کنترل فشار خون بالا با ورزش در یک قرص

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، یک کشف تازه در خصوص یک عملکرد در کبد می تواند منجر به روش تازهی برای کنترل فشار خون گردد. بر اساس مطالعه ای تازه، قرصی وجود دارد که اثر ورزش کردن را تقلید می نماید.

کنترل فشار خون بالا با ورزش در یک قرص

دانشمندان دانشگاه Toledo در اوهایو می گویند: ایده و تصور این است که این قرص، بدون احتیاج به ورزش بیشتر و یا خوردن نمک کمتر سطح یک ترکیب را در بدن افزایش می دهد که به کنترل فشار خون یاری می نماید.

مصرف زیاد سدیم- یک عامل خطر مهم برای فشار خون بالا - ترکیب ذخیره بدن را خالی می نماید که یک کتون به نام بتا هیدروکسی بوتیرات است. کبد آن را فراوری می نماید هنگامی که اسیدهای چرب را متابولیزه می نماید.

نویسنده Bina Joe، استاد گروه تحقیقات فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه Toledo می گوید: مطالعه آنها اولین مطالعه برای معرفی مفهوم هدف گیری عملکرد کبد برای کنترل فشار خون است.

هنگامی که او و تیمش به مطالعات قبلی نگاه کردند، آنها دیدند که چگونه بعضی افراد با ورزش یا محدود کردن کالری، افزایش در سطح بتا هیدروکسی بوتیرات خود داشتند، که هر دو این کارها فشار خون را کاهش می دهند.

آنها یادآور شدند که فراوری کتون های بدن به سرعت در شرایط کمبود انرژی افزایش می یابد، مانند محدودیت کالری و تمرین طولانی مدت، که هر دو با مزایای سلامت کاهش فشار خون مرتبط هستند.

تیم متوجه شد که مصرف زیاد نمک باعث کاهش سطح بتا هیدروکسی بوتیرایت می گردد. پروفسور جو عضو تیم می گوید: هنگامی که بتا هیدروکسی بوتیرات را در سیستم قرار می دهیم، فشار خون طبیعی بازسازی می گردد.

کاهش التهاب کلیه

فشار خون بالا، حدود یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و به طور روزافزونی بر جوانان نیز تأثیر می گذارد. این شرایط یک مشکل سلامتی بالقوه خطرناک است که خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد که دو علت اصلی مرگ در ایالات متحده است.

در مطالعات اخیر، دانشمندان به موش ها 1،3-بوتانیدول دادند که آنزیم های کبد را قبل از رفتن به کلیه ها به بتا-هیدروکسی بوتیرات تبدیل می نماید.

آنها مشاهده کردند هنگامی که بتا هیدروکسی بوتیرات به کلیه ها رسید، باعث کاهش التهاب می گردد که به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون نیز می گردد.

گزینه ای برای کسانی که نمی توانند ورزش نمایند

محققان پیش از این در پی چگونگی تاثیر این ترکیب روی دیگر اندام ها و سیستم هایی نظیر قلب، مغز و عروق خونی هستند.

آنها بعلاوه قصد دارند مقادیر بتا هیدروکسی بوتی استر را در افرادی که دارای فشار خون بالا و بدون فشار خون بالا هستند را مقایسه نمایند.

تحقیقات بیشتری برای پیدا کردن برترین دوز 1،3-بوتانیدول برای کنترل فشار خون و ارزیابی ایمنی و عوارض جانبی آن ضروری است.

آنها پیشنهاد می نمایند که ارزش یافته های آنها تنها به علت این نیست که مردم بتوانند فشار خون خود را بدون احتیاج به رفتن به استادیوم کنترل نمایند، بلکه آنها گزینه ای را برای کسانی پیشنهاد می دهند که به دلایل مختلف قادر به افزایش تمرینات ورزشی خود نیستند.

ما یک فرصت خوب برای کنترل افزایش فشار خون به علت پرخوری نمک، بدون احتیاج به ورزش کردن داریم.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "کنترل فشار خون بالا با ورزش در یک قرص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل فشار خون بالا با ورزش در یک قرص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید