مصالح ساختمانی

برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می گردد؟ ، تاثیر مازوت بر آلودگی هوای تهران

رئیس انجمن سیمان ضمن اشاره به قطعی 100 درصدی و 50 درصدی گاز در صنایع سیمانی، از احتمال قطعی برق این صنایع از هفته آینده اطلاع داد و گفت: مازوت به تنهایی نمی تواند هوا تهران را آلوده کند.

2 بهمن 1401

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید بهتر است این مصالح را به زیر دسته مصالح ساختمانی مدرن طبقه بندی کنیم. ساندویچ پانل به علت کیفیت بالا و عایق بودن یه عنوان یکی از برترین متریال های ساختمانی مدرن به شمار میرود که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

9 شهریور 1401

مومباسا ، جاذبه های دیدنی مومباسا، کنیا

مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا پس از نایروبی است که به علت وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر، موردتوجه بسیاری از گردشگرها می باشد. این مرکز گردشگری بین المللی درواقع جزیره ای است که به وسیله پل ها و کشتی ها به ساحل کنیا متصل می گردد. سالانه افراد زیادی برای...

23 مرداد 1401

وجود یک سیارک تروجان بزرگ در مدار زمین به دور خورشید تأیید شد

دانشمندان وجود سیارک تروجان بزرگ در مدار زمین به دور خورشید را تأیید کردند که می تواند منبعی غنی از مواد معدنی و بازگوکننده اسرار اولیه منظومه شمسی باشد.

29 فروردین 1401

فراوری محصولات منتخب معدنی افزایش یافت

تهران (پانا) - آمار فراوری محصولات منتخب معدنی امسال تا سرانجام مهر ماه نشان می دهد که از 10 محصول منتخب معدنی، پنج محصول با افزایش فراوری 0.8 تا 26.7 درصدی روبرو شده است و پنج محصول دیگر هم کاهش دو تا 11.3 درصدی فراوری را تجربه نموده اند.

21 دی 1400

کاربرد و نحوه شکل دادن به پی وی سی در دیوارپوش و سقف کاذب

رپرتاژ آگهی- قبل از اینکه به موضوع روش های شکل دادن به پی وی سی (PVC) بپردازیم باید بگوییم که پی وی سی مخفف شده پلی وینیل کلراید می باشد و دیگر اینکه پلی وینیل کلرید با تشکیل زنجیر های حجیم پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید در کنار بسپار های توده ای و امولسیونی...

15 دی 1400

عبور انرژی تولیدی نیروگاه نکا از مرز 785 میلیون کیلووات ساعت

بیش از 785 میلیون کیلووات ساعت انرژی در آبان ماه سال جاری در نیروگاه نکا فراوری شده است.

15 دی 1400

کولوسئوم؛ تماشاخانه خونین رومی ها

کولوسئوم، یک تماشاخانه بیضی وار در مرکز رم در ایتالیا است. این آمفی تئاتر عظیم ترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده است. تعداد ردیف های جایگاه آن به تعداد پنجاه هزار می رسد و دارای 80 در ورودی است.

18 مرداد 1400

جاذبه های شگفت انگیز ماداگاسکار

ماداگاسکار در اقیانوس هند، در کنار سواحل شرقی آفریقا واقع شده است و زیستگاه هزاران گونه گیاهی و جانوری است.

24 آبان 1399

مراحل اجرای فونداسیون اسکلت فلزی همراه با عکس

سازه های مختلف در هر مقیاس و اندازه ای که باشند یا دارای اسکلت فلزی هستند و یا بتنی. مراحل اجرای هریک از این اسکلت ها متفاوت است. اسکلت فلزی که در این مطلب قصد پرداختن به آن را داریم طبق اصول و استانداردهای خاصی صورت می گیرد. اجرای فونداسیون از مهم ترین...

22 آبان 1399

رصد بورس از قله دو میلیون

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از گذشت دو ماه دومین سوپرکانال را نیز فتح کرد و به ارتفاع بی سابقه 2 میلیون واحد رسید. تا چندی پیش کمتر کسی از بین تحلیلگران پیش بینی می کردند که بازار سهام با چنین سرعت شتابانی پیش برود؛ اما هجوم پیوسته و غیرمترقبه ورود...

10 آبان 1399

علت گرفتگی بینی نوزاد و روش های درمان آن

علت گرفتگی بینی نوزاد موارد زیادی را شامل می گردد؛ اما معمولا بخاطر این است که حفره های بینی متورم شده و باعث ایجاد مخاط بینی می گردد. در نتیجه، نوزاد مبتلا به احتقان بینی، دچار مشکل در تنفس می گردد.

3 آبان 1399

ستاره شناسان عظیم ترین رویداد کیهانی پس از بیگ بنگ را شنیدند

دانشمندان با آشکارسازی امواج گرانشی، صدای برخورد کیهانی عظیمی را شنیده اند که عقیده دارند ناشی از ادغام دو سیاهچاله در 7 میلیارد سال پیش است و طبقه بندی تازه ای را در اجرام ستاره ای باز می نماید.

28 مهر 1399

خبرنگاران نماینده مجلس: نگاه وزیر پیشنهادی صمت، راهبردی است

لارستان- خبرنگاران- عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه و رویکرد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به این حوزه مثبت، راهبردی و قابل دفاع است.

9 مهر 1399

هفت نفر در معدن گیلانغرب دچار گازگرفتگی شدند

فرماندار گیلانغرب گفت: هفت تن در معدن زغال سنگ بیتومین در روستای سرتیتان از توابع بخش مرکزی گیلانغرب دچار گازگرفتگی شدند.

11 شهریور 1399

جلیقه زردها به خیابان ها بازگشتند

جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی این کشور و سیاست های دولت فرانسه موسوم به جلیقه زردها، امروز دوباره به خیابان ها آمدند.

22 تیر 1399