اریکسون: هر روز یک میلیون کاربر تازه به 5G وصل می شوند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، اریکسون می گوید سرعت افزایش تعداد کاربران نسل پنجم شبکه های موبایل 1 میلیون کاربر تازه در هر روز است. این سرعت بسیار زیاد و عجیب است و از سرعت توسعه هر کدام از نسل های پیشین شبکه های موبایل بیشتر است.

اریکسون: هر روز یک میلیون کاربر تازه به 5G وصل می شوند

براساس گزارش شرکت اریکسون، تا خاتمه امسال میلادی 580 میلیون کاربر و تا سال 2026 نزدیک به 3.5 میلیارد مشترک فعال 5G خواهیم داشت. چین با 1.1 میلیارد مشترک تا انتهای سال 2026 در صدر تعداد کاربر 5G قرار خواهد گرفت.

5G دو سال زودتر از 4G به این نرخ رشد دست پیدا نموده است. دلایل زیادی برای این رشد سرسام آور شبکه های 5G مطرح است. تعداد زیاد دستگاه ها و محصولات پشتیبانی کننده از این فناوری و سرمایه گذاری زیاد و زودهنگام کشورهایی مانند چین باعث دستیابی به چنین نرخ رشدی شدند. امروزه، بیش از 300 مدل گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از 5G معرفی شدند.

در سه ماهه اول سال 2021، تعداد مشترکین 5G به 70 میلیون نفر رسیده است و در انتهای سال 2026، 60 درصد جهان از اینترنت نسل پنجم استفاده خواهند کرد.

ناحیه شمال شرق آسیا به رهبری کشور چین، با 1.4 میلیارد مشترک، بخش اعظمی از کاربران اینترنت 5G را تا خاتمه سال 2026 به خود اختصاص خواهند داد. از لحاظ نرخ نفوذ، آمریکای شمالی با 84 درصد در صدر خواهد بود و شورای همکاری خلیج فارس با 73 درصد در صندلی دوم قرار خواهد داشت.

علاوه بر این منطقه آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه از لحاظ نرخ افزایش ترافیک مصرفی تا خاتمه 2026 صندلی اول را خواهد داشت و با 400 میلیون مشترک به نرخ رشدی برابر 36 درصد و 39 گیگابایت در ماه به ازای هر گوشی هوشمند دست پیدا خواهد نمود. این در حالی است که فعلاً تنها 2 میلیون از 1.1 میلیارد کاربر اینترنت موبایل در این منطقه مشترک 5G هستند.

پاندمی کرونا و علاقه بیشتر مردم به 5G

اریکسون پیش بینی می نماید پاندمی ویروس کرونا هم به رشد سریع نسل پنجم شبکه های موبایل منجر شده باشد. به ویژه، اینکه کاربران در این دوران خواهان پوشش دهی بهتر محیط های داخلی مانند خانه ها شدند.

برای مثال طبق یک نظرسنجی که امسال به وسیله فروشندگان تجهیزات مخابراتی انجام شد، حداقل نیمی از مشترکان اینترنت 5G در کره جنوبی از نحوه پوشش دهی در محیط های داخلی ناراضی بودند. در تایوان 40 درصد مشترکان و در استرالیا 24 درصد مشترکان همین مشکل را گزارش کردند.

دسترسی به محدوده سرعت 5G منجر به تغییراتی در الگوی رفتار مصرف کنندگان شده است. حدود 20 درصد از مشترکان در جهان بعد از به روزرسانی به 5G، استفاده از اینترنت وای فای در خانه و مکان های دیگر را به حداقل رسانده اند.

منبع: شبکه چی

به "اریکسون: هر روز یک میلیون کاربر تازه به 5G وصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اریکسون: هر روز یک میلیون کاربر تازه به 5G وصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید