انتقال برخط اسناد و مدارک و ترویج دولت الکترونیک دستور کار کلان دولت است، راه اندازی آزمایشی سامانه برخط بیمه ایران در روز عید فطر
به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، سید احسان خاندوزی گفت: قصد داریم از خردادماه این سامانه برخط به صورت سراسری در تمام کشور اجرا و مدارک به صورت آنلاین بارگذاری شود تا تشکیل پرونده ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد تا دوباره شاهد شکل گیری صف ها و ازدحام در شعب نباشیم.
به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ تورهای استانبول، دکتر خاندوزی در این بازدید که مدیرعامل بیمه ایران نیز حضور داشت، با مصاحبه با مراجعه کنندگان فرایند خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف این شعبه را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را برای برطرف مسائل آنان صادر نمود.
خاندوزی در حاشیه این بازدید به پرسش های وبلاگ تورهای استانبول رسانه ملی پاسخ داد.
دکتر خاندوزی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حل مسائل مراجعین به شعبات شرکت های بیمه و بویژه مسائل مربوط به دریافت خسارات گفت: امروز در بازدید یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران، شاهد بودیم که نارضایتی هایی از معطلی برای حضور کارشناسان وجود داشت، و قرار شد که این موضوع پیگیری گردد تا اگر کمبود کارشناسی وجود دارد آن را برطرف کنند، زیرا افرادی که برای برطرف مشکل مراجعه می کنند، نباید از کسب و کار خود باز بمانند و این معطلی ها شاید منجر به این گردد که این افراد در آن روز یا ساعات مراجعه از درآمدی بازبمانند، بنابراین هر ساعت تأخیر، مسائلی را برای مراجعه کنندگان در پی دارد و موجب نارضایتی می گردد.
وزیر اقتصاد در ادامه افزود: مسئله دوم به موضوع سقف پرداختی های خسارت نسبت به دستورالعمل ها و قیمت های مصوب کارخانه های خودروسازی در داخل کشور و قیمت قطعه در بازار مربوط است که قرار شددر این زمینه، مدیرعامل محترم بیمه ایران در تعامل با بخش صنعت و شرکت های خودروسازی در بازنگری ها به نحوی عمل کند که موجبات بهبود رضایت مردم و مشتریان را به همراه داشته باشد.
وزیر اقتصاد در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس اظهارات مراجعه کنندگان، خسارت پرداختی از طریق بیمه حتی جبران کننده نیمی از خسارت واقعی نیست گفت: بنا شد در این زمینه این مدیریت با در نظر گرفتن راهکار هایی موجبات افزایش رضایتمندی مشتریان را فراهم آورند.
خاندوزی در ادامه گفت: علاوه بر این، مسئله سوم مربوط به مراجعه مکرر و حضور مردم و صف هایی است که برای پرداخت خسارت ایجاد می گردد و در برخی ایام صف های کیلومتری وجود دارد و در این زمینه بیمه ایران وعده داد که در روز عید فطر به صورت آزمایشی سامانه برخط راه اندازی گردد.
دکتر خاندوزی افزود: قصد داریم از خرداد ماه این سامانه به صورت سراسری در تمام کشور اجرا گردد تا مدارک به صورت آنلاین بارگذاری گردد تا تشکیل پفراینده ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد و دوباره شاهد شکل گیری صف ها و ازدحام در شعب نباشیم.
دکتر خاندوزی در ادامه گفت: مسئله دیگر که باید بیمه مرکزی به صورت جدی پیگیری کند، انتقال اسناد بین دستگاه ها است که به مردم ارتباطی ندارد و اسنادی که ناجا و بقیه نهاد ها ارائه می کنند به دیگر دستگاه ها منتقل گردد و در کمترین زمان ممکن، کار انتقال مدارک بین دستگاه ها انجام گردد، زیرا ضرورتی ندارد که مردم از این دستگاه به دستگاه دیگر بفرایند.
دکتر خاندوزی افزود: کروکی ها باید به صورت آنلاین به شرکت های بیمه انتقال یابد و این دستور کار کلان دولت است تا انتقال برخط اسناد و مدارک را به نحوی انتقال دهیم که دولت الکترونیک ترویج گردد تا مردم نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و اذیت نشوند.
دکتر خاندوزی همچنین در ادامه این مصاحبه در پاسخ به پرسش یکی از وبلاگ تورهای استانبول در خصوص شرایط سامانه جامع تجارت نیز گفت: بخش بزرگی از اتصال سامانه گمرکی ما با سامانه جامع تجارت اجرا شده و تیم مشترکی با وزیر صمت مشخص کردیم که کار می کنند و کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به شکل جدی و فعال مشغول نظارت است و تقریباً هر ماه یک جلسه نظارتی برای پیشبرد کار داریم.
خاندوزی در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سؤالی گفت: در زمینه انتشار لیست ابر بدهکاران به شبکه بانکی نیز بدون هیچ گونه خط قرمزی کاملاً جدی هستیم.
دکتر خاندوزی افزود: یکی از مدیران بانک های دولتی در تماسی گفت که برخی از وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی به جهت پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ هستند، و من هم در پاسخ گفتم دستگاه های دولتی ولو وزارت اقتصاد هم، اگر مشمول لیست می شوند باید معرفی گردند تا این مار موجب تصحیح رفتار بدحساب ها و تشویق خوش حساب ها گردد.
دکتر خاندوزی در ادامه گفت: در گام های بعد کوتاه نمی آییم و دولت جدی است و این دستور رئیس جمهوری است و وزارت اقتصاد نیز بدون هیچ اغماض و خط قرمزی این راه را ادامه خواهد داد.
وزیر اقتصاد همچنین در این بازدید به مصاحبهی مستقیم با مراجعه کنندگان پرداخت و از نزدیک در جریان مسائل آن ها قرار گرفت و خواستار برطرف این مسائل از طریق مدیر عامل بیمه ایران که در این بازدید حضور داشت، شد.
منبع: خبرگزاری دانشجو