مومباسا ، جاذبه های دیدنی مومباسا، کنیا

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا پس از نایروبی است که به علت وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر، موردتوجه بسیاری از گردشگرها می باشد. این مرکز گردشگری بین المللی درواقع جزیره ای است که به وسیله پل ها و کشتی ها به ساحل کنیا متصل می گردد. سالانه افراد زیادی برای سرگرمی و تماشای جاذبه های گردشگری مومباسا به این منطقه سفر می نمایند. در این مقاله سعی ما بر این است که شما را با چند مورد از این جاذبه های گردشگری آشنا کنیم. تور کنیا شما را به مومباسا نزدیک تر خواهد نمود.

مومباسا ، جاذبه های دیدنی مومباسا، کنیا

1. قلعه عیسی مسیح

قلعه عیسی مسیح که در سال های 1593 تا 1596 به وسیله پرتغالی ها ساخته شده است، از جمله میراث جهانی یونسکو و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مومباسا به شمار میرود. یک معمار ایتالیایی به نام کایراتی این قلعه زیبا را طراحی نموده است که نمایانگر معماری نظامی بی نظیر پرتغالی ها در قرن شانزدهم می باشد.

در درون این قلعه موزه ای بسیار زیبا واقع شده است که شامل مجموعه وسیعی از سفال ها و سرامیک ها است که فرهنگ غنی این منطقه را به خوبی نشان می دهد. در داخل محوطه این قلعه بزرگ، سنگرها و ساختمان های ویران شده فراوانی ازجمله خانه عمانی وجود دارد.

برای آشنایی جاذبه های طبیعی و بکر نایروبی این مقاله را بخوانید.

2. پارک هالر

پارک هالر از دیگر جاذبه های گردشگری مومباسا است که بسیار مورد استقبال دوستداران حیوانات و محیط زیست قرارگرفته است. دکتر رنه هالر معادن سنگ آهک متروکه را در این منطقه به یک زیست بوم و حیات وحش پر رونق تبدیل کرد. وی با افزایش اندازه مواد معدنی خاک، پرورش پوشش گیاهی، کاشت درختان مختلف، ایجاد مزرعه پرورش ماهی، از یک معدن سنگ آهک، حیات وحشی زیبا به وجود آورده است.

بدین ترتیب، پارک هالر به سرعت به یکی از جاذبه های گردشگری مومباسا تبدیل شد. شما می توانید در این پارک انواع مختلفی از حیوانات نظیر زرافه ها، بوفالوهای کیپ، گورخرها، گاومیش ها، کروکدیل ها و اسب های آبی را مشاهده کنید. بیش از 160 گونه پرنده نیز از جمله پرندگان ریز جثه، پلیکان و لک لک در این پارک یافت می شوند.

3. پارک ملی دریایی مومباسا

ازجمله زیباترین جاذبه های گردشگری مومباسا است که شامل بستری از علف های دریای ساحل شنی و بعلاوه صخره های مرجانی حیرت انگیز می باشد. غواصی در اعماق این دریا تصاویری زیبا از حیوانات دریایی نظیر مارماهی ها، ماهی ها و اسب های دریایی را برای شما به ارمغان می آورد.

4. شهر قدیمی در مومباسا

در جنوب شرقی جزیره، شهر قدیمی مومباسا قرار گرفته است که حاکی از روزهایی است که پرتغالی ها در این بندر مهم حکومت می کردند. معماری بی نظیر بناها و خانه ها در این شهر قدیمی کوچک و بعلاوه درها و بالکن های حکاکی و تزیین شده نشان دهنده فرهنگ و تاریخ این منطقه است. شما می توانید ساعت ها در میان کوچه ها قدم بزنید و از خرید عتیقه جات، روغن های معطر و ادویه جات این شهر لذت ببرید.

5. عاج های مومباسا

ازجمله خاص ترین جاذبه های گردشگری مومباسا این عاج های سفیدرنگ هستند. عاج های مومباسا در سال 1952 به منظور بزرگداشت بازدید ملکه الیزابت از جزیره مومباسا ساخته شده اند .این عاج ها از جنس آلومینیوم می باشند. در این مکان مراکز تفریحی، بانک ها، مغازه ها و بازارهای زیادی وجود دارد.

6. مرکز دهکده مامبا

این جاذبه گردشگری، بزرگترین مزرعه کروکدیل در آفریقای شرقی است. در اینجا می توانید با چرخه زندگی و رفتار این دوزیستان آشنا شوید. بعلاوه در مرکز دهکده مامبا که جزء بزرگترین جاذبه های گردشگری مومباسا است، می توانید اسب سواری را تجربه کنید و از آکواریوم گیاه شناسی تماشا کنید.

7. ویرانه های گدی در مومباسا

ویرانه های گدی، جاذبه های گردشگری مومباسا در میان جنگل های بارانی و سرسبز هستند که جزء شهرهای باستانی عرب در امتداد ساحل شرقی آفریقا به حساب می آمدند. در میان این ویرانه ها شما می توانید بناهای تاریخی نظیر مسجد بزرگ، کاخی بلند، خانه های سنگی مرجانی و مقبره های ستونی را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری دیگری نیز در این شهر وجود دارند که ازجمله آنها می توان به سواحل زیبای شمالی و جنوبی، اقامتگاه ها و پارک های ساحلی، کارگاه ها و مراکز فرهنگی، طبیعت و ساحل بکر این منطقه و… اشاره نمود.

منبع: ژیوار

به "مومباسا ، جاذبه های دیدنی مومباسا، کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومباسا ، جاذبه های دیدنی مومباسا، کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید