انصارالله با پیروزی سیاسی و نظامی وارد هفتمین سال جنگ یمن شد

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، وبگاه البوابه الاخباریه یمن در تحلیلی از شرایط حال حاضر این کشور ، با اشاره به دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی در نبرد با متجاوزین تاکید نمود که انصارالله با پیروزی های سیاسی و نظامی وارد هفتمین سال جنگ با ائتلاف سعودی شد.

انصارالله با پیروزی سیاسی و نظامی وارد هفتمین سال جنگ یمن شد

پایگاه اطلاع رسانی اخبار یمن روز شنبه در گزارشی با اشاره به پیشرفت های انصارالله در جنگ شش ساله یمن نوشت: آیا این پیشرفت چشمگیر منجر به تغییرات اساسی در پرونده این جنگ و یا صلح می گردد و یا دخالت خارجی در تصمیمات عربستان صندلی دیگری دارد؟

اخبار یمن افزود: از نظر نظامی ، حمله گسترده ای که نیروهای انصارالله در آستانه هفتمین سالگرد جنگ یمن در 26 مارس سال جاری شروع کردند و با حدود 25 پهپاد و یک موشک بالستیک چندین هدف استراتژیک در عمق عربستان در دورترین مناطق شرقی که حدود یک هزار و 500 کیلومتر از صنعا دور هستند را هدف قرار دادند و این پیغام واضحی است که سال آینده (هفتمین سال جنگ یمن) برای عربستان سعودی سخت ترین خواهد بود زیرا صنعا بیشتر امکانات استراتژیک این کشور را زیر نظر دارد و این مناطق محل هدف قرار دریافت پهپادها و موشک های بالستیک انصارالله است.

این مرحله ، با توجه به تضعیف شدن عصب اقتصاد عربستان یعنی آرامکو که در سال گذشته درپی حملات هوایی حدود 60 درصد از سود خود را از دست داد به معنای حذف این غول اقتصاد نفتی دنیا است.

این پایگاه اطلاع رسانی اضافه نمود: به طور کلی، حمله هوایی گسترده تنها قسمت کوچکی از پیروزی های نظامی بود که نیروهای انصارالله با پیشرفت های اخیر خود در حومه شهر مارب آن را طی کرد.سالی که با افتتاح نمایشگاه فرمانده شهید به صنایع نظامی نامگذاری کرد.

اخبار یمن ادامه داد: همانگونه که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد این کشور در سال 2015 از بمباران و حملات زمینی و دریایی نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی رنج می برد اما با توسعه در سطح نیروی انسانی و تجهیزات پس از 6 سال توانسته است معادله جنگ را تغییر دهد و به یک معادله جدید دست یابد.

تاثیر این معادله با اعلام ابتکار عمل صلح در یمن از سوی عربستان سعودی که با حمایت بین المللی برای حفظ آبروی ریاض پس از سالها جنگ و محاصره و یک شکست بی سابقه انجام شد، برجسته شد.

پیشنهاد ابتکار صلح عربستان از موضع قدرت آنگونه که سیاستمداران و نظریه پردازان این کشور در تلاشند آن را وانمود نمایند نشات نگرفته است بلکه اخبار دریافت شده از سالن های مذاکرات در مسقط و حتی تحلیل های روزنامه های مهم بین المللی نشان می دهد ابتکاری را که ریاض با عناوین گسترده برای راضی کردن صنعا که البته رد شد برنامه ریزی نموده بود از سر ضعف در پرتو قدرت دریافت صنعا می باشد.

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی، تشدید حملات هوایی انصارالله با توجه به مذاکرات مسقط نشان می دهد که ظرفیت صنعا باتوجه به پیروزی ها و پایداری که طی یک دوره 6 ساله محقق شد هنوز هم زیاد است .

اخبار یمن با اشاره به اینکه نماینده سازمان ملل برای برقراری صلح در جنگ یمن برنامه هایی را تدوین نموده است، اضافه نمود: به نظر نمی رسد که عربستان با اجرای این طرح و قرار دادن شرایط صنعا در فهرست اولویت ها پس از موافقت ریاض با برطرف حصر و متوقف کردن جنگ حتی بصورت جزئی، مخالفت کند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما پس از گذشت تقریبا پنج سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "انصارالله با پیروزی سیاسی و نظامی وارد هفتمین سال جنگ یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله با پیروزی سیاسی و نظامی وارد هفتمین سال جنگ یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید