از دوستی های مارول تا حواشی جشنواره فجر؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از دوستی های مارول تا حواشی جشنواره فجر؛ برترین های هنر و سینما

10 دوستی عمیق برتر در دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول میخواهد قهرمانان و شرورهای بیشتری را به مخاطبان معرفی نماید و دوستی های بی نظیری را که در بین آن ها شکل می گیرد به تماشاگران نشان دهد. از زمانی که رودی و تونی استارک در اولین فیلم مرد آهنی رابطه محبت آمیز ای را با هم برقرار نمودند، دنیای مارول مملو از این گونه دوستی ها شده است. بنابراین ما می خواهیم در این مطلب به ده نمونه از قوی ترین پیوندهایی که در این دنیای سینمایی قابل مشاهده هستند اشاره نماییم.

شخصیت های برترین انیمیشن های 2021 چگونه طراحی شدند؟

برخی از انیمیشن های سال جاری که جزء مدعیان اصلی فصل جوایز هستند، به ما می گویند که چگونه چهره یک کاراکتر بازتابی از درون اوست و زمینه های موضوعی را که فیلم در آن ها به مکاشفه می پردازد، قوت می بخشد. از انیمیشن لوکا گرفته تا انیمه ژاپنی بل، طراحان شخصیت های اصلی این فیلم ها، از منابع الهام خود سخن می گویند. یکی از آن ها نگاهی داشته به لباس های سنتی رایج در کشور کلمبیا و دیگری سعی نموده است تا با بزرگنمایی و اغراق در طراحی اجزای چهره، ویژگی های اخلاقی شخصیت محوری داستان را به تصویر بکشد. هر منبع الهام یا تحقیقاتی که باشد، طراحان سعی می نمایند تا با طراحی بصری ویژه برای این کاراکتر ها، روحی انسانی در کالبد این شخصیت های فانتزی بدمند.

13 بار که بازیگر نقش های ابرقهرمانی عوض شد (و علت واقعی هر کدام)

آرزوی ابرقهرمان شدن در پستوهای فکر هر کدام از ما جا خوش نموده است؛ چه کسی دوست ندارد ویژگی هایی مافوق بشری از جمله پرواز و سرعت بیش تر از نور را تجربه کند؟ بالاخره هر چه نباشد ابرقهرمان ها حتی در زندگی روزمره هم می توانند بسیار مفید باشند، چه رسد به شرایط خاص و بحرانی مثل حمله بیگانه ها به زمین. بسیاری از بازیگران این فرصت را دارند تا با به تصویر کشیدن ابرقهرمان ها در فیلم های سینمایی و سریال ها در این فانتزی زندگی نمایند. بعلاوه این نقش ها اغلب معروفیت باورنکردنی را برای آن ها به همراه خواهد آورد و گاهی استعدادهایی را در بازیگران نمایان می نماید که تا پیش از آن کم تر کسی پیش بینی می کرد. در بیش تر موارد تجربه پوشیدن لباس های خوش رنگ و لعاب ابرقهرمانی برای بازیگران تجربه هیجان انگیز و خوشایندی است اما در روی دیگر سکه بازیگرانی هم وجود دارند که به دلایل مختلف در میانه راه از ادامه نقش هایشان سر باز زدند و تغییرات تاریخی را در فیلم ایجاد کردند.

5 تایتان که می توانند در سریال گودزیلا حضور داشته باشند

چندین تایتان از دنیای سینمایی هیولاها این شانس را دارند که در سریال گودزیلا محصول اپل تی وی پلاس حضور داشته باشند. سریال گودزیلا که هنوز نامی برایش انتخاب نشده به عنوان یک سریال انحصاری برای سرویس استریم اپل در حال ساخت است.

رده بندی فیلم های انیمیشن عصر یخبندان از بدترین تا برترین

فرنچایز عصر یخبندان، چیزی در حدود 20 سال است که در حال فراوری بوده و همین امر سبب شده تا رتبه بندی فیلم های عصر یخبندان از بدترین به برترین کار چندان ساده ای نباشد.

17 فیلم شبیه چیزهای عجیب که سرشار از وحشت و ماجراجویی هستند

فصل چهارم چیزهای عجیب در سال 2022 پخش می گردد و اکنون برترین زمان برای آشنایی با دیگر شهرهای مرتبط با بیگانگان است. چیزهای عجیب ترکیبی از نوستالژی و نوآوری و بیشتر سبک خود را مدیون فیلم های کلاسیک علمی -تخیلی مختلف دهه 80 میلادی است. خود این سریال هم موج جدیدی از فیلم های با مضمون ماوراءالطبیعه را شروع کرد. اگر دلتان برای چیزهای عجیب تنگ شده است، می توانید از این 17 فیلم و کارآگاهان نوجوان و البته بیگانگان هیولای آن ها لذت ببرید.

پیچیده ترین فیلم های تاریخ سینما

یک اثر سینمایی به دلایل مختلف می تواند پیچیده باشد؛ برای فرمی که فیلم ساز اتخاذ نموده و خطوط داستانی گوناگون را به شکل افراطی درهم بافته است تا ساختاری که روایت خطی مرسوم را به کلی کنار می گذارد یا هنگامی که به پیرنگ، اِلمان های سورئال اضافه می گردد تا دنبال کردن قصه برای بیننده سخت گردد. برخی از فیلم ها هم به مفاهیم پیچیده علمی و نگرش های فلسفی می پردازند یا اینکه شامل یک معنای پنهان می شوند که به راحتی قابل رؤیت یا درک نیست. در فهرست زیر، به فیلم هایی پرداخته ایم که به اصطلاح چندلایه دارند، عمدتا عمیق هستند و مخاطبان را به چالش می کشند.

مک کاری در مقابل فلش؛ ابرقهرمان مارول سریع تر است یا DC؟

هم دنیای سینمایی مارول و هم دنیای توسعه یافته دی سی، ستاره های سرعتی را در فهرست ابرقهرمانان خود دارند و لذا ممکن است این سؤال برای بینندگان به وجود آید که کدام یک از این ستاره ها سریع تر هستند، فلش لیگ عدالت زک اسنایدر یا مک کاری از جاودانگان؟

دسته دختران؛ عوارض خودشیفتگی (جشنواره فیلم فجر)

نام خصوصیتی که منجر به خلق فیلمی چون دسته دختران شده را باید چه گذاشت؟ خودشیفتگی؟ سراب؟ ناتوانی در درک جایگاهِ واقعیِ خود؟ سهل انگاری؟ ریشه این ویژگی در یک فیلمساز چیست؟ توجه افراطی و غیرواقعی به فیلم میان مایه پیشین فیلم ساز؟ اطمینان فیلمساز از این که با یک فیلم نامه آشفته هم حمایت های قابل توجهی را پشت سر خود خواهد داشت؟ دل بستن به تک لحظات گیرا به جای یک کلیت منسجم؟ پاسخ هر کدام از پرسش ها می تواند ترکیبی از نکات ذکرشده باشد. دسته دختران ضربه اصلی را از غلبه نگاهی خورده که جلوه گری تکنیکی را مهم تر از انسجام دراماتیک می داند.

حاشیه ها و گزارش نشست های روز هشتم جشنواره فیلم فجر 1400؛ بی رویا و بدون قرار قبلی

روز دوشنبه 18 بهمن ماه هشتمین روز جشنواره فیلم فجر 1400 با اکران فیلم های بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری و بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی همراه بود. در بخش سودای سیمرغ فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری به مدت 111 دقیقه ساعت 13 در سالن اصلی نمایش داشت و نشست رسانه ای آن ساعت 15 برگزار گردید. فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی به مدت 120 دقیقه ساعت 16 در سالن اصلی اکران و نشست رسانه ای این فیلم ساعت 18:30 در سالن اصلی برگزار گردید.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به وبلاگ تورهای استانبول مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از دوستی های مارول تا حواشی جشنواره فجر؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دوستی های مارول تا حواشی جشنواره فجر؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید