رئیس رگولاتوری: تا 4 سال دیگر 10 درصد کاربران ایرانی به 5G متصل هستند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افق وزارت ارتباطات برای سال 1404، دسترسی حداقل 10 درصد کاربران به نسل پنجم شبکه های موبایل است.

رئیس رگولاتوری: تا 4 سال دیگر 10 درصد کاربران ایرانی به 5G متصل هستند

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات در گفت وگو با خبرگزاری مهر، از آغاز برنامه ریزی برای تخصیص فرکانس و تصویب مقررات مورد احتیاج برای ورود و توسعه نسل پنجم شبکه های موبایل اطلاع داد.

عباسی شاهکوه که نزدیک به یک ماه است رئیس رگولاتوری ایران شده است؛ در چندین مصاحبه آغاز به کارش در مسئولیت نو، روی توسعه شبکه های 5G و فیبرنوری تاکید نموده و از جدیت این سازمان برای معین تکلیف فرکانس های رادیویی 5G و مقررات های مربوطه اطلاع داده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات: مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز این تکلیف را تعیین نموده است که پوشش سراسری با سرعت میانه حداقل 10 مگابیت بر ثانیه برای اینترنت داشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید هم اکنون میانه سرعت اینترنت در ایران 5 مگابیت است اما طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی باید به مرز میانه 10 مگابیت بر ثانیه برسد که به معنای دو برابر شدن سرعت و کیفیت اینترنت است.

عباسی شاهکوه در همین زمینه گفت: در این مصوبه تاکید شده که 10 درصد کاربران در افق 1404 باید به سمت تکنولوژی نو حرکت نمایند و این به معنای آن است که ما باید تا 4 سال دیگر 10 درصد کاربران مان را روی نسل پنجم تلفن همراه (5G) داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات می گوید برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف از هم اکنون آغاز شده است و دو برنامه نو تخصیص فرکانس و مقررات گذاری را دنبال خواهند کرد.

لازم به ذکر است اپراتورهای موبایل ایران از جمله همراه اول و ایرانسل، اولین سایت های 5G خود را در تهران و بعضی شهرها راه اندازی نموده اند ولی هنوز دسترسی به شبکه های 5G برای عموم مردم میسر نیست و تجاری سازی نشده اند.

پیش تر، عباسی شاهکوه در گفت وگوی دیگری عنوان نموده بود اپراتورها بیشتر از اینکه مشکل فرکانس داشته باشند؛ با چالش بزرگ سرمایه گذاری و عدم توانایی در توسعه شبکه های 5G از نظر اقتصادی روبرو هستند.

منبع: شبکه چی

به "رئیس رگولاتوری: تا 4 سال دیگر 10 درصد کاربران ایرانی به 5G متصل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس رگولاتوری: تا 4 سال دیگر 10 درصد کاربران ایرانی به 5G متصل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید