جف بزوس ماه آینده با موشک بلو اوریجین به فضا می رود

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مدیرعامل شرکت آمازون، دقیقا 15 روز پس از ترک سمتش به فضا سفر خواهد نمود.

جف بزوس ماه آینده با موشک بلو اوریجین به فضا می رود

جف بزوس، بنیان گذار شرکت آمازون که پیش تر اعلام نموده بود در تاریخ 14 تیرماه (5 جولای) پست مدیرعاملی را تحویل اندی جاسی می دهد؛ اکنون می خواهد روز 20 جولای (29 تیرماه) با موشکی از شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) اولین سفر فضایی خود را تجربه کند.

همراه با او، برادرش مارک بزوس هم راهی فضا می گردد. جف خودش صاحب شرکت بلو اوریجین است و این اولین پرتاب راکت با سرنشین آن ها به فضا خواهد بود.

این سفر از جهات زیادی می تواند خبرساز و هیجان انگیز و تاریخی باشد. جف بزوس، یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و همواره جزو سه نفر اول پر ثروت جهان قرار داشته است. اکنون، او با 186 میلیارد دلار در جایگاه دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است.

همین طور، یکی از بزرگان جهانی فناوری و صاحب شرکت های میلیارد دلاری دره سیلیکون است. به این ترتیب، می توان او را اولین میلیاردر جهانی فناوری دانست که به فضا سفر می نماید.

شرکت بلو اوریجین بیش از 6 سال است که مشغول کار روی موشک و کپسول فضایی برای پرتاب انسان به فضا است. موشک جدید نیو شپرد این شرکت، اولین ماموریت سرنشین دار بلو اوریجین است و می خواهد یک کپسول 6 نفره را حمل کند. طول این موشک 55 متر است و سفر به فضا با آن 11 دقیقه طول می کشد. مسافران موشک نیو شپرد می توانند تا ارتفاع 96 کیلومتری زمین پرواز نمایند.

لازم به ذکر است قرار نیست جف بزوس و دیگر مسافران در این سفر فضایی به ایستگاه بین المللی بروند؛ بلکه فقط یک سفر کوتاه در بالای 100 کیلومتری زمین خواهند داشت و دوباره به زمین برمی گردند.

جنگ میلیاردرها برای سفر به فضا

گفته می گردد یکی از جایگاه های این کپسول فضایی به وسیله مزایده به بالاترین رقم پیشنهادی واگذار می گردد. بعضی سایت های رقم پیشنهادی فعلی را 2.8 میلیون دلار عنوان کردند.

بالای موشک نیو شپرد، کپسول فضایی سرنشینان قرار گرفته است. این موشک با یک بوستر پرتاب شده و پس از رسیدن به ارتفاع 100 کیلومتری زمین، بوستر از کپسول جدا می گردد. بوستر با پیشرانه های خودش و کپسول با چتر نجات در صحرای غربی تگزاس به زمین خواهند نشست.

شرکت ها و افراد زیادی در کوشش برای سفر به فضا هستند که معروف ترین آن ها ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس است.

همین طور، ریچارد برنسون، میلیاردر بریتانیایی و مالک شرکت فضایی ویرجین گلکتیک نیز برنامه هایی برای ارسال ثروتمندان به فضا دارد. او گفته بود خودش یکی از مسافران موشک ویرجین گلکتیک به فضا است و تا چند ماه دیگر این سفر انجام می گردد.

منبع: یک پزشک

به "جف بزوس ماه آینده با موشک بلو اوریجین به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جف بزوس ماه آینده با موشک بلو اوریجین به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید