برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می گردد؟ ، تاثیر مازوت بر آلودگی هوای تهران

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، رئیس انجمن سیمان ضمن اشاره به قطعی 100 درصدی و 50 درصدی گاز در صنایع سیمانی، از احتمال قطعی برق این صنایع از هفته آینده اطلاع داد و گفت: مازوت به تنهایی نمی تواند هوا تهران را آلوده کند.

برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می گردد؟ ، تاثیر مازوت بر آلودگی هوای تهران

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، حمید فرمانی در خصوص قطعی گاز صنایع، اظهار کرد: از 18 آبان ماه اعمال محدودیت در مصرف گاز صنایع سیمانی شروع شده که در بعضی از شرکت ها قطع کامل و در بعضی دیگر محدودیت شدید تا 50 درصد را شاهد بوده ایم که به نظر می رسد با تشدید هوای سرد محدودیت ها بیشتر گردد و به سمت قطع کامل گاز حرکت کنیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان اضافه نمود: با توجه به اینکه سوخت دوم صنایع سیمانی در فصول سرد و هنگام قطع گاز، مازوت است از ماه ها قبل مازوت ذخیره شد تا در این ایام استفاده گردد؛ بر همین اساس در حال حاضر سیمان با مازوت فراوری می گردد و مسئله ای در فراوری سیمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته آن طور که اعلام شده به احتمال زیاد از هفته آینده اعمال محدودیت برق برای صنایع سیمانی هم خواهیم داشت که محتمل است محدودیت هایی در فراوری ایجاد گردد البته فراوری متوقف نمی گردد و مانند تابستان بدون التهاب از این وضع خارج می شویم.

مازوت هوای تهران را آلوده کرد؟

فرمانی در خصوص تأثیر مازوت بر آلودگی هوا، توضیح داد: در کشور قانون هوای پاک داریم که دستگاه های زیادی مخاطب این قانون هستند و باید دید آیا این دستگاه ها به وظایف خود عمل می نمایند یا خیر.

وی اضافه نمود: مجموع عوامل موجب آلودگی هوای شهر تهران شده است و مصرف مازوت نمی تواند به تنهایی این شرایط را به وجود آورد.

رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان گفت: از سویی دیگر نیز صنایع زیادی در تهران از مازوت استفاده نمی نمایند و به جز شرکت سیمان تهران، مابقی فراورینمایندگان سیمان با فاصله زیادی از شهر تهران مستقر هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می گردد؟ ، تاثیر مازوت بر آلودگی هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می گردد؟ ، تاثیر مازوت بر آلودگی هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید