آمار و ارقامی از سفرهای جام جهانی

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، بیش از 600٬000 مسافر از نقاط مختلف دنیا در زمان برگزاری بازی های جام دنیای 2018 از روسیه بازدید کردند و به طور میانگین، 17 روز در این کشور اقامت داشتند.

آمار و ارقامی از سفرهای جام جهانی

Ctrip، غول آژانس های مسافرتی آنلاین، بزرگ ترین شرکت خدمات مسافرتی آسیا و دومین شرکت بزرگ دنیا در این صنعت، گزارشی از مسافرت های طرفداران فوتبال در سرتاسر دنیا در تابستان 2018 منتشر نموده است. این گزارش با همکاری شرکت جستجوی سفر اسکای اسکنر (Skyscanner) تکمیل شده است.

در طول رویدادهای ورزشی مهم، مانند جام دنیای که به تازگی اجرا شده است، کشور میزبان انتظار دارد که با افزایش تعداد گردشگرهایی که به آن کشور وارد می شوند، روبرو گردد و اکنون که تب وتاب فوتبال فروکش نموده است، آن چه که به جای مانده، نه افتخار پیروزی و نه ناراحتی از شکست است؛ بلکه اطلاعاتی است که در حوزه سفر به درد ما می خورد.

Ctrip، در گزارش سفر جام دنیای خود، اطلاعات وسیع اسکای اسکنر را در خصوص رزرو بلیط های هوایی بین المللی را با هم ترکیب نموده است تا به تحلیلی از فرایند دنیای صنعت مسافرت در زمان بزرگ ترین رقابت های فوتبال دنیا دست یابد. این تجزیه و تحلیل ها، اولویت های سفر، پرواز و مصرف فوتبال دوستانی که از سرتاسر دنیا برای تماشای جام دنیای فوتبال به کشور روسیه، میزبان این دوره از مسابقات جام دنیای، سفر نموده بودند را توصیف می نماید.

پروازها و آمارها

همه ما انتظار داشتیم که مسافران برای تماشا این بازی ها به روسیه هجوم بیاورند. بر این اساس، چند نفر و از کدام کشورها برای حضور در این رویداد سفر کردند؟

بر اساس داده های اسکای اسکنر، در حدود 600٬000 طرفدار فوتبال از 83 کشور دنیا به روسیه رفتند تا تب جام دنیای را از نزدیک تجربه نمایند. بیشترین تعداد طرفداران فوتبال، مربوط به کشور کره جنوبی است که 13.4٪ از کل مسافران را به خود اختصاص داده بودند و کشورهای آلمان با 12.4٪، اسپانیا با 5.2٪ در رده های بعدی قرار دارند. مسافران، به طور میانه، 17 روز در این کشور به سر برده اند و از مسکو، معروف ترین شهر این کشور، و نیز شهرهای سن پترزبورگ، سوچی، کازان و یکاترینبرگ بازدید کردند.

میانیگ قیمت پروازهایی که در فصل تابستان، از اواسط ماه ژوئن تا اواسط ژوئیه، از زمین برخاستند در حدود 786 دلار در ازای هر بلیط بوده است. گران ترین پروازها از کشور مکزیک انجام شد که قیمت بلیط های آن به طور میانه به ارزش 2100 دلار برای هر بلیط بود و پس از آن، پروازهای ایالات متحده قرار دارند که به طور میانه با قیمت 1200 دلار برای هر بلیط فروخته می شدند.

فوتبال دوستان چینی

در میان همه آمارهایی که در گزارش سفر جام دنیای منتشر شد، آمار گردشگران چین از بیشترین جذابیت نسبت به سایر بازارها برخوردار است. داده ها نشان می دهند که 40٬000 از کل طرفدارانی که تابستان سال جاری به روسیه سفر کردند، از کشور چین آمده بودند که 10 برابر بیشتر از تعداد چینی هایی است که چهار سال پیش برای حضور در دور قبلی جام دنیای به برزیل سفر نموده بودند.

مسافران چینی، به طور میانه حدود 13 روز در روسیه به سر بردند و بعلاوه، در طول اقامت شان در این کشور تمایل زیادی به گشت وگذار در شهر، بازدید از جاذبه هایی مانند میدان سرخ، کاخ زمستانی و کاخ کرملین و نیز، خرید از فروشگاه های معاف از تعرفه گمرکی (Duty-Free) داشتند. بیشتر آن ها (77.2٪) تنها به روسیه سفر نموده بودند و فقط 16.5٪ از آن ها به صورت گروه های چند نفره مسافرت می کردند. بعلاوه، این داده ها نشان داد که مسافران چینی در زمان انتخاب نوع پرواز به مقوله راحتی و آسایش خود بیشتر از هر موضوع دیگری اهمیت می دهند و 1.7٪ و 0.3٪ از آن ها، به ترتیب، کابین های بیزینس و فرست کلاس را برای مسافرت انتخاب کردند که به مراتب بیشتر از نرخ میانگین آمار دنیای 0.13٪ است.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com

به "آمار و ارقامی از سفرهای جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار و ارقامی از سفرهای جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید