از کن، با عشق و کرونا

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، فیلم های کن هفتاد و سوم برای نمایش در دیگر جشنواره ها برچسب خوردند.

از کن، با عشق و کرونا

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم کن، با وجود عدم برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، فهرستی از 56 فیلم منتخب سال جاری جشنواره را منتشر کرد. به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، پیر لسکیور رئیس جشنواره کن و تیری فرمو دبیر باسابقه این رویداد سینمایی در کاخ الیزه در مرکز پاریس فهرستی متشکل از 56 فیلم را گفت که قرار بود سال جاری در بخش های مختلف هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شوند اما بحران دنیای ویروس کرونا مانع از برگزاری این رویداد مهم سینمایی دنیا شد.

این فیلم ها قرار است با برچسب کن در شماری از جشنواره های طراز اول سینمایی ازجمله لوکارنو، تلوراید، تورنتو، دوویل، سن سباستین، بوسان، نیویورک، لیون، ریو، رم، توکیو، مومبای، مادرل پلاتا و ساندنس به روی پرده بروند. با وجود این بعضی از آثار پذیرفته شده سال جاری جشنواره کن ترجیح داده اند از فهرست جشنواره 2020 خارج شوند و در جشنواره کن 2021 رونمایی شوند. جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا نیز برخلاف قوانین جاری خود، پذیرفته که سال جاری فیلم های جشنواره کن 2020 را در بخش رقابتی اصلی خود نیز پذیرش کند.

همچنین پنجاه و نهمین دوره بخش هفته منتقدان کن که سال جاری به دلیل بحران دنیای کرونا لغو شده است فهرست فیلم های خود را منتشر کرد. 5 فیلم بلند و 10 فیلم کوتاه سال جاری برچسب هفته منتقدان کن در سینماهای فرانسه و دیگر رویدادهای سینمایی به روی پرده خواهند رفت. قرار است فیلم های بلند بخش هفته منتقدان کن سال جاری در بخشی ویژه از جشنواره فیلم های فرانسوی آنگولم به نمایش گذاشته شوند که از تاریخ 28 اوت تا دوم سپتامبر در این کشور برگزار می گردد. پس از عشق به کارگردانی آلیم خان، طلا برای سگ ها به کارگردانی آنا کازنوا کامبت، ازدحام به کارگردانی جاست فیلیپو، آسمان های لبنان به کارگردانی کلوئی مازلو و جانوران به کارگردانی مائل ماراندین؛ 5فیلم بلند اعلام شده در برنامه هفته منتقدان کن 2020 هستند.

  • منبع: روزنامه وبلاگ تورهای استانبول 17 خرداد 99
منبع: همشهری آنلاین

به "از کن، با عشق و کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کن، با عشق و کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید