خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه: دورهمی های شب یلدای امسال رفتار نسنجیده ای است

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، تهران- خبرنگاران- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزاری دورهمی های خانوادگی به خصوص شب یلدای امسال را رفتاری نسنجیده و نامناسب دانست و گفت: از نظر علمی ثابت شده است که هر اجتماعی به خصوص دورهمی ها، می تواند عامل انتقال بیماری باشد.

خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه: دورهمی های شب یلدای امسال رفتار نسنجیده ای است

به گزارش خبرنگار وبلاگ تورهای استانبول، حمید سوری چهارشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه فرایند تعداد جان باختگان بر اثر کرونا در کشور کاهش یافته و اکنون شاهد کاهش حدود 50 درصدی آن در کشور هستیم، اضافه نمود: پس از یکی دو ماه که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به 486 نفر رسیده بود، اکنون این تعداد کاهش یافته و به حدود 220 نفر رسیده است.

او ادامه داد: سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالا است و به سختی می توان فرایند بیماری اعم بستری و مرگ را کاهش داد.

سوری با بیان اینکه در تحقیقات اخیر ثابت شده مهمانی های خانوادگی هم از راه های انتقال بیماری است، اضافه نمود: دورهمی های خانوادگی به خصوص شب یلدای سال جاری، رفتار نسنجیده و نامناسب است و سال جاری از این دورهمی خانوادگی باید اجتناب کرد.

وی تاکید کرد: هر کسی میزبان مهمانی شب یلدای سال جاری باشد، عملا مهمانی مرگ برگزار کرده و چند روز بعد احتمالا شاهد مرگ همدیگر خواهند بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه می توان فرایند مطلوب کاهش مرگ هموطنانمان را با برگزار نکردن دورهمی های خانودگی ادامه دهیم، اضافه نمود: یلدای سال جاری را همانند نوروز 99 می توانیم بدون برگزاری هرگونه مراسم دورهمی به شکل بهتر و مطمئن تر برگزار کرده تا هزینه ای برای این کار ندهیم و سلامت دیگران را هم به خطر نیاندازیم.

سوری در ادامه به خطر انتقال بیماری در فضاهای سربسته اشاره کرد و گفت: اگر عده ای بیش از 15 دقیقه در فضای سربسته بدون تهویه قرار گیرند، احتمال انتقال ویروس افزایش می یابد.

وی در ادامه مهمترین اقدام برای جلوگیری از انتقال بیماری را استفاده از ماسک بیان نمود و اضافه نمود: این روزها ضریب استفاده از ماسک در کشور خیلی خوب افزایش یافته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه در انتها گفت: فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات از دیگر عوامل جلوگیری از انتقال بیماری است که مردم باید آنها را به دقت رعایت کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه: دورهمی های شب یلدای امسال رفتار نسنجیده ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه: دورهمی های شب یلدای امسال رفتار نسنجیده ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید