تمرکز بر سخت افزار استراتژی دفاعی تازه گوگل

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول به نقل از انگجت، منابع آگاه می گویند ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، تمرکز بر فراوری انواع سخت افزار را برترین راه برای محافظت از این شرکت در برابر مسائل بازار در حال تغییر محصولات سیار می داند. به گفته سیسی هسیائو، معاون واحد دستیار گوگل، پیچای نگران است که اپل بتواند سهم بیشتری از بازار محصولات اندرویدی را در دست بگیرد. چالش دیگر این است که رگولاتورهای ضد انحصار ممکن است برای لغو قرارداد طولانی مدت گوگل برای تبدیل کردن موتور جستجوی آن به موتور جستجوی پیش فرض آیفون کوشش نمایند.

تمرکز بر سخت افزار استراتژی دفاعی تازه گوگل

ممکن است نتیجه این تحول پشتیبانی دیگر شرکت ها از محصولاتی غیر از فراوریات گوگل باشد. در حالی که ظاهراً میزان پشتیبانی از اندروید در بازار دست نخورده به جای مانده، اما این شرکت سرمایه گذاری کمتری بر روی ابزار دستیار گوگل در خودروها و به طور کلی سخت افزارهای ثالث انجام داده است.

این شرکت ممکن است دلایل مهم تری نیز برای افزایش توجه به تجارت سخت افزار خود داشته باشد. در حالی که اندروید به زودی سلطه خود را در بازار از دست نمی دهد، هرگونه کاهش مداوم استفاده از فراوریات مبتنی بر اندروید می تواند به عایدی بسیار مهم گوگل از تبلیغات موبایلی آسیب برساند، حتی اگر جستجوگر آن بر روی آیفون به طور پیش فرض در دسترس باشد. بعضی پلتفرم های اندرویدی خودروها که در فراوریات بی ام وی، ولوو و سایر شرکت ها استفاده می گردد، به عایدی یک میلیارد دلاری نزدیک شده اند. البته این بخش کوچکی از عایدی 257.6 میلیارد دلاری گوگل در سال 2021 است.

سوال اصلی این است که آیا گوگل می تواند توانمندی سخت افزاری خود را به میزان ای افزایش دهد که به عنوان محافظ این شرکت در برابر هر مسئله ای عمل کند یا خیر. در حالی که گوگل خط فراوری گوشی های خود را با عرضه پیکسل 6 در سال گذشته و پیکسل 7 در ماه های اخیر احیا کرد، هنوز معین نیست که فروش آنها در حد مطلوب خواهد بود یا نه. گوگل در سال 2021 تنها 4.5 میلیون گوشی به فروش رساند. ولی اپل و گوگل هر کدام بیش از 200 میلیون دستگاه را به فروش رساندند. عرضه بلندگوهای هوشمند ابتکار دیگر گوگل است و این شرکت به تازگی اولین ساعت هوشمند داخلی خود را نیز ساخته و پس از سال ها وقفه دوباره وارد برای ساخت تبلت وارد عمل می گردد.

گوگل بر روی ارائه برترین خدمات سخت افزاری به شرکای اندرویدی ممتاز خود مانند سامسونگ، وان پلاس و شیائومی تمرکز نموده است تا همراهی آنان را نیز از دست ندهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمرکز بر سخت افزار استراتژی دفاعی تازه گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز بر سخت افزار استراتژی دفاعی تازه گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید