دبی اسکوئر؛ مرکز خرید نو دبی به ارزش 2 میلیارد دلار
به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، دبی در پی ساخت یک مرکز خرید بسیار بزرگ به ارزش 2 میلیارد دلار است که ابعاد آن از 100 زمین فوتبال نیز بیشتر است.
توسعه دهندگان دبی برای اینکه جایگاه خود به عنوان یکی از مقاصد خرید بزرگ در دنیا را حفظ نمایند، درصدد احداث یک مرکز خرید بسیار بزرگ به نام دبی اسکوئر (Dubai Square) هستند. پروژه 2 میلیارد دلاری دبی اسکوئر حدودا 750 هزار متر مربع خواهد بود که دو برابر ابعاد بزرگ ترین مرکز خرید دنیا یعنی دبی مال (Dubai Mall) و به بزرگی بیش از 100 زمین فوتبال است و محل استقرار بزرگ ترین محله چینی های خاورمیانه خواهد بود.
طبقه همکف این مرکز خرید مختص اجرای نمایش ها، کنسرت ها و تئاترها در محوطه تفریح آینده گرایانه در نظر گرفته شده که با نقشه کشی ویدئوی سه بعدی، صداگذاری و نورپردازی نمایشی همراه است. سینما، پارک آبی، محوطه ورزشی و سوپرمارکت نیز برای خانواده های مهیا شده، اما نقطه تمایز این مرکز خرید، تکنولوژی بالای به کار رفته در آن است.
دبی اسکوئر به لطف نسل تازه تکنولوژی توانسته مفهوم تازه ای به یک مرکز خرید مدرن بدهد. در واقع این محل برای طیف تازهی از مشتریان طراحی شده که از وسایل دیجیتالی استفاده می نمایند و عاشق تکنولوژی هستند. از ویژگی های جالب این مرکز می توان به اتاق های رختکن وی آی پی، اتاق های پرو لباس هوشمند با آینه های تعاملی و مجموعه ای از مدهای شخصی اشاره نمود.
در این مرکز خرید، فروشگاه های فیزیکی به پلتفرم های دیجیتالی متصل هستند و به لطف تکنولوژی تازه که امکان خرید به وسیله مویابل، دسکتاپ و حتی پیشخوان مغازه را میسر می نماید، متمایز از سایر مراکز خرید خواهد شد. اپلیکیشن های موبایلی سفارشی شده، اپلیکیشن های اسکن بارکد و سامانه شناسایی امواج رادیویی نیز از دیگر مزایای این مرکز به شمار میرود. امکانات این محل برای هر قشری در نظر گرفته شده، اما اصلی ترین هدف مسئولان، قشر جوان عاشق تکنولوژی است.
نیکولاس روبییز، متخصص خرده فروشی می گوید:
انقلاب در حوزه خرده فروشی دبی در راستا درستی در حال حرکت است، چراکه مسئولان چیزی فراتر از آجر و ملات به مشتری ارائه می نمایند و دنیای مجازی را به مراکز خریده آورده اند. ساختار جمعیت شناسی منطقه خاورمیانه برای خرده فروش هایی که این منطقه را هدف قرار داده اند نیز خیلی جالب است زیرا دارای نرخ تولد بالا و جمعیت جوان هستند. تقریبا نیمی از جمعیت کشورهای خاورمیانه زیر 25 سال سن دارند. بسیاری از این مشتریان جوان، از افراد متخصص ثروتمند هستند که بازار بسیار بزرگی برای دو دهه بعد محسوب می شوند.
منبع: کجارو / edition.cnn.com