خراسان رضوی و نقش مهم آن در توسعه روابط مالی ایران و اندونزی

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، خبرنگاران/خراسان رضوی سفیر جمهوری اندونزی گفت: تبادل تجاری میان ایران و اندونزی در سال 2020 نسبت به سال 2019، 50 درصد افزایش داشته است که خراسان رضوی به عنوان دومین استان بزرگ ایران نقش مهمی در توسعه روابط مالی دو کشور دارد.

خراسان رضوی و نقش مهم آن در توسعه روابط مالی ایران و اندونزی

رونی پراستیو یولیانتورو در نشستی که صبح امروز 26 آبان ماه، با حضور رئیس اتاق ایران و فعالان مالی استان در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار گردید، در مورد روابط تجاری ایران و اندونزی اظهار کرد: اندونزی یکی از قوی ترین اقتصادهای در حال توسعه در جنوب شرق آسیا را داشته و شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است. کشور ما فراوری کننده کالاهای مختلفی از جمله روغن پالم، چای، کاکائو و... است. بعلاوه سفارت اندونزی در نمایشگاه آیفود در مشهد غرفه ای را در اختیار گرفته و محصولات صادراتی خود را به نمایش گذاشته است.

وی اضافه نمود: درنیمه اول امسال میلادی رشد ناخالص داخلی اندونزی 7.07 درصد بوده و کشور ما در حوزه های گوناگون از جمله بخش معدنی، رشد چشمگیر 4 تا 7 درصدی را پشت سر گذاشته است.بعلاوه توانسته ایم با وجود محدودیت های کرونا به تجارتمان را ادامه داده و اقتصاد خود را به جلو سوق دهیم.

سفیر جمهوری اندونزی با اظهار خوش بینی نسبت به روابط دو کشور مطرح کرد: بنده نسبت به روابط دو کشور بسیار خوش بین هستم. در سال 2020 حدود 250 میلیون دلار تبادل تجاری میان ایران و اندونزی انجام شده بود که که این آمار نسبت به سال 2019، 50 درصد افزایش یافته است. البته که این عدد با توجه به پتانسیل هایی که در دو کشور وجود دارد رقم کوچکی است اما امیدواریم شاهد افزایش این تبادل تجاری باشیم. خراسان رضوی به عنوان دومین استان بزرگ ایران می تواند نقش بزرگی در توسعه اقتصاد دو کشور داشته باشد.

رونی پراستیو یولیانتورو ادامه داد: اندونزی به صادرات محصولات کشاورزی خصوصا قهوه و ادویه جات معروفیت زیادی دارد. قهوه جزء کالاهای صادراتی اندونزی است و 90 درصد از صادرات کشاورزی اندونزی مربوط به قهوه می گردد. بعلاوه صادرات ادویه نیز از اندونزی به ایران از رونق خوبی برخوردار است. در سال 2020 اندونزی صادر کننده 255 میلیون تن ادویه به ایران بوده است. بنده باور دارم این نشست برای هردو طرف بسیار مهم است تا بتوانند روابط مالی خوبی با یکدیگر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خراسان رضوی و نقش مهم آن در توسعه روابط مالی ایران و اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی و نقش مهم آن در توسعه روابط مالی ایران و اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید