آیا بخش موبایل LG سزاوار مرگ است؟
به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، این روزها موفقیت در بازار موبایل کار بسیار سختی محسوب می گردد. به عنوان مثال می توانیم به نابودی شرکت های کوچک مانند اسنشال و Pantech اشاره کنیم و حتی غول هایی مانند بلک بری و نوکیا هم نتوانستند در این بازار دوام بیاورند. در این میان مثلا HTC به صورت نصفه و نیمه در بازار حضور دارد ولی معلوم نیست که این رویکرد تا چه زمانی دوام می آورد.
اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و هواوی در حال حاضر بازار موبایل را در دست دارند. در این بازار تعداد زیادی بازیکن کوچکتر مانند گوگل، HMD، موتورولا، وان پلاس، سونی، TCL، ZTE و LG دیده می گردد که در تحلیل های مربوط به سهم بازار، از آن ها به عنوان دیگران یاد می گردد. این شرکت ها برای دستیابی به بخش بسیار کوچکی از سهم بازار، همیشه در حال کشاکش با رقبای خود هستند.
بخش موبایل LG در این زمینه عملکرد بسیار بدی داشته است. این شرکت روزی روزگاری در بین 5 شرکت عظیم بازار بود ولی از آن موقعیت فاصله زیادی گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، بخش موبایل LG برای 23 فصل اقتصادی متوالی زیان ده بوده است که این یعنی به مدت حدود 6 سال نتوانسته سودی برای این شرکت به ارمغان بیاورد.
شرکت LG برای تغییر این شرایط کوشش کرد که گوشی های خود را متحول کند و مثلا می توانیم به ساخت گوشی وینگ اشاره کنیم. اما مدتی قبل اعلام شد که مدیران LG در حال کوشش برای یافتن یک مشتری برای این بخش از شرکت خود هستند که به تازگی معین شده این کوشش هم با شکست روبرو شده است.
اما حالا LG چه تصمیمی را می گیرد؟ بر اساس یک گزارش جدید، مدیران این شرکت در حال آنالیز خروج کامل از بازار موبایل هستند و گویا ماه آینده میلادی تصمیم نهایی در این رابطه اعلام خواهد شد.
یک سال قبل آخرین گوشی پرچم دار تمام عیار این شرکت معرفی گردید. گوشی V60 در کل گوشی خوبی بود ولی معلوم نیست که آیا اصلا جانشین آن طراحی شده یا نه. احتمالا هیچ وقت از این موضوع خبردار نخواهیم شد. گوشی وینگ هم طراحی جالبی دارد اما در نهایت نمایشگر چرخان آن کاربردی محسوب نمی گردد. تکنولوژی بی هدف فقط پر زرق وبرق است و کاربردی ندارد.
از طرف دیگر با وجود اینکه گزارش های زیادی درباره گوشی رول شونده LG منتشر شده، ولی به احتمال زیاد شاهد عرضه آن نخواهیم بود.
شکست هر کدام از شرکت های حاضر در بازار موبایل اصلا خبر خوبی نیست. هر چقدر تعداد شرکت ها و رقابت ها بیشتر باشد، کاربران به گزینه های بهتر و جذاب تری دسترسی پیدا می نمایند. اما با شکست های پیاپی بخش موبایل LG، روشن است که مدیران ارشد این شرکت صبرشان تمام شده است.
به نظر شما LG باید شکست را بپذیرد و از این بازار خارج گردد؟ یا اینکه پتانسیل تصاحب بخشی از سهم بازار رقبا را دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.
- خروج LG از بازار موبایل به نفع کیست؟
منبع: Android Authority
منبع: دیجیکالا مگ