بیش از 2500 تخت استاندارد اقامتی و بوم گردی در لرستان وجود دارد

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، بیش از 2500 تخت استاندارد اقامتی و بوم گردی در لرستان وجود دارد.

بیش از 2500 تخت استاندارد اقامتی و بوم گردی در لرستان وجود دارد

سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی لرستان در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار گردید، اظهار کرد: سیل و کرونا در دو سال اخیر عاملی برای رکود صنعت جهانگردی و فعالیت فعالین این عرصه بوده که حتی در مواردی آنان اقدام به تعدیل و اخراج نیروها، تعطیلی واحد خود یا حتی تغییر کاربری نموده اند و این شرایط صنعت جهانگردی را تا مرز ورشکستگی پیش برده بود.

در نوروز پیش رو با یک سونامی سفر روبرو هستیم

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط کرونایی تا حدودی مهار شده و امیدها برای رسیدن به روزهای بهتر مضاعف شده است، اعلام کرد: با توجه به اینکه در این دو سال امکان سفر برای بعضی خانواده ها وجود نداشت این موضوع سبب شده موجی از تقاضا برای سفر ایجاد گردد و پیش بینی می گردد در نوروز پیش رو با یک سونامی سفر روبرو باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی لرستان گفت: برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی نیازمند مدیریت نرم افزاری و سخت افزاری با یاری اعضای جلسه خدمات سفرهای نوروزی هستیم.

در صنعت جهانگردی مهمترین عامل جذب رضایت جهانگرد است

قاسمی افزود: در صنعت جهانگردی که صنعتی پاک قلمداد می گردد مهمترین عامل جذب رضایت جهانگرد است.

وی بیان نمود: هرچه مدت زمان اقامت و ماندگاری جهانگردان در استان بیشتر باشد این مهم یاری بسزایی به توسعه و اشتغال و اقتصاد استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی لرستان توضیح داد: برای هر شغل جهانگردی پنج شغل غیرمستقیم و پشتیبانی ایجاد می گردد.

ضرورت تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر با توجه به مراجعه حجم قابل توجهی از جهانگردان در ایام نوروز

قاسمی بر ضرورت تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر با توجه به مراجعه حجم قابل توجهی از جهانگردان در ایام نوروز در استان تاکید نمود و گفت: آماده سازی مراکز اقامتی پذیرایی برای جهانگردان لازم است؛ برای حفظ شأن فرهنگیان باید از ظرفیت هتل ها، مهمانسراهای دستگاه های اجرایی، مهمانپذیرها و نهایتا پس از تکمیل ظرفیت آنان از ظرفیت مدارس استفاده کرد.

وی بر آماده سازی و برطرف نواقص مکان های جهانگردی تاکید نمود و اضافه نمود: بعلاوه در ایام تعطیلات نوروز تیم های نظارتی برای برخورد با واحدهای متخلف تشکیل می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی لرستان بیان نمود: کارگروه شناسایی نقاط ضعف و قوت در استان تشکیل شده و با توجه به این که سفرهای نوروزی یک سونامی محسوب می شوند و این موضوعی است که تنها در 20 روز از سال اتفاق می افتد روی یاری آموزش و پرورش برای اسکان میهمانان نوروزی حساب شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2500 تخت اقامتی و بوم گردی به صورت استاندارد در استان وجود دارد، توضیح داد: ظرفیت مهمانسراهای ادارات 500 نفر و ظرفیت خانه های معلم در استان 3000 نفر است.

وی گفت: به خانه های استیجاری هیچگونه مجوزی نخواهیم داد و با یاری نیروی انتظامی جلوی این موضوع را خواهیم گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی لرستان اعلام کرد: ستادهای اسکان در ورودی شهرها به جهانگردان و مسافران نوروزی خدمات خود را ارائه می دهند.

قاسمی بیان نمود: از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغ اماکن جهانگردیو ظرفیت های استان استفاده خواهد شد.

راه اندازی مجدد قطار جهانگردی در شهرستان دورود

وی در مورد راه اندازی مجدد قطار جهانگردی در شهرستان دورود مطرح کرد: به خاطر شرایط کرونا فعالیت این قطار متوقف شده بود و در حال حاضر این مسئله با قوت دنبال می گردد و در سال تازه این قطار را یک روز در میان به جهانگردان خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی لرستان از طراحی نرم افزار یا اپلیکیشن جاذبه های جهانگردی طبیعی و تاریخی استان اطلاع داد و گفت: این اپلیکیشن ایجاد شده و با اسکن آن دسترسی افراد به این مکانها آسان تر خواهد شد.

منبع: همگردی

به "بیش از 2500 تخت استاندارد اقامتی و بوم گردی در لرستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2500 تخت استاندارد اقامتی و بوم گردی در لرستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید