ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، شاید بهتر است این مصالح را به زیر دسته مصالح ساختمانی مدرن طبقه بندی کنیم. ساندویچ پانل به علت کیفیت بالا و عایق بودن یه عنوان یکی از برترین متریال های ساختمانی مدرن به شمار میرود که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل به صورت کلی در دو نوع کلی عرضه می گردد 1-ساندویچ پنل دیواری 2-ساندویچ پنل سقفی این دو مدل ساندویچ پنل در ساختار دیوار و سقف یک سازه مورد استفاده قرار میگیرد.

ساختار این مصالح مدرن ساختمانی همچون یک ساندویچ است اگر آن را به عنوان یک ساندویچ در نظر بگیریم دو لایه ورق که عمدتاً از جنس گالوانیزه است در آن به کار رفته است و از فوم عایق که عمدتا جنس آن فوم عایق اکس پی اس یا پلی یورتان است استفاده می گردد.

کاربرد ساندویچ پانل

از کاربرد های آن می توانید به ساخت سوله، ساخت کانکس، ساخت سقف و دیوار سازه های پیش ساخته و در صنایع مهم مانند داروسازی و… استفاده کرد. پانل ها کاربرد های زیادی دارند به همین علت امروزه فراوری و مصرف ان ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

سردخانه ساندویچ پانل

یکی دیگر از مهم ترین کاربرد پانل ساندویچ در سردخانه است همانطور که میدانیم محیط یک سردخانه باید به قدری ایزوله باشد که دمای داخل محیط حفظ گردد و دما به بیرون تا حد ممکن خارج نگردد به همین علت داشتن ساندویچ پانل سردخانه و مناسب برای سقف و دیواره های آن سبب می گردد در طولانی مدت 1-مصرف برق ناشی از خنک کردن محیط کم تر گردد 2-آلودگی محیط زیست برای خنک نگه داشتن محیط سردخانه کم تر گردد. به صورت کلی پانل به علت خواص مهمی که دارد دارای مزایای زیادی هم می باشد.

ویلا های پیش ساخته مدرن

اگر به اطراف خود نگاه کنید ویلا هایی مدرن و پیش ساخته را می بینید که در کم ترین زمان ممکن ساخته شده اند این ویلا های مدرن عمدتاً از ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی استفاده نموده اند.

به علت نصب سریع این نوع مصالح ساختمانی محبوبیت زیادی پیدا نموده است و توانسته دربین فراوری نمایندگان و سازندگان محبوبیت خاصی داشته باشد.

ساخت سوله با ساندویچ پانل

سوله ها در متراژ بزرگ در گذشته یکی از مشکل ترین کار ها بود اما امروزه با ظهور ساندویچ پنل سبب شده است تا سازه شما در متراژ بالا به سرعت نصب و اجرا گردد.

ضخامت ساندویچ پانل

ورق و فوم مورد استفاده شده برای ساندویچ پانل دارای ضخامت های مختلفی است. که میتوانید برای مصارف خاص پانل با ضخامت های مختلف را سفارش دهید برای مثال در ساخت سردخانه از ضخامت های بالای 8 سانتی متر استفاده می گردد که این ضخامت یک میانگین است و برای تمام منطقه ها کشور یکسان نیست و ممکن است مقدار ضخامت ها متغیر باشد.

ساندویچ پانل از لحاظ فوم عایق

فوم عایق مسئله اصلی در خرید و فراوری پانل است، هسته ساندویچ پانل همان فوم های آن هستند فوم ها همه چیز در یک سازه ساندویچ پانلی هستند؛ اگر فوم ها دچار مشکل شوند و یا به درستی برای شرایط اقلیمی منطقه شما تهیه نشوند. می توانند ضرر های جدی را به شما وارد نمایند که این ضرر ها مادی و گاهی اوقات هم جانی می باشد.

فوم هسته باید کیفیت خوبی داشته باشد تا در مقابل صدا، هوا، باکتری ها و… مقاوم باشد البته این موضوع بستگی به کاربری شما از ساندویچ پنل هم دارد که باید قبل از خرید حتماً یک مشاور خوب برای خرید پانل داشته باشید. شرکت مرکزپانل به به شما عزیزان در زمینه خرید انواع پانل دیواری - پانل سقفی هدایت می نماید تا خریدی خوب داشته باشید.

میزان و ابعاد ساندویچ پانل

فراوری ساندویچ پانل در ایران سبب شده است که خریداران بتوانند به راحتی ابعاد و میزان مورد احتیاج خود را برای فراوری و ساخت ساندویچ پانل سفارشی به فراورینمایندگان ارائه بدهند و در هزینه های خود برای خرید مصالح صرفه جویی نمایند به همین علت است که شما می توانید طول و عرض مورد احتیاج خود را برای خرید ساندویچ پانل اعلام نموده و پس از محاسبه متراژ مورد نظر خرید خود را انجام بدهید.

در گذشته استفاده از مصالح ساختمانی سنتی علاوه بر هزینه بر بودن دارای مسائل زیادی بود اما امروزه به علت رشد چشم گیر ساندویچ پنل سبب شده است تا شما در خرید و هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

نصب ساندویچ پنل

نصب یکی از مهم ترین مواردی است که باید درنظر داشت در سازه های بزرگ دقت و ظرافت بسیار مهم است که باید حتماً آن را رعایت کرد در غیر این صورت طی مرور زمان سازه شما دچار مشکل خواهد شد فوم عایق به کار رفته در آن تجزیه می گردد و سازه به اصطلاح پوک می گردد و سبب ریزش و یا خسارت های زیادی می گردد.

به همین علت است که تیم نصاب ساندویچ پنل باید حتماً در این زمینه حرفه باشد تا بتواند در حین آب بندی و پیچ کردن سازه بر روی پروفیل سازه نهایت دقت و ظرافت را داشته باشد.

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق های مختلفی از جنس های مختلف میتوانند برای فراوری پانل استفاده گردد، از پرکاربرد ترین ورق های پانل میتوانیم به گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم اشاره کنیم البته در مواردی برای ساخت گلخانه ها و موارد خاص از ورق پلی کربنات در فراوری پانل های سقفی استفاده می گردد تا بتواند نور را به خوبی به داخل سازه پخش و وارد کند.

فراوری نمایندگان ساندویچ پانل

امروزه در صنعت فراوری پانل با ابعاد و شکل های مختلف در ایران توانسته ایم فراوری نمایندگان بزرگی را داشته باشیم که هدف انها خدمت رسانی به مردم عزیز است از جمله شرکت فراوری نماینده ساندویچ پنل می توانیم به شرکت تونیکس پانل، مهدی پانل، کبیر پانل و ماموت پانل اشاره نمود که انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی را با فوم های مختلف و رنگ بندی مورد نظر فراوری و به بازار عرضه می نمایند.

همانطور که فراوری نمایندگان ممکن است از متریال های مختلفی در فراوری خود استفاده نمایند امروزه ساندویچ پانل ها هم در بازار داخلی ایران دارای کیفیت های مختلف با قیمت های متفاوت هستند شرکت هایی هستند که فراوری نماینده ساندویچ پنل هستند اما کیفیت مناسبی ندارند و همین موضوع سبب می گردد تا پس از مدتی استفاده از آن در سازه دچار مشکل شوید و همین موضوع سبب ضرر شما خریداران عزیزمی گردد.

شرکت های فراوری نماینده خوب که به محصولات فراوری شده خود ایمان دارند مانند ساندویچ پانل تونیکس بر روی محصولات خود ضمانت بی قید و شرط به خریداران عزیز ارائه می نمایند. پس بهتر است قبل از خرید با دقت آنالیز کنیم و بودجه خود را برای یک محصول با کیفیت و ضمانت دار خرج نماییم.

قیمت و خرید انواع ساندویچ پانل

برای استعلام روز قیمت پانل می توانید با شرکت مرکز پانل در ارتباط باشید تا شما را در امر خرید هدایت نمایند همانطور که پیش تر گفتیم به علت ان که ساندویچ پانل از اجزا مختلفی تشکیل شده است نمی توانیم قیمت دقیق برای آن در نظر بگیرم پس باید قمیت ها به صورت روزانه استعلام گرفته گردد و محصولات پس از خرید و سفارش فراوری می شوند پس قیمت معینی ندارند و امکان درج قیمت به صورت آنلاین در وب سایت های رسمی فراوریی ساندویچ پانل وجود ندارد. امیدواریم این مطلب از ساندویچ پانل برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

منبع: اتاق

به "ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید