قرار نیست داروخانه ها متادون بفروشند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در رویه نو مقرر شده است که تحویل متادون به مراکز ترک اعتیاد به جای معاونت های غذا و دارو، به وسیله داروخانه ها انجام گردد.

قرار نیست داروخانه ها متادون بفروشند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، سید حیدر محمدی گفت: طبیعتاً معاونت های غذا و دارو اجازه خرید و فروش و فعالیت مالی را ندارند، بر همین اساس طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ضابطه ابلاغی معاون وزیر، توزیع متادون به وسیله داروخانه های منتخب به مراکز MMT با ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل نشت متادون به بازار آزاد، عدم نظارت دقیق بر زنجیره فراوری بود که از این پس با ثبت و شناسه گذاری آن در تمامی مراحل، امیدواریم نشت آن هم کنترل گردد. لذا بر اساس قانون به منظور ثبت صحیح و دقیق اطلاعات، این دارو به وسیله داروخانه ها به اسم مرجع مورد تأیید سازمان غذا و دارو بین مراکز ترک اعتیاد توزیع خواهد شد.

محمدی با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست تمرکز زدایی، تغییر رویه در توزیع متادون از کانال داروخانه های منتخب به مراکز ترک اعتیاد، فرایند را تسهیل و دسترسی را آسان تر می نماید، توضیح داد: با اجرای این طرح مراکز ترک اعتیاد می توانند به راحتی به داروخانه های منتخب مراجعه نموده و سهمیه متادون خود را دریافت نمایند، در حالی که در گذشته باید برای تهیه سهمیه خود حتماً معاونت های غذا و دارو در مراکز استان ها و دانشگاه ها مراجعه می کردند.

منبع: جام جم آنلاین

به "قرار نیست داروخانه ها متادون بفروشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار نیست داروخانه ها متادون بفروشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید