صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول به نقل از معاونت علمی و فناوری، در راستای ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری که به منظور ارائه انواع خدمات مالی به اکوسیستم فناوری و نوآوری ایجاد می شوند، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق هم به منظور ارائه خدمات مالی به شرکت های صنایع خلاق و فرهنگی تاسیس شد.

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه اندازی شد

شرکت های خلاق و زیست بوم صنایع نرم و خلاق به نهادهای مالی نیاز دارند که به صورت تخصصی به نیازهای مالی اینگونه از شرکت ها پاسخ دهند. بر این اساس، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، گامی بلندی در این حوزه محسوب می شود.

یکی از اهداف و ماموریت های صندوق، حمایت از توسعه ذینفعان اصلی و فعالان زیست بوم صنایع خلاق بر اساس اولویت های فرهنگی ایرانی و اسلامی است.

این صندوق همچنین از افزایش سهم تولیدات ملی، صادرات محصولات و خدمات نسبت به سایر صنایع و محصولات کشور، حمایت می کند.

افزایش ضریب نفوذ نوآوری و فناوری در تولید محصولات و خدمات در حوزه صنایع فرهنگی، ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری، جذب و هدایت سرمایه و سرمایه گذاران، خدمات مالی در حوزه صنایع خلاق و نوآورانه، هم بخش دیگری از اهداف راهبردی این صندوق را تشکیل می دهد.

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق با سرمایه گذاری و کمک به توسعه زیرساخت، شبکه ها، فناوری ها، ناشران و توسعه دهندگان بازار و فعالیت های زیرساختی توسعه دهنده زیست بوم صنایع و محصولات خلاق و نوآورانه، تلاش دارد تا زیستبوم صنایع نرم و خلاق را هر چه بیشتر توسعه دهد.

این صندق به شرکت های خلاق و نوآور خدمات اعتباری و مالی می دهد. همچنین برای آنها ضمانت نامه صادر می کند.

تامین مالی، ارائه تسهیلات، لیزینگ، کارگزاری تسهیلات، جذب و معرفی سرمایه گذار و سرمایه گذاری خطرپذیر، دیگر خدمات ارائه شده از طریق این صندوق است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید