11 گام کلیدی برای خرید برترین تلویزیون در بازار

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، شاید فکر کنید خریدن یک دستگاه تلویزیون مناسب چندان سخت هم نیست، اما باید بدانید که خرید تلویزیون به این راحتی هم نیست. مدل های زیادی تلویزیون در بازار وجود دارد که هرکدام ترکیب منحصربه فرد خود را از فناوری های پنل، سرعت پردازش، الگوریتم ها، پشتیبانی از HDR، وضوح ها و موارد دیگر ارائه می نمایند و البته که هر کدام به درد مخاطب خاص خودشان می خورند. در این راهنمای خرید تلویزیون همراه ما باشید تا در یازده گام کلیدی، تمام جوانب خرید یک تلویزیون مناسب را آنالیز کنیم.

11 گام کلیدی برای خرید برترین تلویزیون در بازار

راهنمای خرید تلویزیون در یازده گام کلیدی

  • گام اول: برای تلویزیون چقدر بودجه دارم؟
  • گام دوم: تلویزیون با چه مقدار ای بخرم؟
  • گام سوم: تلویزیون ال.ای.دی بخرم یا اولد؟
  • گام چهارم: کیفیت و وضوح تصویر چقدر مهم است؟
  • گام پنجم: چه نکاتی مهم نیستند؟
  • گام ششم: تلویزیون هوشمند می خواهید؟

  • گام هفتم: قوی تر متصل بمانید

  • گام هشتم: تصمیم برای ارتقاهای صوتی و مشکل صدا

  • گام نهم: تلویزیون با گارانتی یا بدون گارانتی

  • گام دهم: تلویزیون تخت یا منحنی؟
  • گام یازدهم: چه زمانی تلویزیون بخریم؟

گام اول: برای تلویزیون چقدر بودجه دارم؟

در بازار ایران در حال حاضر مقرون به صرفه ترین تلویزیون ها از قیمت 3 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان موجود است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که صرف خیلی گران بودن، به معنای برترین محصول نیست. ممکن است امکاناتی در تلویزیون باشد که اصلا مورد احتیاج شما نیست.

اما در مجموع خرید تلویزیون گران تر، یعنی برخورداری از کنتراست بیشتر، دیدن تصاویر باکیفت تر، صفحه نمایش بزرگتر و امکانات بیشتر تلویزیون. پس در قدم اول تصمیم بگیرید چه بودجه ای مدنظرتان است تا در انتخاب های بی شمار زیاد، گیج نشوید. تلویزیون مقرون به صرفه قیمت می خواهید؟ میان رده؟ تلویزیون بالارده و گران تر؟ در این راهنمای خرید تلویزیون خواهید فهمید که برترین دستگاه به نسبت احتیاج و بودجه شما چیست؟

گام دوم: تلویزیون با چه مقدار ای بخرم؟

در دکوراسیون نو شما به راحتی می توانید تلویزیون تان را روی وبلاگ تورهای استانبول نصب کنید، در نتیجه فضای کمتری را اشغال می نماید. تلویزیون ها از 14 اینچ تا 100 اینچ فراوری می شوند ولی معمولا بیشتر تلویزیون های نو، مقدار 55 اینچی هم دارند. مقدار 50 و 55 اینچ تلویزیون های پرتقاضای بازار هستند.

هیچ الزام و فرمول قطعی برای انتخاب مقدار تلویزیون، وجود ندارد و این یک انتخاب شخصی است. زاویه دید در مکانی که تلویزیون نصب می گردد، در خرید تلویزیون و هم در انتخاب سایز آن موثر است.

نکته این است که بیشتر تلویزیون های بازار کیفیت نمایش 4K دارند و وضوح تصویر عالی، بنابراین فرمول خاصی برای مشخص فاصله احتیاج نیست. اما اگر اصرار دارید طبق استانداردهای توافقی سایز تلویزیون را انتخاب کنید، برترین زاویه دید 30 یا 40 درجه است. اگر سایز صفحه تلویزیون را در 1.2 ضرب کنید، فاصله حدودی به دست می آید.

گام سوم: تلویزیون ال.ای.دی بخرم یا اولد؟

در مطلب انواع مدل های تلویزیون، به تشریح تفاوت مدل های مختلف آن به طور کامل پرداختیم؛ اما باید بدانیم هر دو نوع مدل های عالی هستند ولی تفاوت هایی هم دارند. تلویزیون اولد گرانتر است اما برترین فناوری تصویر را دارد. ترتیب حضور انواع تلویزیون های بازار را در ادامه گفته ایم:

  • اول پلاسما آمد. (هیچ کس دیگر تلویزیون های پلاسما فراوری نمی نماید.)
  • LCD که عالی بود اما کاستی هم داشت.
  • سپس LED فراوری شد. (این روزها، بیشتر تلویزیون ها LED هستند.)
  • بعد از آن تلویزیون های OLED (که مخفف دیود ساطع نماینده نور آلی است) آمدند. در آخر، چیزی به نام QLED نیز وجود دارد، اما این فقط نام مدلی از سامسونگ برای خط خاص تلویزیون های LED رده بالای آن است.
  • اگرچه OLED برنده مسابقه در کیفیت تصویر است، اما یک تلویزیون ال.ای.دی 4K همچنان تجربه دیدنی خوب را ارائه می دهد و تلویزیون های خوب با ویژگی های تلویزیون هوشمند در بازار ارائه می شوند.

تلویزیون های ال .ای .دی 4K قیمت کمتری نسبت به تلویزیون های OLED دارند. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید!

گام چهارم: کیفیت و وضوح تصویر چقدر مهم است؟

درباره وضوح و رزولوشن، در مقاله انواع مدل های تلویزیون در بازار ایران صحبت کردیم. فقط به خاطر داشته باشید که بزرگترین تفاوت بین مثلاً یک تلویزیون 55 اینچی 4K که قیمت 4 برابری از تلویزیون 4K 55 اینچ دیگر دارد، در کیفیت تصویر است. اما آیا واقعاً تصویر یک تلویزیون 40 میلیونی 4 برابر بهتر از تصویر یک تلویزیون 10 میلیونی است؟

بعضی می گویند این به اندازه دیدن و مدت زمانی که قصد دارید، تلویزیون خود را نگه دارید، بستگی دارد. اگر زیاد تلویزیون دیدن می کنید و آن را برای بازه زمانی 5 ساله یا بیشتر انتخاب می کنید، هزینه کردن بیشتر برای آن ارزش دارد. البته مطمئن شوید که با فناوری HDR سازگار است.

اگر می توانید، فرصت را از دست ندهید. در تلویزیون شما کنتراست بالاتری را در پیکسل های موجود ایجاد می نماید. کنتراست و رنگ را توسعه می دهد تا نتیجه نهایی تصویری طبیعی تر، دقیق تر و عمق بیشتری داشته باشد. با HDR، رنگ در تلویزیون به شکل واقعی باقی می ماند. بنابراین اگر در پی 4K هستید، در پی قابلیت HDR نیز باشید!

گام پنجم: چه نکاتی در خرید تلویزیون مهم نیستند؟

در این راهنمای خرید تلویزیون تمام مواردی را که باید در انتخاب تلویزیون نظر داشته باشید، آورده ایم. اما یکسری موارد هستند که در خرید تلویزون باکیفیت خیلی اثرگذار نیستند:

  • نرخ های تازه سازی: هرچه این نرخ سریع تر یا بیشتر باشد، تصویر نرم تر است. به این معنی که برای ورزش، بازی و فیلم عالی است و تقریبا در تمام تلویزیون های با کیفیت یکسان است و ارزش وقت صرف کردن ندارد.
  • نسبت کنتراست: هر برندی این موارد را متفاوت ارزیابی می نماید (هیچ استانداردی وجود ندارد) و بعضی حتی به نسبت کنتراست اشاره نمی نمایند. این یک مشخصات بی ارزش در هنگام مقایسه تلویزیون ها است، و شما می توانید این یکی را نیز نادیده بگیرید.

گام ششم: تلویزیون هوشمند می خواهید؟

تلویزیون هوشمند به شما امکان می دهد: سیم را قطع کنید و از آزادی و کنترل بی سیم لذت ببرید. اگر اهل استفاده از اینترنت بر روی فضای تلویزیون هستید، قطعاً باید تلویزیون هوشمند را انتخاب کنید.

گام هفتم: قوی تر متصل بمانید

این نکته مهم است که کابل ها و پورت های تلویزیون مناسب واقعاً تفاوت ایجاد می نمایند:

  • کابل HDMI با کیفیت بالاتر واقعاً تفاوت ایجاد می نماید. کابل های AV بهتر سیگنال گسترده تری را سریع تر ارسال می نمایند. بنابراین پهنای باند بیشتری را که برای دریافت هر بیت کیفیت از منبع، به تلویزیون ضروری است، بهتر مدیریت می نمایند.

اگر پول بیشتر برای یک تلویزیون نو خرج می کنید، کابل های با کیفیت تضمین می نمایند که بیشترین بهره را از آن می برید. شما یک فراری نمی خرید و لاستیک های 400 هزار تومانی به آن بیاندازید، درست است؟

  • تعداد پورت های دستگاه هم مهم است. حداقل در پی 4 پورت HDMI روی تلویزیون خود باشید. اگر تلویزیون 4k Ultra HD می خرید، آنالیز کنید که پورت های HDMI شما از HDMI 2.0 پشتیبانی می نمایند، که باعث انتقال قدرتمند داده ها می گردد.
  • بعلاوه باید در خصوص سازگاری HDCP (یا حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا) پرس و جو کنید. نسل بعدی حفاظت از محتوا HDCP 2.2 نام دارد و نه تنها با نسخه قبلی سازگار نیست، بلکه بسیاری از دستگاه های نو 4K حتی از آن پشتیبانی نمی نمایند.
  • مورد دیگر بلوتوث است. بسیاری از تلویزیون ها دارای بلوتوث هستند و اگر هدفون بلوتوثی دارید که با تلویزیون شما کار می نماید، توانایی راه رفتن در خانه و گوش دادن به برنامه مورد علاقه خود با هدفون بدون مزاحمت برای دیگران لذت بخش است. اگر مشکل شنوایی دارید، بعضی از هدفون ها دارای فناوری بهبود صدا برای شفاف تر کردن صداها هستند.
  • در خصوص HDMIها، شما در خصوص تعداد (سعی کنید و حداقل سه مورد را دریافت کنید) و بعلاوه مشخصات آن صحبت می کنید. با تلویزیون های 4K، سعی کنید تلویزیونی با v2.0 HDMI 2.0s به جای HDMI های v1.4 تهیه کنید تا بیشترین سازگاری را با تجهیزات منبع فعلی و آینده تضمین کنید.
  • پورت های USB هم برای پخش چندرسانه ای (مخصوصاً عکس ها و فیلم های) ذخیره شده در درایوهای USB مفید هستند. در پی حداقل دو و در حالت ایده آل سه پورت USB باشید.
  • الان بیشتر تلویزیون ها دارای پورت های Wi-Fi و Ethernet داخلی هستند تا بتوانید آن ها را به اینترنت متصل کنید. با این حال، همه تلویزیون ها به شما اجازه نمی دهند از این اتصالات شبکه، برای دسترسی به چندرسانه ای ذخیره شده، در سایر دستگاه های شبکه خود بهره ببرید.

بنابراین اگر این ویژگی مورد نظر شماست، مطمئن شوید تلویزیونی که خریداری می کنید از آن پشتیبانی می نماید. بعلاوه توجه داشته باشید که بعضی از تلویزیون ها از ارتباط بلوتوث با دستگاه های خارجی نیز پشتیبانی می نمایند.

گام هشتم: تصمیم برای ارتقاهای صوتی و مشکل صدا

تلویزیون های مدرن اغلب بر فاکتور فرم بیش از هر چیز دیگری تأکید دارند. اینگونه است که ما قاب های بسیار نازک، صفحه نمایش OLED باریک و نصب وبلاگ تورهای استانبولی همسطح را به دست آوردیم. نکته منفی این است که بیشتر تلویزیون ها با بلندگوهای پایین تر و رو به پایین عرضه می شوند که نمی توانند یک اتاق را با صدای با کیفیت عالی و خوب پر نمایند. تلویزیونی با برترین وضوح و تجربه دیدنی بدون صدای با کیفیت بالا چندان جالب نیست.

البته استثنائاتی وجود دارد: OLEDهای سونی از صفحه نمایش شیشه ای به عنوان نوعی بلندگو استفاده می نمایند و بعضی از مدل های TCL دارای نوار صوتی داخلی هستند. با این حال، بیشتریت و به ویژه کسانی که در انتهای طیف بودجه قرار دارند، احتمالاً در خصوص صدا ناامیدنماینده خواهند بود.

  • به تعداد بلندگوهای یک تلویزیون و پیکربندی آن بلندگوها نگاه کنید. بلندگوهای ساب ووفر برای باس، همواره مورد استقبال قرار می گیرند، با توجه به اینکه بلندگوهای تلویزیون معمولاً با انتهای پایین طیف صدا مشکل دارند.
  • برای بهبود تجربه خود، ممکن است بخواهید فضایی در بودجه خود برای بعضی سخت افزارهای صوتی نیز باقی بگذارید. پس این نکته را هم در خرید هر نوع تلویزیونی در نظر بگیرید.
  • تلویزیون های مجهز به Dolby Atmos و سیستم های صوتی ، صدای فراگیر بهتری فراوری می نمایند و هنگام دیدنی تلویزیون صداها را در محدوده وسیع تری بین بلندگوهای خود می شنوید. DTS:X یک فناوری مشابه و در رقابت با Dolby Atmos است. هدف این فناوری ارائه صداهای فراگیرتر با هر تنظیم صدای سینمای خانگی است.

برای دیدن آگهی های تلویزیون در وبلاگ تورهای استانبول کلیک کنید

گام نهم: تلویزیون با گارانتی یا بدون گارانتی

تفاوت قیمت تلویزیون های بدون گارانتی و با گارانتی در بازار ایران بسیار فرق دارد. بسیاری از خریداران فکر می نمایند گارانتی هزینه اضافی است و با ده یا بیست درصد قیمت کمتر می توانند تلویزیونی مقرون به صرفه تر با همان کارکردها را بگیرند، تلویزیونی که گارانتی و نمایندگی رسمی در ایران ندارد.

اما دقت کنید که گارانتی به معنای اصل بودن محصول است و در صورت خراب شدن کالا، می توانید با مراجعه به نمایندگی، قطعات اصل را از شرکتی که با گارانتی به شما تضمین داده، تهیه کنید. در صورتی که بدون گارانتی، دست شما برای تهیه قطعه اصلی در حنا می ماند!

گام دهم: تلویزیون تخت یا منحنی؟

تلویزیون های منحنی صفحه نمایش کمی خمیده دارند که تفاوت خاصی با تلویزیون تخت از لحاظ زاویه دید ندارند. آن ها یک سطح مقعر برای ارائه یک تجربه دیدنی غوطه ور را دارند.

م زیت اصلی این است که صفحه نمایش های منحنی، لبه های صفحه را محو نمی نمایند یا حتی زمانی که خیلی نزدیک به آن ها می نشینید، آن ها را تیره تر نشان نمی دهند. از آن جایی که بیشتر خریداران تلویزیون های تخت را ترجیح می دهند، فراورینمایندگان هم فراوری تلویزیون های صفحه تخت را در اولویت طراحی و فراوری گذاشته اند.

گام یازدهم: چه زمانی تلویزیون بخریم؟

سری های تلویزیون ها معمولاً سالی یک بار تعویض می شوند. با این حال، در حالی که مجموعه های طراحی شده سال به سال بهتر می شوند، اغلب تغییرات تدریجی هستند. این بدان معناست که اگر بودجه زیادی برای خرید ندارید، باز هم می توانید با به کار گرفتن توصیه های این راهنمای خرید تلویزیون برترین محصول را متناسب با بودجه و احتیاج خود خرید کنید.

فق به خاطر داشته باشید که ساده ترین راه توجه به مشخصات UHD Premium است، که تضمین می نماید هر تلویزیونی که خریداری می کنید، با نسل بعدی فناوری های تلویزیون سازگار است و حتی مجموعه ای که چند سال از عمر آن می گذرد، می تواند یک خرید بسیار عالی باشد.

آگهی های انواع تلویزیون را در وبلاگ تورهای استانبول ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "11 گام کلیدی برای خرید برترین تلویزیون در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 گام کلیدی برای خرید برترین تلویزیون در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید