به بهانه روز ملی جمعیت؛ تکامل جامعه با خانواده کامل

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- خانواده چهار فرزندی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) مصداق یک خانواده کامل در مکتب نورانی اهل بیت (ع) است.

به بهانه روز ملی جمعیت؛ تکامل جامعه با خانواده کامل

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تورهای استانبول، یک پژوهشگر جمعیت می گوید: خانواده کامل یا perfect family یعنی خانواده ای که همه اعضای آن همه روابط درون خانوادگی را تجربه نمایند. یعنی والدین، دختر و پسر داشته باشند. یعنی دختر و پسر خانواده، خواهر و برادر داشته باشند. با دقت در این تعریف، الگوی بین المللی خانواده کامل حداقل با چهار فرزند محقق می گردد. دو پسر و دو دختر؛ و این مطلوب در خانواده چهار فرزندی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) که مصداق ایدئولوژیک یک خانواده کامل در مکتب نورانی اهل بیت (ع) است دیده می گردد.

صالح قاسمی ادامه می دهد: خانواده کامل کلیه روابط درون خانوادگی را در خود داراست. از همین رو خانواده کامل در طول نسل های بعدی نیز همه روابط خویشاوندی را تضمین و تامین می نماید.

این پژوهشگر تحولات جمعیتی ایران و دنیا اضافه می نماید: در خانواده کامل ریسک بروز پدیده ناهنجار فرزندسالاری بسیار پایین است چرا که تعدد فرزندان باعث می گردد تمرکز بر روی یک فرزند شکل نگرفته و والدین بطور طبیعی در مقام حل مناقشات درون خانواده و در صندلی حکم بین فرزندان منزلت و شان مدیران خانواده را دارا خواهند بود.

به تعبیر قاسمی فرزندانی که در خانواده کامل زندگی می نمایند مفهوم همکاری، تعامل، رقابت، عاطفه ورزی و کارگروهی و کوشش جمعی را بطور طبیعی و مستمر تجربه و مشق می نمایند.

وی می گوید: در یک خانواده کامل حتی والدین هم به بیماری های روحی و روانی و تنهایی مبتلا نمی شوند. سندروم خانه خالی یک بیماری روحی و افسردگی ناشی از تنهایی والدینی است که یا فرزند ندارند و یا تنها فرزندشان برای ازدواج یا تحصیل و اشتغال خانه پدری را ترک کرده اند و به همین دلیل والدین در این خانواده ها از حدود پنجاه سالگی تنهایی در خانه خالی و افسردگی های ناشی از آن را تجربه می نمایند.

نویسنده مجموعه کتاب های پژوهشی جنگ دنیای جمعیت شرح می دهد: خانواده کامل شبکه ای کامل از روابط درون خانوادگی و برون خانوادگی را ایجاد می نماید و نسل بعد از خانواده کامل انواع روابط را در شبکه خویشاوندی اعم از عمو، عمه، خاله و دایی و فرزندان ایشان را تجربه می نمایند.

بر همین اساس صالح قاسمی معتقد است: الگوی علمی، بین المللی و مجربی که امروزه می توان آن را در ایران اسلامی طرح و با قاطعیت از آن دفاع کرد همین الگوی خانواده کامل یا perfect family است.

این در حالیست که گرایش به تک فرزندی در ایران زیاد شده و تولد نسلی که مفهوم خواهر و برادر و حتی خانواده را درک نمی نماید در راه است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "به بهانه روز ملی جمعیت؛ تکامل جامعه با خانواده کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه روز ملی جمعیت؛ تکامل جامعه با خانواده کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید