه نکرد و همین قضیه شخصیت بسیار خوبی به تیم استقلال داده است.

آبی های تهران در این بازی هم با سیستم 3 دفاعه همیشگی خود وارد زمین شدند و بازی نسبتا خوبی را هم ارائه دادند گرچه در مقاطعی خط دفاعی این تیم بسیار شنماینده ظاهر شد اما به هر حال آبی ها امیدوارند با خرید یک مهره بازیساز خوب خارجی بتواند مسائل هجومی تیم در بازی های بزرگ را حل نمایند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مشکل استقلال تنها با یک مهره بازیساز حل نمی گردد و مدت ها است که در دنیای فوتبال ما نمی توانیم صرفا با خرید یک مهره بازیسازی، مسائل هجومی را حل کنیم و فرض کنیم تنها با خرید یک مهره بازیسازی تمام مسائل حل می گردد.

در این بین کادرفنی آبی ها باید هماهنگی و توازن لازم را در ترکیب خود برقرار کند و حتی اگر استقلال بتواند در نیم فصل یک بازیساز خوب کسب کند، کادر فنی این تیم باید بازنگری جدی ای در تفکرات خود برای خط حمله داشته باشد چرا که حتی اگر این بازیکن به تیم بیاید و استقلالی ها بخواهند مثل نیم فصل اول بازی نمایند بعید است تغییر چندانی در شکل بازی تیم حاصل گردد به بیان دیگر ما نباید توقعات را از همین الان برای یک مهره خارجی ای که هنوز هم خریداری نشده است بالا ببریم و تمام مسائل تیم را به نبود یک بازیساز ربط بدهیم البته با توجه به اوضاع سایر تیم های لیگ رجحان استقلالی ه برای قهرمانی احتیاج به تغییرات اساسی ای هم ندارند. آن ها باید تنها شکل حملات خود را ساختارمند تر نمایند و با همان عملکرد خوب دفاعی خود در پی قهرمانی باشند.

در دو بازی اخیر شاهد صحنه های نگران نماینده ای در خط دفاعی استقلال بودیم و شاید اگر امروز به جای نفت مسجدسلیمان تیم دیگری مقابل استقلال قرار داشت و از فرصت هایی که به دست آورده بود بهتر استفاده می کرد، استقلال نمی توانست به این راحتی ها سه امتیاز مسابقه را به دست بیاورد. فرهاد مجیدی برای برطرف مشکل هجومی تیم در بعضی بازی ها دست به ریسک منطقی زد و از لحاظ تعداد نفرات، حملات خود را شلوغ تر از گذشته کرد و همین قضیه هم باعث شد تا این تیم هم بین خطوط و هم از کانال های میانی فضای زیادی به حریف بدهد البته این ریسک برای آبی ها جواب داد و این تیم توانست هم در این بازی و هم در بازی گذشته مقابل مس رفسنجان که موقعیت زیادی به حریف داده بود به پیروزی برسد اما حالا برای نیم فصل دوم این ریسک دیگر منطقی به نظر نمی رسد و استقلال باید با تقویت ترکیب خودش دست به چنین ریسکی نزند و تعادل در تمام خطوط تیم ایجاد گردد. استقلال باید به موازات با حفظ کیفیت دفاعی اش، موقعیت سازی اش را بهبود ببخشد و این قضیه نباید با افت بیش از حد عملکرد دفاعی تیم همراه باشد.

استقلال نیمی از راه قهرمانی را به خوبی پیموده است و الان حتی اگر دو امتیاز بازی با گل گهر را هم از این تیم کم کنید استقلال در صدر جدول رده بندی حضور دارد و همه چیز به نیم فصل دوم بستگی دارد و باید دید چند ماه بعد در تقابل با همین نفت مسجد سلیمان در استادیوم آزادی شاگردان فرهاد مجیدی در چه حالی قرار دارند؛ آیا جشن قهرمانی خود را از پیش مسجل نموده اند، آیا در همان هفته انتهای به قهرمانی می رسند و یا مثل سال های گذشته هفته آخر برایشان هیچ معنی ای ندارد و هیچ امیدی هم به قهرمانی ندارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان؛ نتیجه خوب بود اما مشکل بازی سازی تیم همچنان پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان؛ نتیجه خوب بود اما مشکل بازی سازی تیم همچنان پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید