اخبار نو از فروش و تهاتر نفت ایران

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، جواد اوجی پس از حضور در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز برنامه های وزارت نفت در حوزه های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز، چالش های این وزارتخانه و سرمایه گذاری های موردنیاز و پروژه های در دست اجرا تشریح شد.

اخبار نو از فروش و تهاتر نفت ایران

وی با بیان اینکه در نشست امروز شرایط فعلی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح شد، اضافه کرد: بعلاوه در این جلسه، سرمایه گذاری های مورداحتیاج در این زمینه مورد آنالیز نهاده شد.

ضرورت تامین سرمایه گذاری در حوزه وزارت نفت

وزیر کابینه سیزدهم با تاکید بر ضرورت تامین سرمایه گذاری در حوزه وزارت نفت، ادامه داد: حمایت نمایندگان می تواند در تحقق این مهم اثرگذار باشد. از سوی دیگر با به کارگیری راه حلهای ارائه شده در نشست امروز می توان به دستاوردهای مناسبی دست یافت.

اوجی در خصوص فروش و تهاتر نفت ایران توضیح داد: میادین مشترک به اسم اولویت نخست در حوزه نفت و گاز، فشار افزایی میادین گازی به منظور حفظ و نگه داشت فراوری در بخش گاز و نفت، سرمایه گذاری در بخش میان محصولی صنایع پیشران پتروشیمی و پارک های زنجیره ای اهمیت دارد. که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجرای برنامه های دولت تحقق یابد.

وزیر نفت درباره راه حلهای فروش نفت هم شرح داد: من فکر می کنم با استفاده از تمامی پتانسیل های داخلی، ظرفیت های خارجی و تنوع قراردادها خبرهای خوبی در راه است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرایند رشد 6 تا 7 درصدی احتیاج به مصرف انرژی در جهان و کاهش بیماری کرونا، پیش بینی می گردد تقاضا به انرژی روزبه روز افزایش پیدا کند، ادامه داد: برای فروش نفت و میعانات گازی راه حلهای متنوع مانند تهاتر با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش بینی شده است. این راه حل می تواند منابع اقتصادی مورداحتیاج پروژه های عمرانی را تامین کند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای وبلاگ تورهای استانبول دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "اخبار نو از فروش و تهاتر نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار نو از فروش و تهاتر نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید