معرفی شهر لیژ در بلژیک

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، شهر لیژ در بلژیک | Liège

بلژیک به معنای واقعی کلمه یکی از کشورهای بسیار آرام و زیبای اروپایی است که با آن که جمعیتش کم است و مساحتش نسبت به خیلی از کشورها کوچک است اما، در این کشور شهرهای مختلف و معروف زیادی وجود دارد که حداقل اسم چند تای آن ها تا به حال گوشتان خورده است. شهر لیژ در بلژیک یکی از همین شهرهای نام آشنایی است که گفتیم. از آن جایی که لیژ، از شهرهای عظیم کشور بلژیک است و مرکز استانی به همین نام هم می باشد، ما تصمیم داریم تا این شهر بلژیکی را به شما معرفی نماییم پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

معرفی شهر لیژ در بلژیک

مختصری درباره شهر لیژ در بلژیک

در مقدمه درباره موقعیت لیژ در کشور بلژیک گفتیم که؛ این شهر از لحاظ تقسیمات جغرافیایی، مرکز استان لیژ است و در یکی از مناطق فدرال به نام والوون نهاده شده است. این شهر بلژیکی بسیار زیبا از لحاظ تقسیم بندی های جغرافیایی با دو کشور اروپایی دیگر یعنی آلمان و هلند همسایه است و به همین خاطر از این کشورهای تاثیرات بسیاری پذیرفته است. لیژ به خاطر همین همسایگی در زمره شهرهای 3 زبانه بلژیک قرار می گیرد.

معمولا مردم این شهر به زبان های فرانسوی، هلندی و آلمانی مسلط هستند. مساحت شهر لیژ در بلژیک برابر است با 69 کیلومتر مربع که جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر را در خود پذیرا می باشد. مانند همه دیگر نقاط این کشور واحد پولی شهر لیژ نیز یورو است. در همسایگی این شهر منابع طبیعی همچون رود Meuse نهاده شده است و به خاطر این همسایگی، محیط طبیعی سر سبز و شاخصی دارد.

از لحاظ اقلیم آب و هوایی، شهر لیژ به خاطر همسایگی اش با این رود، دارای آب و هوایی کاملا ساحلی و البته معتدل است. اگر قصد سفر به بلژیک و بازدید از این شهر زیبا را دارید، برای سفر شما بهترین زمان ممکن برای سفر ماه های می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)، جولای (10 تیر تا 9 مرداد)، آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) و سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) است. اگر هم که راهتان در فصل زمستان به بلژیک افتاد این را به یاد داشته باشید که لباس های بسیار گرمی را با خود ببرید زیرا هوا به معنای واقعی سرد می شود.

از لحاظ صندلی اجتماعی این شهر به عنوان یکی از مراکز قدرتمند فرهنگی و مالی در بلژیک به حساب می آید. لیژ از لحاظ تاریخی برای سالیان سال مورد تهاجم همسایه های خود و اقوام مختلف بود و به همین دلیل بسیاری از ساختمان های تاریخی این شهر بارها مورد بازسازی نهاده شده است. با این که این تعرضات جغرافیایی و اقلیمی تاثیرات خود را بر روی این شهر داشته اند اما امروزه این شهر به صندلیی رسیده است که می توان درباره آن گفت که تاثیر این هجوم ها، با کوشش و سازندگی مردم لیژ کاملا خنثی شده است. درباره نام این شهر نکته جالبی که وجود دارد این است که کاملا اسمی آلمانی است اما ریشه اصلی ترین خانواده ای که در این شهر زندگی می نمایند یعنی والون ها به کشور فرانسه باز می شود. به خاطر همین گوناگونی اقوام مختلف در لیژ و همچنین زندگی مسالمت آمیز آن ها در کنار یکدیگر، یکی از القابی که به شهر لیژ در بلژیک داده اند، پایتخت اقوام اروپایی است.

در لیژ، 3 غذا بسیار معروف و محبوب هستند. این غذاهای خوشمزه عبارتند از: سیب زمینی، همبرگر و اسپاگتی که البته عزیز دل همه مردم در سراسر جهانند اما می گویند که خوشمزه ترین شکل پخت این غذاها در این شهر صورت می پذیرد. از لحاظ سیستم حمل و نقل در لیژ برای شما انواع و اقسام لوازم ماشینی در دسترس است. از تراموا، قطار و مترو گرفته تا دوچرخه و اسکوترهای اجاره ای که البته به همین مقیاس هم برای آن ها پارکینگ ساخته شده است.

از آن جا که لیژ پایتخت بیشتر ملل اروپایی است، در این شهر فستیوال ها و جشن های مختلف زیادی در مناسبت های گوناگون برگزار می شود. یکی از معروف ترین فستیوال هایی که در این شهر برگزار می شود، جشنواره موسیقی نوکتورنه است که بعد از تعطیلات آخر هفته ژوئن برگزار می شود. این فستیوال بین المللی خیلی ها را به این شهر می کشاند.

اگر درباره سوغاتی معروف این شهر بپرسید باید بگوییم که همانند بیشتر نقاط کشور بلژیک، معروف ترین سوغات لیژ در بلژیک شکلات هایی است که بسیار تازه در جلوی چشم شما درست می شوند.

دانستنی هایی درباره شهر لیژ در بلژیک

  • برخلاف دیگر نقاط کشور بلژیک می توانید تا از آب لوله کشی بهره ببرید.
  • از تهران به لیژ پرواز مستقمی وجود ندارد.
  • رستوران های لیژ در اروپا بسیار معروف هستند.

لیژ WEATHER

جاذبه های شهر لیژ در بلژیک

  • پله های تاریخی مونت بورن لیژ | Montagne de Bueren

این پله ها دارای 374 عدد پله هستند که به مناسبت یادبود 600 نفر از سربازان کشته و یا مفقود شده در جنگ دوک بورگاندی ساخته شده است. نام این پله نیز از کسی الهام گرفته شده است که در این جنگ تا آخرین نفس از شهرش دفاع کرد.

  • موزه آکواریوم لیژ | Aquarium et Musee de Zoologie

موزه آکواریوم لیژ با این که نام سختی دارد ولی به محض ورود به آن و دیدن ماهی های رنگارنگ و زیبا، دیگر اصلا به سختی تلفظش حتی فکر هم نخواهید کرد. البته در این موزه، انواع و اقسام اسکلت های تاکسیدرمی شده قوی جثه قرار داده شده است. زمان تقریبی که برای بازدید این موزه می توانید اختصاص دهید، 3 ساعت است.

  • کلیسای سنت ژاکوس لیژ | Eglise St-Jacques liege

یکی از ساختمان های قدیمی در لیژ بنای همین کلیسا است که در طول روز تنها 2 ساعت باز می باشد.

  • موزه لا باوری لیژ | La Boverie

این موزه در واقع یک خانه زیبای قدیمی بوده که پس از بازسازی تبدیل به موزه شده است.

  • کاخ شاهزاده اسقف | Palace of the Prince

کاخ شاهزاده در سنت لامبرت و در مرکز لیژ نهاده شده است. این کاخ معروف دقیقا روبروی گلیسای جامع شهر نهاده شده و به همین خاطر به آن کاخ شاهزاده اسقف هم می گویند. نکته جالبی که درباره این اثر تاریخی وجود دارد این است که این کاخ در یکی از باستانی ترین مراکز لیژ نهاده شده است و هنوز هم پابرجاست. این کاخ با این که بارها مورد صدمه و آسیب قرار داشته اما مجددا بازسازی شده است. نمای فعلی این ساختمان در قرن 16 توسط یکی از اسقف های محلی مورد بازسازی نهاده شد.

مختصری درباره کشور بلژیک

یکی از قدیمی ترین و آرام ترین کشورهای غرب قاره اروپا شهر بلژیک است و به همین خاطر آثار زیادی از تمدن بشری را می توان در این کشور به وضوح دید. نام پایتخت این کشور، بروکسل است که از لحاظ اهمیت به آن پایتخت اروپا می گویند. دیگر شهرهای معروف و مهم بلژیک، شارلوآ، آنتورپ، لیژ و خنت هستند. جمعیت این کشور زیبا نزدیک به 11 میلیون نفر گزارش شده است و از لحاظ جغرافیایی نیز به 3 منطقه فلاندر، والونی و بورکسل تقسیم می شود.

مردم در بلژیک یا به زبان هلندی یا به زبان فرانسوی و یا به زبان آلمانی صحبت می نمایند. همسایگان این کشور، هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه هستند. بلژیک از لحاظ دارا بودن جاذبه های طبیعی یکی از غنی ترین کشورهاست. ساعت محلی بلژیک 2.5 ساعت از ساعت ایران عقب تر است و این فاصله زمانی در فصل بهار و تابستان به 3 ساعت و نیم هم می رسد.

منبع: الی گشت

به "معرفی شهر لیژ در بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر لیژ در بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید