واکنش رئیس سازمان محیط زیست به ادعای زاکانی درباره گاز متان در آراد کوه

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره رد ادعای فراوری متان در آرادکوه به وسیله شهرداری تهران گفت: این که بگوییم به هیچ وجه متانی در آن منطقه وجود ندارد از نظر علمی ادعای بی اساسی است، هرجایی که پسماند انباشته گردد، گاز متان نیز فراوری می گردد.

واکنش رئیس سازمان محیط زیست به ادعای زاکانی درباره گاز متان در آراد کوه

به گزارش تسنیم، علی سلاجقه درباره رد ادعای فراوری متان در آرادکوه به وسیله شهرداری تهران اظهار کرد: نمی توان فراوری متان در آرادکوه را از اساس رد کرد چرا که هرجایی که پسماند انباشته گردد، بعد از مدتی به واسطه تخمیری که انجام می گردد، گازهایی فراوری می گردد که یکی از آن ها گاز متان است.

وی ادامه داد: این که بگوییم به هیچ وجه متانی در آن منطقه وجود ندارد از نظر علمی ادعای بی اساسی است اما اینکه ناسا بیاید چنین چیزی را اعلام کند، بیشتر جنبه خبری دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بدون شک آرادکوه در بحث فراوری متان نقش دارد و ما در این خصوص از شهرداری تهران شرح خواسته ایم و نماینده شهرداری مرتباً در ستاد پسماند کشور حضور پیدا می نماید. در کوشش هستیم در قالب طرح جامع پسماند، شیرآبه آرادکوه و تهدیدی را که برای منابع آب و خاک دارد مدیریت کنیم.

سلاجقه اضافه نمود: اگر مدیریت پسماندها به خوبی انجام گردد، بوی نامطبوعی که در نزدیکی فرودگاه حضرت امام احساس می گردد نیز حذف خواهد شد. در زمان حاضر بخشی از شیرآبه آرادکوه تصفیه و بازچرخانی می گردد اما بخش عظیمی از آن در منطقه رها می گردد.

وی درخصوص جابه جایی سایت پسماند آرادکوه شرح داد: بحث اصلی ما این است که مجموعه آرادکوه جابه جا گردد. این منطقه شرایط پرنده نگری خوب و تنوع پرندگان زیادی دارد که می تواند منطقه تفریحی برای شهر تهران باشد. آرادکوه باید الگوی مناسب ساماندهی پسماند در کشور باشد.

منبع: فرارو

به "واکنش رئیس سازمان محیط زیست به ادعای زاکانی درباره گاز متان در آراد کوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس سازمان محیط زیست به ادعای زاکانی درباره گاز متان در آراد کوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید