با عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا آشنا شویم

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، حلقه های کشتزار Crop Circles، شکلهایی هستند که با خم کردن محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و ذرت بوجود می آیند. این اصطلاح را نخستین بار پژوهشگری به نام کالین اندروز Colin Andrews برای نامیدن این نقشها بکار برد. نکته جالب در خصوص حلقه های کشتزار این است که آنها تنها در یک یا دو کشور ظاهر نمی شوند بلکه، تعداد بسیار زیادی از آنها در نقاط مختلف جهان شکل گرفته و مردم را در بهت و حیرت فرو می برند. یکی از نقاطی که حلقه های کشتزار در آن دیده شده، بریتانیاست. قصد ما از مقاله عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا، آشنا کردن هرچه بیشتر شما با عجایب اسرار آمیز بریتانیا بوده و امیدواریم که در توضیح مکان های اسرار آمیز بریتانیا پیروز عمل کنیم.

با عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا آشنا شویم

بریتانیا مملو از بناهای باستانی، گنجینه های ملی و مناطق برجسته از زیبایی طبیعی بوده و تمامی آنها آنچنان تماشایی و شگفت انگیز هستند که هرساله، مردم از سرتاسر دنیا را به خود جلب می نمایند. اما موارد عجیب مانند یوفوها (سفینه های فضایی)، نورهای عجیب در آسمان، جانوران ناشناخته و حیوانات وحشی که متعلق به بریتانیا نیستند، در این کشور به وفور دیده می شوند. در این نوشتار قصد داریم ده مورد از عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا را معرفی کنیم. پس، با ما همراه باشید.

ایوبوری Avebury

ایوبوری Avebury که انگار خواهر کمتر شناخته شده استون هنج Stonehenge است، یک مکان تاریخی باستانی و جزیی از فهرست میراث دنیای یونسکو بشمار می رود. در این مکان، یکی از عظیمترین مجموعه های ماقبل تاریخ دیده می گردد. سنگ های این مورد از عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا مربوط به دوران نوسنگی بوده و این مکان به عنوان یک مکان مهم که مراسم و آیین های مذهبی در آن به اجرا در می آیند، استفاده می شد. بعدها نیز به عنوان مکانی برای انجام انواع مراسم قربانی، پرستش شیطان و آیین های پگانیسم مدرن مورد استفاده قرار می گرفت. اما، امروزه ایوبوری Avebury به نقطه ای محبوب برای تماشای یوفوها و موجودات فرازمینی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانیداستون هنج در انگلستان | آثاری از دوران نوسنگی در دشت سالیسبوری

بسیاری می گویند پایگاه نظامی مخفی که در چند کیلومتری این مجموعه واقع شده است، مسئول اصلی بوجود آمدن نورهای عجیب در آسمان و پرواز دستگاه هایی به شکل پهباد و سفینه در اطراف این مجموعه محسوب می گردد. در سال 2009، یک مامور پلیس در ویلتشیر گزارش داد که سه نفر را در اطراف یک حلقه کشتزار که در نزدیکی سیلبوری هیل پدید آمده، دیده است. وقتی که این افسر پلیس به این سه نفر که هر سه آنها نزدیک به دو متر قد و موهای روشن داشتند نزدیک می گردد، آنها با سرعتی که هیچ انسانی قادر به حرکت نیست، فرار می نمایند. این داستان، مخاطب را به شگفتی وا می دارد و این فکر را در ذهنش پدید می آورد که چرا می بایست چند نفر در وسط ناکجا آباد، بدون امکان استفاده از هیچ وسیله نقلیه و فقط بخاطر گشت و گذار در اطراف یک حلقه کشتزار جمع شوند؟!

کلی هیل Cley Hill

در طول 70 سال گذشته، تعداد بسیار زیادی تجربه مشاهده یوفوهای اسرارآمیز بر فراز کلی هیل Cley Hill در وارمینستر Warminster وجود داشت و داستانهای آنها هنوز هم هر از چند گاهی سر از مطبوعات محلی در می آورند. سکنه ای که در آن اطراف زندگی می نمایند، ادعا کرده اند که شاهد پرواز گوی های درخشان، کره ها و اشیای فلزی در آسمان بوده اند. در بسیاری از موارد، افراد متعدد خبر از مشاهده یک شی یکسان داده و حتی گاهی تصاویر ویدیویی برای اثبات ادعای خود ارائه کرده اند. این مورد از عجایب اسرار آمیز بریتانیا دارای یک قلعه روی تپه، دو معبد و طاقچه های تپه ای قرون وسطایی هست. ممکن است دوستان فرازمینی ما که به وفور از این منطقه دیدن می نمایند، به قبرستان قدیمی علاقه داشته باشند یا شاید جذب مناظر اطراف می شوند.

جاده ریج وی واک Ridgeway Walk

اگر می خواهید در قدیمی ترین جاده بریتانیا به قدم زدن مشغول شوید، بهتر است سری به جاده ریج وی واک Ridgeway Walk بزنید. البته، ریج وی واک در حقیقت یک جاده نیست؛ بلکه جهتی گلی است که از میان مناظر باستانی، دره های بکر و جنگل انبوه می گذرد. این جهت 5000 سال قدمت داشته و ایوبوری را به لندن متصل می نماید. کافیست جاده پادشاهی Kingsroad در سریال محبوب بازی تاج و تخت Game Of Thrones را تصور کنید؛ البته بدون آن همه خون ریزی و قتل.

بسیاری از تپه نوردان و کوهنوردانی که برای اردو زدن به این مورد از مکان های اسرار آمیز بریتانیا می آیند، ادعا کرده اند که گوی های عجیبی را در حال پرواز در آسمان دیده اند و جنگلی در این مکان وجود دارد که توسط جادوگران تسخیر شده است. اما، عجیب ترین داستان مربوط به مردی می گردد که عصر یک روز مه آلود در ماه نوامبر در حال قدم زدن بود. او به یک مامور پلیس با ظاهر قدیمی و یونیفورم بسیار قدیمی برمی خورد. وقتی این دو از کنار هم عبور می نمایند، مامور پلیس کلاهش را از سر بر می دارد و روز بخیر می گوید. برای درک بهتر این داستان عجیب، کافیست به یاد بیاورید که این مامور پلیس در ناکجا آباد قدم می زده و هیچکس هرگز تا آن موقع یک پلیس قرن هجدهمی را در حال پرسه زدن الکی در آن منطقه ندیده بوده است.

پازل وود Puzzlewood

جنگل افسونگر پازل وود Puzzlewood که در جنگل دین Forest of Dean واقع شده، الهام بخش فیلمهای بسیار زیادی از جمله ارباب حلقه ها، هری پاتر و جنگ ستارگان بود. اما، موارد اسرار آمیز بسیار زیادی در خصوص این جنگل پوشیده شده از گل وجود دارند. بسیاری از کسانی که به این منطقه رفته اند، ادعا می نمایند دیوهای کوچک غیرقابل تشخیصی را در رفت و آمد دیده اند. در سال 1848، سه هزار سکه مربوط به دوران رومی ها در این جنگل یافت شدند که همگی در کوزه هایی ذخیره شده و در شکاف بین صخره ها پنهان شده بودند.

حتی تا به امروز نیز هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه این سکه ها از کجا آمده اند و به چه کسی تعلق داشته اند در دسترس نیست. شاید، به همین دلیل باشد که این مورد از عجایب اسرار آمیز بریتانیا، جنگل معما یا همان پازل وود Puzzlewood نام گرفته است.

ویلتشیر Wiltshire

از دهه 1960 تا به امروز، تمامی شهرستان ویلتشیر Wiltshire منطقه ظهور یکی از عظیمترین و اسرارآمیز ترین چیزها در دنیا بود: حلقه های کشتزار. هر سال تابستان، صدها و صدها حلقه کشتزار در گستره وسیعی از مزارع خصوصی ویلتشیر Wiltshire ظاهر می شوند و مزرعه داران، مردم محلی و مسئولین منطقه را به حیرت وا می دارند. حلقه های کشتزار، طرحهای عجیب در شکل و نقش های مختلف و دارای سمبل های آشنایی هستند که درون مزارع گندم نقش می بندند و بسیاری بخاطر پیچیدگی ها و شکل ظاهری، آنها را به ریاضیات، نجوم، صورت نگاره و پیغامهای کد دار اسرارآمیز ربط می دهند.

شاید بتوان این حلقه های کشتزار را گرافیتی روستایی نامید؛ اما، واقعا چه کسی دست به خلق این نقش های شگفت انگیز می زند؟! طبق مطالعات، بعضی از این نقش ها توسط افراد فریبکار و از طریق ابزار چوبی بوجود آمده اند؛ اما، برای ظهور بعضی دیگر از این طرحهای عجیب، هیچ توضیحی نمی توان آورد. بسیاری از مردم در منطقه ویلتشیر Wiltshire ادعا کرده اند که گوی های رنگی درخشانی را در حال پرواز برفراز مزارع و در همان زمان بوجود آمدن حلقه های کشتزار دیده اند و موارد بسیاری از کار افتادن اتومبیل ها، تلفن های همراه و حتی هلیکوپترهایی که بر فراز این مورد از مکان های اسرار آمیز بریتانیا و در زمان خلق حلقه های کشتزار پرواز می کرده اند، گزارش شدند.

استون هنج Stonehenge

استون هنج Stonehenge یکی از مشهورترین نقاط ماقبل تاریخی در انگلستان بوده و در تمام طول سال در نزدیکی آن، حلقه های کشتزار متعدد دیده می شوند. در سال 1996، یکی از مشهورترین و پیچیده ترین حلقه های کشتزار تاریخ در نزدیکی استون هنج Stonehenge دیده شد. این طرح شگفت انگیز که در مزرعه گندم نقش بسته بود، الگویی داشت که با عنوان مجموعه ژولیا Julia Set شهرت دارد. این حلقه کشتزار در هنگام روز، در کنار یک جاده شلوغ و در عرض 15 دقیقه ظاهر شد.

وقتی متخصصانی که قبلا ساختن حلقه های کشتزار را انجام داده بودند و قصد داشتند ثابت نمایند که این پدیده های شگفت آور کار دست انسان هستند، این نقش خارق العاده را دیدند، پذیرفتند که برای کامل کردن چنین طرحی به یک تیم و بیشتر از دو روز فعالیت احتیاج است. در سال 2001، یک شکل کشیده و دراز در مزرعه ای در نزدیکی این مورد از عجایب اسرار آمیز بریتانیا کشف شد. این نقش یک کپی از کدهای دودویی بود که در سال 1974 جهت درک کردن زندگی انسانی برای فرازمینی ها به فضا فرستاده شد؛ با این تفاوت که پیغام کمی تغییر کرده و نشام می داد که خالقان آن از سیلیکون ساخته شده اند، از ما کوچکتر هستند و در یک سیستم خورشیدی متفاوت زندگی می نمایند.

بانی بریج Bonnybridge

در این شهر کوچک اسکاتلندی، هرساله حداقل 350 مورد مشاهده اشیای پرنده یا همان یوفو گزارش می گردد. ساکنان این شهر ادعا می نمایند نورهای اسرارآمیزی را دیده اند که در آسمان ظاهر می شوند، کشتی های پرنده ای که در حال فرود آمدن بوده و صداهای عجیبی که در سرتاسر شب شنیده می شوند. حتی رئیس شورای بانی بریج Bonnybridge در سالهای متفاوت به سه نخست وزیر انگلستان، یعنی دیوید کامرون، تونی بلیر و جان میجر درخواست داد که دستور تحقیقات در این زمینه را بدهند، چرا که بارها و بارها با سکنه شهر که کاملا شوکه شده بودند و با هول و ترس به او مراجعه می کردند، روبرو شده است.

اما، تنها پاسخ وزیر دفاع به درخواست های این شخص این بود که سازمان هوایی انگلستان هیچگونه فعالیت خصمانه هوایی را در آسمان این کشور مشاهده نکرده است.

کانوک چیس Cannock Chase

کانوک چیس Cannock Chase اگر یک محل محبوب برای مشاهده یوفوها نباشد، قطعا در سالهای اخیر یک مکان دائمی برای تماشای چیزهای بسیار عجیب بوده است؛ یک جنگل طولانی و پر از مناظر فوق العاده زیبا که اتفاقات عجیب و غریب در آن رخ می دهند. اما، باید تحقیق کرد که چقدر از این داستانها حقیقت دارند. داستان های یوفوها، گربه های غول پیکر، گرگینه ها و بچه ها اسرار آمیز با چشمان کبود. گزارش شد که تعداد بسیار زیادی از حیوانات خانگی در این مورد از مکان های اسرار آمیز بریتانیا ناپدید شده اند و اندام بسیاری از جانوران قطع شده است که هیچ توضیحی برای هیچ یک وجود ندارد.

دریاچه لاک نس Loch Ness

از سال 1933، هیاهوی بسیار زیادی در خصوص هیولای دریاچه لاک نس Loch Ness در اسکاتلند بوجود آمد؛ آن هم براساس مشاهدات، عکس ها و شواهدی که عنوان می کردند این دریاچه برای قرنها دارای یک جانور بسیار عظیم هیولا شکل بوده است. این هیولای اسرارآمیز که نسی Nessie نامیده می گردد، در دریاچه لاک نس Loch Ness زندگی می نماید و خود را از نظرها پنهان کرده است. هرساله گزارشهایی از مشاهدات مردم وجود دارند و آخرین گزارش در ماه آگوست سال 2019 انجام گرفت. در یکی از روزهای این ماه، موجود تاریک و عظیمی در حال شنا در این مورد از عجایب اسرار آمیز بریتانیا و بر روی یک خط مستقیم دیده شده و سپس پشت درختان ناپدید گشته است.

باغ های گمشده هلیگن Lost Gardens of Heligan

کورن وال Cornwall تنها بخاطر سواحل ماسه ای، غارهای متعدد و سفرهای دریایی اش شهرت ندارد. بلکه، مکانی است که اتفاقات اسرارآمیز متعددی در آن رخ می دهند؛ از جمله مشاهده جانوران اسرارآمیز. البته، دیدن حیوانات در نقاط غیرشهری چیز عجیبی نیست اما، وقتی این جانوران اصلا به بریتانیا تعلق نداشته باشند، داستان کمی عجیب می گردد. برای مثال، مشاهده پنگوئن در این منطقه بسیار گزارش شده است. بیشتر این مشاهدات در نزدیکی باغ های گمشده هلیگن Lost Gardens of Heligan صورت می گیرند؛ باغ گیاه شناسی زیبا و اسرارآمیزی که بعد از جنگ دنیای دوم نادیده گرفته شد و در نهایت، 25 سال قبل دوباره کشف و بازسازی گشت.

منبع: همگردی

به "با عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید