خبرنگاران روز بزرگداشت سعدی در باکو برگزار گردید

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، باکو - خبرنگاران - مراسم بزرگداشت سعدی شیرازی شاعر پر آوازه ایرانی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بستر فضای مجازی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار گردید.

خبرنگاران روز بزرگداشت سعدی در باکو برگزار گردید

به گزارش پنجشنبه وبلاگ تورهای استانبول ، در این نشست که مصادف با خاتمه یک دوره دیگر از آموزش زبان و ادبیات فارسی از سوی رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان بود، همه فراگیران زبان فارسی در سه دوره ابتدائی ، متوسطه و عالی حضور داشته و یاد این شاعر شیرین سخن گرامی داشته شد.

قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این نشست گفت: روز اول اردیبهشت در تقویم ایرانی بنام روز سعدی نام گرفته است که در جهان شاعری شناخته شده و مورد احترام است .

وی با اشاره به این که سعدی سفیر انسانیت ، و مروج همزیستی در جهان بوده است و در مجموعه اشعار خود ، به معنویت ، عرفان و فلسفه پرداخته است اضافه نمود : شهرت او بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین و زیبا در اشعارش بوده است که اهل ادب او را به استاد سخن و شیخ اجل می شناسند و این لقب بسیار اهمیت دارد و لذا اگر کسی توسط اهل ادب استاد سخن لقب گرفته باشد باید دریائی از معرفت باشد .

پور مرجان اضافه نمود : ریشه های زبان فارسی را باید در گفته ها و اندیشه های شخصیتهائی چون فردوسی ، نظامی ، مولوی ، سعدی و رودکی جستجو کرد چنین شخصیت هایی که در هیچ زبانی یافت نمی شود و باید نگهشان بداریم . اینها ستارگان آسمان ادب فارسی هستند که همچنان در جهان می درخشند .

در ادامه این نشست سرکار خانم علیزاده و نیز بعضی از فراگیران زبان فارسی به قرائت اشعاری از سعدی شیرازی پرداختند.

دوره بعدی کلاسهای آموزش زبان فارسی به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ماه می بصورت آنلاین و همچنان در سه سطح ابتدائی ، متوسطه و عالی شروع خواهد شد .

با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری کلاسها در دانشگاهها و مراکز علمی ، کلاسهای زبان فارسی هم بصورت آنلاین برگزار می شود .

تعدادی از فارسی آموزان و علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان اخیرا با تشکیل یک گروه مجازی و با همراهی استاد دوره های زبان فارسی رایزنی فرهنگی فعالیتهائی را در یادگیری و ارتقای توانائیهای آموزشی خود به زبان فارسی انجام می دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روز بزرگداشت سعدی در باکو برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روز بزرگداشت سعدی در باکو برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید