فعال شدن تاکسی های گردشگری در شیراز

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: کوشش خواهیم کرد که با همکاری شرکت های حمل و نقل گردشگری، تاکسی های گردشگری را در شیراز فعال کنیم.

فعال شدن تاکسی های گردشگری در شیراز

ایسنا: جمشید معینی چهارشنبه 15 اردیبهشت ضمن گرامیداشت روز شیراز، به وبلاگ تورهای استانبول گفت: راه اندازی تاکسی های گردشگری با توجه به ظرفیت های شیراز نه تنها در توسعه گردشگری بلکه در زمینه اشتغال زایی هم تاثیرگذار خواهد بود.

او ادامه داد: در واقع تاکسی های گردشگری از زیرساخت های مهم در صنعت گردشگری است و جای خالی چنین زیرساختی در استان به خصوص شهر شیراز همچنان احساس می گردد.

معینی گفت: طبق پیش بینی ها با توجه به اینکه شیراز شهر توریستی و یکی از اولین اولویت ها و مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی محسوب می گردد، فعال شدن تاکسی گردشگری در این شهر یک ضرورت است.

او گفت: در واقع رانندگان تاکسی های گردشگری نخستین افرادی هستند که با گردشگران ارتباط برقرار نموده و هم کلام می شوند بنابراین مسلط بودن این افراد به یک یا چند زبان خارجی، احتیاج محسوب می گردد.

معینی با بیان این که نصب تاکسی متر و مانیتور برای معرفی بهتر جاذبه های گردشگری از موارد مد نظر در تاکسی های گردشگری است، گفت: سال ها قبل رنگ تاکسی های شیراز سفید و سبز بود که در بین مردم شهر به تاکسی های ماست و خیاری معروف بودند و بعدها با گذشت زمان رنگ تاکسی ها تغییر کرد و زرد رنگ شد، لذا با توجه به اینکه رنگ تاکسی های قدیمی شیراز برای مردم این شهر و حتی گردشگران نوستالژی و خاطره انگیز است در نظر داریم تاکسی های گردشگری با همان شکل و شمایل قدیمی فعالیت نمایند.

سرپرست میراث فرهنگی فارس با تاکید بر اینکه محل استقرار و فعالیت تاکسی های گردشگری در مبادی ورودی شهر و کنار جاذبه های گردشگری خواهد بود، گفت: در نظر داریم فعالیت این تاکسی ها را به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی برنامه ریزی و دنبال کنیم و این مهم تنها با همکاری شرکت ها و سازمان ها و ارگان های فرهنگی و اجرایی شهری و گردشگری مربوطه حاصل می گردد و در این راه همکاری جدی و مؤثر این نهادها را خواستاریم.

منبع: توریسم آنلاین

به "فعال شدن تاکسی های گردشگری در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن تاکسی های گردشگری در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید