گردشگری در شهرستان کهک قم باید عمومی سازی گردد

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم نسبت به ضرورت عمومی سازی گردشگری در شهرستان تازه تاسیس کهک تاکید نمود.

گردشگری در شهرستان کهک قم باید عمومی سازی گردد

به گزارش روابط عمومی روز دوشنبه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی در ملاقات با شهردار کهک اظهار کرد:کهک قطب گردشگری استان است، استفاده از مجتمع های گردشگری لوکس و گران قیمت در توان اقشار مختلف جامعه نیست و مردم را نمی توان از تفریحات سالم محروم کرد، بلکه باید امکانات را به گونه ای مهندسی و برنامه ریزی کرد که تمام طبقات جامعه از آن منتفع شوند.

وی با اشاره به کمبود تعداد تخت های اقامتی در شهرستان کهک، ادامه داد: اولویت گردشگری در شهرستان کهک توسعه اقامتگاه های بوم گردی است چرا که برخلاف توسعه ساخت ویلاهای مُدرن، ایجاد خانه های سنتی علاوه بر حفظ هویت روستا، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هم ایجاد می نماید.

ارجمندی با اشاره به این که قم، پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز حوزه های علمیه است، اضافه کرد: قم را باید یک شهر فرهنگی دانست بنابراین توجه به گردشگری فرهنگی، گردشگری نجوم و رصد ستارگان و ایجاد موزه های دینی و فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با با بیان این که کهک منزلگاه ملاصدرای شیرازی، فیلسوف مشهور عصر صفوی است، توضیح داد: ملاصدرا یکی از عظیم ترین فیلسوفان دنیا اسلام و بنیان گذار حکمت متعالیه است و خانه تاریخی بجای مانده از او در شهر کهک، قابلیت تبدیل به موزه فلاسفه را دارد.

شهردار کهک قم هم با بیان این که شهرداری و شورای اسلامی شهر کهک همیشه از برنامه های گردشگری حمایت نموده است، گفت: در زمینه طرح های بوم گردی آماده هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم تا از همه ظرفیت هایی موجود در شهرستان کهک استفاده کنیم.

فائزه قمی ادامه داد: صنعت گردشگری در شهر کهک به صورت تک بُعدی و بیشتر در زمینه ارائه خدمات پذیرایی توسعه پیدا نموده است که نیازمند برنامه ریزی اصولی در ایجاد تخت و اقامتگاه های بوم گردی است.

وی توضیح داد: استفاده از ظرفیت بوستان کاج در توسعه و عمومی سازی گردشگری در شهر کهک در برنامه های شهرداری کهک قرار گرفته است.

بخش کهک استان قم طی مصوبه هیات وزیران در تاریخ 18 اردیبهشت 1400 به بخش ارتقا یافت؛ شهرستان کهک در جنوب استان قم قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر قم 30 کیلومتر است.

منبع: توریسم آنلاین

به "گردشگری در شهرستان کهک قم باید عمومی سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در شهرستان کهک قم باید عمومی سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید