لزوم توجه به زیرساخت های حوزه گردشگری در کلات

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: شهرستان کلات به علت برخورداری از اقلیم و طبیعت بکر و بعلاوه بناهای تاریخی متعدد موقعیت گردشگری ویژه ای دارد اما در این حوزه زیرساخت های لازم فراهم نشده است.

لزوم توجه به زیرساخت های حوزه گردشگری در کلات

علی صلاحی در گفت وگو با وبلاگ تورهای استانبول مطرح کرد: شهرستان کلات جاذبه های جهانگردی بسیار خوبی دارد اما از نظر زیرساخت های لازم در حوزه جهانگردی شرایط مطلوبی ندارد. تمام سعی ما این است که در حد توان این کمبودها و مسائل زیرساختی را رفع کنیم.

وی اضافه نمود: یکی از مسائل زیرساختی جاده ها و به خصوص جاده های جهت دسترسی به منطقه ها جهانگردی و منطقه ها ییلاقی است. بعلاوه در حوزه امکانات خدمت رسان به مسافران و جهانگردان نیز زیرساخت های لازم فراهم نیست و به همین منظور ضروری است اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان توسعه یابد.

وی مشکل پوشش اینترنت در برخی از منطقه ها جهانگردی را از دیگر مسائل زیرساختی حوزه جهانگردی برشمرد و گفت: امیدواریم با رفع کردن این مسائل زمینه حضور هر چه بیشتر مسافران و جهانگردان را در شهرستان کلات فراهم کنیم.

سفر 100 هزار مسافر و جهانگرد نوروزی به کلات

فرماندار کلات در ادامه به استقبال خوب مسافران و جهانگردان از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان کلات در ایام نوروز اشاره نمود و اضافه نمود: طی روزهای پایانی اسفند 1400 تا 13 فروردین امسال حدود 100 هزار میهمان، مسافر و جهانگرد وارد شهرستان کلات شده و از جاذبه های جهانگردی بخش های زاوین، مرکزی و هزارمسجد بازدید کردند.

وی توضیح داد: از مجموع این آمار حدود 10 هزار نفر از بومیان شهرستان بودند که در ایام تعطیلات برای برای بازدید از اقوام به شهرستان سفر کردند. بعلاوه اندازه اقامت در میهمان سراها، اقامت گاه های بوم گردی، خانه های معلم و مدارس سطح شهرستان حدود 8000 نفر گزارش شده است.

صلاحی در پاسخ به این سوال که بیشترین بازدیدها مربوط به چه اماکن و یا آثاری بوده، گفت: موزه مردم شناسی در عمارت خورشید، مسجد جامع، کتیبه نادری، بند نادری و تفرجگاه های شهرستان شامل آبشارها و آبگرم از جمله منطقه های است که با استقبال خوب بازدیدنمایندگان روبرو شد. بعلاوه با توجه به برپایی مراسم نوروزگاه در بخش هزارمسجد، روستای کرناوه شیرین و روستای کالو در این منطقه ها هم تراکم بازدیدنمایندگان زیاد بود.

کلات در حوزه جهانگردی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاران دارد

فرماندار کلات اعلام نمود: شهرستان کلات به علت برخورداری از موهبت های طبیعی و اماکن و بناهای تاریخی یک قطب جهانگردی است و به همین علت ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در آن برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی اضافه نمود: تمام سعی و کوشش ما این است که مسائل زیرساختی حوزه جهانگردی را رفع کنیم و به علاقه مندان و کسانی که در حوزه جهانگردی سرمایه گذاری می نمایند این اطمینان را می دهیم که با توجه به موقعیت ویژه شهرستان کلات و همجواری آن با مشهد قطعا سرمایه گذاری پرسودی خواهند داشت.

بنا بر آمار رسمی اعلام شده در شهرستان کلات 116 اثر تاریخی شناسایی شده که 64 مورد آن در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و عمارت خورشید، مسجد کبود، برج ارغوان شاه، کتیبه نادری و بند نادری از جمله شاخص ترین این آثار است.

بعلاوه شهرستان کلات دارای سه منطقه نمونه جهانگردی قره سو، ارتکند و شهر کلات است و از روستاهای هدف جهانگردی می توان به بابارمضان اشاره نمود. از جمله مهمترین صنایع دستی شهرستان کلات ابریشم بافی، گلیم بافی، نواربافی، جاجیم بافی و پوشاک اقوام محلی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم توجه به زیرساخت های حوزه گردشگری در کلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه به زیرساخت های حوزه گردشگری در کلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید