هفت بنای تهران ملی شدند

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، امیرحسین راد، معمار و پژوهشگر معماری با اشاره به تخریب های ادامه دار بناهای باارزش معماری معاصر در شهر تهران گفت: از حدود یک سال پیش گروهی از داوطلبان با همراهی استادان معماری و میراث فرهنگی شکل گرفت تا توجه بیشتری به این بناها گردد. یکی از اقدامات این گروهِ داوطلب همکاری با وزارت میراث فرهنگی برای تهیه پرونده های ثبتی برای بناهای واجد ارزش معماری معاصر در تهران است.

هفت بنای تهران ملی شدند

او که یکی از اعضای گروه داوطلب برای تهیه پرونده های ثبت ملی است، ادامه داد: به طور کلی ما 18 پرونده تهیه کردیم که دو جلسه ثبت هم برای آن ها برگزار شده است. در جلسه اول چهار پرونده تهیه شده به وسیله گروه داوطلب ثبت ملی شد و در جلسه 21 تیر هم از مجموع 11 پرونده ای که ارائه کردیم، هفت پرونده ثبت ملی شد و چهار بنای دیگر واجد ارزش شناخته شد.

خانه موزه بتهوون

این پژوهشگر معماری معاصر شهر تهران درباره بناهای ثبت ملی شده شرح داد: سینما آسیا اثر هوشنگ سیحون، خانه ای در بلوار کشاورز اثر پل آبکار، خانه خیابان سی تیر در تقاطع صالح اثر اوژن آفتاندیلیانس، ساختمان صندوق کاوه در میدان توپخانه، خانه بتهوون در خیابان میرزای شیرازی، دبستان گیو از مدارس شاخص زرتشتی ها و مسجد الغدیر اثر جهانگیر مظلوم که به وسیله این گروه داوطلب تهیه و تدوین شده، در این کمیته تاییدیه ثبت ملی را گرفتند.

سینما آسیا در تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان جمهوری

راد تاکید نمود: در این جلسه خانه و مطلب دکتر انتخابی به نام خانه نگار 14 اثر گروه معماری نظام عامری، کمونه و خسروی، خانه منسوب به خانواده سارواریان و کودکستان سارواریان (نخستین کودکستان ایران) و بعلاوه خانه نهاوندی اثر داریوش بوربور به اسم بناهای واجد ارزش شناخته شدند.

منبع: گردشبان

به "هفت بنای تهران ملی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت بنای تهران ملی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید