مسافران نوروزی با قطار بیشتر به کدام شهرها سفر کردند؟

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت که نوروز سال جاری، مشهد با حدود 650 هزار مسافر در صدر سفرهای ریلی نهاده شد.

مسافران نوروزی با قطار بیشتر به کدام شهرها سفر کردند؟

وبلاگ تورهای استانبول :

میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، درباره تعداد مسافر و میانگین تاخیر پیک نوروزی گفت: از ابتدای پیک تا 9 فروردین 1401، یک میلیون و 73 هزارو 500 نفر مسافر به وسیله خطوط ریلی جابجا شدند. این عدد در مدت مشابه سال گذشته 699 هزار و 456 بود و سال جاری با درصد تغییرات 86 درصدی همراه بودیم.

او با بیان اینکه تاخیر قطارها با تغییرات 36 درصدی همراه بود، اضافه کرد: میانگین تاخیر سال جاری 31 دقیقه اعلام شد. این عدد در سال قبل 35 دقیقه بود. میانگین تاخیر از مبدا نیز در سال 1401، 21 دقیقه در سال 1400، 15 دقیقه بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشترین سفرها به وسیله جهت ریلی به ترتیب به شهرهای مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و قم بود.

او تعداد مسافران ورودی به مشهد مقدس در سال 1401 را 643 هزار و 224 نفر گفت و اضافه کرد: این عدد در سال گذشته 426 هزارو 834 نفر بود و سال جاری با رشد 51 درصدی همراه شد.

لازم به ذکر است در سالهای اخیر قطارهای گردشگری نیز بر جذابیت سفرهای ریلی اضافه کرده اند. راه آهن ایران با در نظر گرفتن چهار مشخصه تاریخی، اجتماعی، فنی و زیبایی جهت، یکی از جذابیت های فوق العاده گردشگری به شمار می آید. به همین دلیل شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای اولین بار در ایران، ازسال 1394 با هدف کشف زیبایی های راه آهن ایران، اقدام به راه اندازی قطار های گردشگری و توسعه صنعت گردشگری ریلی نمود.

برای این منظور با استفاده از اصلی ترین شاخص های توسعه سفرهای گردشگری از جمله: قطار، جهت، طراحی تور، مجری تور، گردشگران، خدمات فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش مطالعات جامعی بر روی جاذبه های گردشگری ریلی در جهتهای مختلف انجام پذیرفت. نتیجه آنالیز های فوق منجر به راه اندازی قطار های متعدد گردشگری تک سفره و برنامه ای برای گردشگران ایرانی و خارجی (یک روزه و چند روزه) گشت.

منبع: توریسم آنلاین

به "مسافران نوروزی با قطار بیشتر به کدام شهرها سفر کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران نوروزی با قطار بیشتر به کدام شهرها سفر کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید