هشدار نهاد ناظر امنیت سایبری جمهوری چک درباره استفاده از تیک تاک

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول به نقل از یورونیوز، سازمان ناظر امنیت سایبری جمهوری چک نسبت به استفاده از برنامه تیک تاک هشدار داد و توصیه کرد این برنامه نباید بر روی گوشی هایی نصب گردد که کاربرانش به زیرساخت های مهم دیگر دسترسی دارند.

هشدار نهاد ناظر امنیت سایبری جمهوری چک درباره استفاده از تیک تاک

آژانس نوکیب (NUKIB) در بیانیه خود گفته است: تهدید امنیتی احتمالی عمدتاً به علت حجم داده های جمع شده از کاربر به وسیله تیک تاک و بعلاوه نحوه مدیریت داده ها در این برنامه است.

این نهاد می گوید با توجه به اینکه شرکت بایت دانس، توسعه دهنده و صاحب تیک تاک، به لحاظ قانونی در چارچوب قوانین چین کار می نماید جمع آوری داده ها در چنین مقیاس وسیعی به علت فضای حقوقی و سیاسی چین نگران نماینده است.

نهاد امنیت سایبری جمهوری چک بعلاوه به سیاستمداران و مقامات این کشور توصیه کرد از استفاده از تیک تاک خودداری نمایند و گفت که عموم مردم نیز به ویژه در زمینه به اشتراک گذاری محتوا باید نگرانی های امنیتی را در نظر داشته باشند.

یک سخنگوی تیک تاک در واکنش به بیانیه این نهاد گفت: هشدار داده شده مبتنی بر تصورات غلط بنیادین در خصوص مالکیت شرکت و امنیت داده های ما است.

این سخنگو افزود: کارشناسان مستقل امنیتی به طور پیوسته این نکته را دریافته اند که ما اطلاعات بیشتری نسبت به سایر برنامه های رایج جمع آوری نمی کنیم و حتی از اغلب آن ها کمتر دست به چنین کاری می زنیم. دولت چین هیچ مالکیتی بر تیک تاک یا شرکت مادر ما ندارد و هر دو در خارج از چین عمل می نمایند.

پیشتر شرکت بایت دانس نیز گفته بود نگرانی ها در خصوص این برنامه ناشی از اطلاعات نادرست است و استفاده از آن برای جاسوسی را رد نموده است. پکن نیز بارها هرگونه قصد استفاده از این برنامه برای جاسوسی را انکار نموده است. این در حالی است که طی هفته های اخیر چندین کشور اقداماتی را برای محدود کردن استفاده از تیک تاک انجام داده اند.

ایالات متحده ماه گذشته یک ضرب الاجل 30 روزه برای پاکسازی دستگاه های الکترونیکی و سیستم های فدرال از این برنامه مشخص کرد و مجلس، کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا نیز استفاده از تیک تاک را روی گوشی ها و سیستم های کارکنان خود ممنوع نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار نهاد ناظر امنیت سایبری جمهوری چک درباره استفاده از تیک تاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نهاد ناظر امنیت سایبری جمهوری چک درباره استفاده از تیک تاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید