نحوه توزیع نذورات در مراسم های عزاداری، دسته روی هیئت ها ممنوع است

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، فرهادی گفت: جابه جایی هیئت های مذهبی و دسته روی در خیابان ها ممنوع است.

نحوه توزیع نذورات در مراسم های عزاداری، دسته روی هیئت ها ممنوع است

به گزارش خبرنگار ، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام عزاداری ماه محرم و صفر باید ضمن کوشش برای برگزاری این مراسم ، به مردم یاری کنیم تا در طول مراسم عزاداری از سلامت خود مراقبت نمایند و بیمار نشوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در سی و سومین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا شیوه نامه های بهداشتی برگزاری مراسم محرم و صفر مصوب شد. نکته شاخص شیوه نامه های بهداشتی این است که مراسم عزاداری محرم در فضا های بسته صورت نگیرد چرا که ویروس کرونا در فضای بسته با سقف کوتاه یا بلند امکان گردش دارد و این به معنای ابتلا افراد به کروناست.

فرهادی اعلام کرد: ما هر گونه دسته روی را به دلیل شکل گیری تجمع ممنوع کردیم و باید از این اقدام اجتناب کرد براین اساس سال جاری هیچ دسته روی نخواهیم داشت.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: راه انداختن دسته ها یا گروه ها با طبل و سنج منجر به تجمع و ابتلای افراد به کرونا خواهد شد، به همین دلیل عزاداری ها در محیط های باز و بدون جا به جایی و با فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

فرهادی گفت: سال جاری در حرم ها و آستان های مقدس، عزاداری برای زائران فقط در محیط باز انجام خواهد شد و ورود هیئت ها به حرم ها و آستان های مقدس ممنوع است .

فرهادی توضیح داد: مدت مراسم عزاداری حداکثر 2 ساعت خواهد بود. توصیه ما این است که فاصله عزاداران 2 متر از هر طرف باشد. اگر هر فرد در مرکز یک فضای 4 متر مربعی قرار بگیرد، فاصله گذاری در مراسم عزاداری رعایت خواهد شد.

او با بیان اینکه کشور ما غنی از فرهنگ ها و سنت هاست، گفت: طبق آیین، مراسم عزاداری مختلفی در کاشان، اردبیل و زنجان، استان های جنوبی و غربی برگزار می گردد بنابراین از مردم خواهش می کنیم، مراسمی که موجب نزدیکی و تجمع افراد می گردد را برگزار ننمایند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توصیه کرد: سال جاری نذورات را تا جایی که ممکن است به صورت توزیع مواد غذایی خشک میان نیازمندان انجام دهید و از پختن نذری به دلیل احتمال انتقال آلودگی بپرهیزید. اگر قرار است غذای نذری پخته شده بیرون بر باشد، باید با نظارت بازرسان بهداشتی طبخ، بسته بندی و به صورت بیرون بر توزیع گردد. بنابراین پذیرایی و توزیع نذورات در محل هیئت ها را نخواهیم داشت.

او یادآوری کرد: سال جاری در مراسم عزاداری محرم، علاوه بر توزیع نذوراتی مانند چای، شیر و شربت، برپایی موکب ها هم ممنوع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نحوه توزیع نذورات در مراسم های عزاداری، دسته روی هیئت ها ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه توزیع نذورات در مراسم های عزاداری، دسته روی هیئت ها ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید