انتقاد رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی درباره پدیده کارتن خوابی

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، کوروش محمدی معتقداست که شهرداری تهران برای برطرف تکلیف خود و فرا رسیدن فصل سرد زمستان، افراد بی خانمان را در اتوبوس ها ساماندهی می نماید.

انتقاد رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی درباره پدیده کارتن خوابی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ تورهای استانبول به نقل از روابط عمومی برنامه فرامتن؛ کوروش محمدی رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی در تبادل نظر با برنامه فرامتن شبکه افق گفت: پدیده اتوبوس خوابی اتفاقی کم سابقه و بی سابقه در کل جهان محسوب می گردد که پیش از این در کشور ما هم چنین سابقه ای نداشته و حتی در کشور های دیگر جهان هم تا به امروز موردی مشاهده نشده است.

وی جدا کردن افراد از یکدیگر را نگاه های غیرتخصصی دانست و اضافه نمود: در روبرو با افراد معتاد، تنها شعار می دهیم که آن ها بیمار هستند؛ در صورتی که هیچ گاه به عنوان یک شهروند به آن ها نگاه نشده و برنامه ای برای افراد معتاد نداریم.

محمدی افزود: در کشور، هیچ متولی خاصی برای آسیب های اجتماعی وجود ندارد و براساس قانون در رابطه با افراد کارتن خواب نیز هیچ دستگاه خاصی مسئول رسیدگی و ساماندهی کارتن خواب ها نمی باشد.

رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی ادامه داد: شهرداری تهران برای برطرف تکلیف خود و فرا رسیدن فصل سرد زمستان، افراد بی خانمان را برای سپری کردن یک شب در گرماخانه ها، همراه سرا ها و یا امروزه هم که در پدیده اتوبوس خوابی ساماندهی می نماید، در صورتی که متولی این امر شهرداری نیست.

وی توضیح داد: این معضلی جدی بوده و رویکردی که در رابطه با کارتن خواب ها در پیش گرفته شده اشتباه است، این امر احتیاجمند متولی خاص، اعتبارات لازم و برنامه ریزی دقیق و منظم است تا فرد کارتن خواب به بازتوانی رسیده و از نظر احتیاج های اجتماعی درمان و تأمین گردد.

محمدی در خاتمه خاطر نشان کرد: صرف انجام حرکات نمایشی هیچ زمانی نمی تواند مسائل کارتن خوابی کشور را حل نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی درباره پدیده کارتن خوابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس انجمن آسیبب شناسی اجتماعی درباره پدیده کارتن خوابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید