پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان صورت گرفته اند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان اجرا شده اند.

پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان صورت گرفته اند

قضیه چیست؟

علی مالمیر با اشاره به اینکه این بنای تاریخی متعلق به انجمن کلیمیان ایران است، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی همدان دو سال پیاپی اعتباری برای آن اخذ کرد، اما چون این انجمن اجازه بازسازی بنا را نداد، مبلغ در جای دیگری هزینه شد.

وی با بیان اینکه انجمن کلیمیان ایران علاقمند به حفظ بنا نبود، عنوان نمود: به علت اینکه کنیسه یهودیان در حوزه تجاری واقع شده است، این انجمن گمان می کرد کاربری بنا تغییر و ارزش افزوده اش بیشتر خواهد شد.

مالمیر ادامه داد: میراث فرهنگی همدان این موضوع را به انجمن ابلاغ و اعلام نمود که حتی اگر بنا آسیب ببیند کاربریش به شکل کنونی خواهد بود، بنابراین باید به شکل فعلی بازسازی گردد و مذاکراتی انجام شد که آیا می توانیم بنا را تملک کنیم یا خیر.

وی با اشاره به اینکه کنیسه یهودیان همدان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یادآور شد: به علت ثبت ملی بودن بنا امکان تغییر کاربری وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم با راهکارهایی آن را تملک و حفظ کنیم.

کنیسه یهودیان در کوچه جراحان خیابان باباطاهر شهر همدان واقع شده است و متعلق به دوره قاجار است. این بنا در 16 بهمن ماه سال 89 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شده و هم اکنون در شرایط خوبی به سر نمی برد.

منبع: همگردی

به "پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان صورت گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان صورت گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید